Dataloggen

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Mannen, broeders (en vrouwen :+ )


Mijn maatje rijdt supermoto en ik zou graag wat informatie uit die motor willen trekken. Hiervoor zijn verschillende datalog systemen te krijgen. De variatie en prijsverschillen zijn groot.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een systeem dat gebruiksvriendelijk is, niet te duur, met gps (en evt. ingebouwde g-kracht sensoren) en met voldoende capaciteit om parameters uit te lezen als:
- gasklepstand
- remdruk voor
- remdruk achter
- veerweg voor
- veerweg achter
- evt. bandendruk
- evt. motortemp.

kan iemand met wat ervaring hierin mij adviseren?
 
Laatst bewerkt:
Ja, 2d ken ik, maar die voldoet niet echt aan mijn eis "niet te duur" :+
Goeiendag zeg, wat kosten die dingen geld!

Die aem kan ik misschien wel wat mee. Zie dat ze een dealer in Ermelo hebben. Zal daar eind vd week eens contact mee opnemen. Moet nl wel meer dan 4 inputkanalen hebben. Wellicht is er een uitbereiding mogelijk.....
 
Dat zou kunnen, maar dat maakt t wel meteen 2x zo duur, kan ik bijna n 15 kanaals voor kopen...dr komt ook n sloot geld bij voor sensoren en ik heb de laatste weken nogal wat geld uitgegeven...
Heb n mailtje gestuurd voor uitbereiding van de ingangskanalen. Als dat kan schaf k m aan.
 
Haha, nee dat niet gelukkig, dan kan k net zo goed n vriendin nemen :+

Dat t geld kost is allemaal niet zo,n punt, maar we rijden geen gp's. Ik wil gewoon wat kunnen klooien. Das hobby. In mijn tijd in de rallysport veel mee bezig geweest en in de supermoto zie je het nog niet zoveel. Mag best wat kosten hoor, maar ik heb gewoon ff geen 4/5000 te besteden. Die veerwegsensoren kosten de kop niet, maar t is alles bij elkaar en de kosten kun je het best een beetje drukken op de prijs van de recorder. Misschien kan ik beter kijken voor n gebruikte van een goed merk.

Motorgegevens zijn niet zo heel interessant, die kan ik ook uit de ecu halen. Ben ook een lambdatester aan t maken (niet dat k iets aan die motor kan afstellen, maar is leuk voor carb motoren). Ik heb eigenlijk meer interesse in t rijwielgedeelte en dat wat de rijder doet. T budget is zo,n 2500, maar heel veel meer kan ik ff niet missen. D'r staan nog meer dingetjes op t lijstje die (wel) belangrijk zijn :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan