Darryn Binder

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
3.619
2.015
Tilburg
Ik kon nog geen topic over Darryn Binder vinden, dus bij deze.

Een Darryn Binder topic ;).

Hierbij wat Wiki info:
geboren in Zuid-Afrika op 21 januari 1998
in 2013 en 2014 reed hij in de RBRC
vanaf 2015 in de Moto3
en vanaf dit jaar dus in de MotoGP

Hij, en zijn broer, zijn het soort coureurs waar je voor naar het circuit komt (ik tenminste wel)
Altijd rijdend op het randje (ja, soms erover heen).
Maar altijd alles of niets, met het nodige spektakel.
 
Idd beide Binders zijn harde coureurs, maar erg plezierig.
Kan me nog een x herinneren dat Darryn met zijn Ktm moto3 tegen het asfalt kwakte. Hij stond gelijk weer op schudde zijn hoofd, rende weer naar zijn motor en verder. :t geweldige scène _O-
 
vorige week op tv een conversatie tussen de broers na de 1e wedstrijd gezien.

Bro hier en dude daar.
Heb me kapot gelachen
 
Ik vind het opmerkelijk dat je van P7 Moto3 naar Motogp door kan stromen. Die gaat daar nu (naar mijn mening, wellicht wordt het tegendeel bewezen) twee seizoenen achteraan bengelen en dan is het klaar Motogp en zie je hem daar niet meer terug.
Een overstap naar Moto2 was toch vell beter gweest. Als je je daar in kan bewijzen, heb je in mijn optiek echt je plekje in Motogp verdiend.
 
Ik vind het opmerkelijk dat je van P7 Moto3 naar Motogp door kan stromen. Die gaat daar nu (naar mijn mening, wellicht wordt het tegendeel bewezen) twee seizoenen achteraan bengelen en dan is het klaar Motogp en zie je hem daar niet meer terug.
Een overstap naar Moto2 was toch vell beter gweest. Als je je daar in kan bewijzen, heb je in mijn optiek echt je plekje in Motogp verdiend.
In Qatar liet hij Di Giannantonio en Fernandez achter zich, op minder dan een tiende achter Remy Gardner. De vier rookies kwamen binnen anderhalve seconde van elkaar over de streep - alle vier achter de vaste rijders. In Indonesië werd Darryn 10e, als beste van de rookies.

Iedereen is het met je eens dat zijn overstap opmerkelijk is, en dat hij waarschijnlijk geen rol van betekenis in het kampioenschap zal spelen. Maar een zitje verkrijgen in de MotoGP is niet altijd een kwestie van verdiensten, en hij heeft nu al laten zien dat hij "gewoon" mee kan komen.
 
Hehe, was al bang dat ik zelf het topic aan moest maken.

Binder bros zijn helden, helemaal met dat mooie taaltje wat ze onderling hebben ; Bro it was a good race it was lekker !

Darryn kan/kon een heel groot aantal mensen wel eens gaan verbazen, zoals zn broer dat ook al regelmatig gedaan heeft en zal blijven doen.
Qua resultaten doet hij zeker niet onder voor de rest van de rookies en dat op misschien wel de "slechtste"fiets
 
Het was de bedoeling dat hij dit jaar Moto2 zou gaan rijden, totdat Petronas de stekker eruit trok en het team de Moto3 en Moto2 moest afstoten.

Ik vind Darryn wel een typische MotoGP coureur.
Bovendien vind ik het wel een aanwinst, qua rijstijl.

Uiteraard was het slimmer geweest om eerst een paar jaar Moto2 te gaan rijden, maar als dat plan op het laatste moment in het water valt, er wss niet direct een ander top-moto2 team een zitje aanbiedt, maar wel een MotoGP team een zitje aanbiedt, snap ik wel dat hij die kans met 2 handen aan heeft gegrepen.

Hij zal echt nog wel de nodige fouten maken en op zijn muil gaan, maar dat lijkt me ook niet zo gek.
Bovendien doen de ervaren rijders dat ook....

Jack Miller heeft overigens ook de middenklasse overgeslagen en die doet het ook niet zo heel slecht.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
42
Weergaven
4K
Terug
Bovenaan Onderaan