Datatool s4 in 999 laten bouwen ...bij wie ???

shiny

MF veteraan
25 dec 2004
22.311
7
Zevenaar
Ik wil in mijn Ducati 999s van 2005 een Datatool S4 alarm inbouwen, maar ik vraag mij af of je voor het inbouwen van een alarm het beste naar een dealer moet gaan die bekend is met het merk die je zelf hebt , of zijn de motorzaken die bv alleen bekend zijn met bv japanse merken ook goed in staat om andere merk motorfietsen en alarm vakkundig in te bouwen??
De eerste motorzaak bij mij in de buurt die ik opbelde om dat alarm te monteren is er mee gestopt omdat het zeer vaak storingen opleverd en zelfs adviseerd om als het niet verzekerings technisch nodig is GEEN alarm te nemen.........wat moet ik daar nou mee??
Zijn de huidige systemen dan zo storingsgevoelig??? :?
Groet Shiny
 
Nou, er zijn een heleboel alarmsystemen al verkocht maar je zult vaak alleen diegene horen die storingen mee hebben.

En idd, als het alarmsysteem niet goed ingebouwd is (slechte overgangen van de bedrading) dan kun je erop wachten dat je niet wegkomt omdat je je motor niet van het alarm kunt af krijgen.

Mijn advies is mocht je voor je verzekering niet nodig hebben dan niet doen. Heb je hem wel voor de verzekeing nodig dan moet je bij een erkende inbouwstation de boel laten installeren en certificeren. En volgens mij dien je om de 2 jaar een check uit te laten voeren met aftekenen van het certificaat als bewijslast richting de verzekering.

Overigens heb ik een Datatool Veto zonder problemen sinds 1999. Alleen een keer het batterijtje van de afstandsbediening was op en daar sta je dan.......godver de godver......Gelukkig bij mij in de buurt zodat mijn vrouw de reserve afstandsbediening langs kon brengen.
 
Laatst bewerkt:
Nou , na een paar telefoontjes denk ik dat ik er wel uit ben , ik dacht een motorzaak in de buurt van Arnhem te vinden die ook met Ducati's ervaring heeft maar de een heeft geen ervaring met Ducati's {Roadrunner} wil eerst de motor bekijken of ze een geschikt plekje kunnen vinden onder de stroomlijn, en de ander wel een Ducati dealer {star twin}
is geen Datatool dealer maar alleen van spy-ball .
Dan zoeken we het maar iets verder van huis en toch maar een Ducati dealer gezocht die dus wel weet waar je bij een 999 een alarmkastje kunt plaatsen.
Ik bel Ducati Zaltbommel op en hij is dealer van Datatool en is zeer bekend met de type s4 die ik wil inbouwen , hij heeft er vandaag nog twee ingebouwt en is ook nog prijstechnisch het gunstigst van de tot nu toe gehoorde prijzen ! *O*
Dus op naar Zaltbommel binnenkort.
Groet Shiny
 
Terug
Bovenaan Onderaan