Mijn vermoeden is dat die aanname gebaseerd is op het idee dat men altijd het maximale wil rijden wat binnen het rijbewijs mogelijk is. Dat dat niet voor iedereen hoeft te gelden lijkt me duidelijk. Als iemand bijvoorbeeld woon-werkverkeer doet, en er is geen snelweg in de buurt van zijn of haar huis, dan is er helemaal geen nood aan een 'zwaardere' motor.
Mijn CBR gaat waarschijnlijk eind januari 2014 in de verkoop, omdat ik vanaf februari ook de 500R mag besturen. Daar speelt echter niet zozeer het motorvermogen, maar met name het uiterlijk een rol in. Ik vind die dubbele lampen voor veel mooierEn bedankt, we gaan het zostraks weer even proberen
Ik zou er best één willen hebben,enigste punt is de bescherming tegen de elementen.
We hebben geen auto meer en ik rij het hele jaar door.
Mijn sh150i bied geweldige bescherming door de kappen en het grote windscherm.
Zijn er geen hogere windschermen te krijgen voor deze cbr250r?
160km/u met een 250cc 1-pitter? Dat vind ik wel héél erg veel. Of de teller is over-ijverig.
Een 140km/u moet zeker haalbaar zijn, wellicht nog wel iets harder, maar 160?
Maargoed, van de prijs stond ik ook al te kijken, ben nu wel benieuwd wat ie motorisch dan in huis heeft.
Niets mis met Taiwan of Thailand, je wil niet weten hoeveel spullen in China worden geproduceerd. Zo lang een groot bedrijf een vinger in de pap heef en goed let op de kwaliteit van de producten, is er niets aan de hand.
Die CBR 500 is een lompig zwaar ding. Ik ga voor een KTM Duke 350.
Heeft iemand ondertussen de klepspeling van de CBR250 al gecontroleerd? Zoja was deze verlopen? En bij welke km stand?
Bedoel je niet de duke 390
maar mijn maat heeft ook een kawasaki ninja 250 gereden en zegt wel dat de honda cbr 250 veel lekkerder rijdt
Bij de 1000km beurt, en ze stonden veel te strak.
Ja maar nou ga je Honda met KTM vergelijken
Appels en peren natuurlijk
Ninja 250 vind ik wel mooier dan de CBR250, maar inderdaad.. een CBR rijd veel lekkerder.
Ben overigens nog wel benieuwd naar de Ninja 300. Maargoed, dat blijft ook een twin.
Ninja 300 ziet er overigens nog vele malen gelikter uit dan de Ninja 250.
Je bedoelt zeker die oerbetrouwbare Honda's met kleppen te strak af fabriek
Was dat bij de jouw CBR250 ook het geval, toen je de 1.000km beurt liet doen, of stonden daar de kleppen normaal van