Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Dit topic.

Van de G310R heb ik alleen nog maar een rijtestje in de Motoplus gelezen.
Maar zou ook een leuk broertje zijn van de S1000R die hier staat.

Die CBR250RR is zeker gaaf, er zijn veel promo filmpjes van.
Prijsje zal dan wel niet meevallen..
 
Gisteren het 15T tandwiel gemonteerd (+1), morgen @werk eerste ritje van 50 km.
En dinsdag nog +150 km verder dan morgen, dus ben benieuwd.



Deze past trouwens maar net, kreeg het zijkapje er past weer op na het strak spannen van de ketting.

Op de foto zie je ook wel dat deze best wel wat groter is.. surprised me..

 
Laatst bewerkt:
Zaterdag gelijk de twee niet originele imbussen op de spiegels vervangen.
Links zat een ronde hoge imbus, rechts een platte van de bouwmarkt.

Nu weer 100%.






En een piccies van de handles uit China, ik blijf ze mooi vinden.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend weinig gemerkt van het tandwiel, maar het is nog te kort dag om te oordelen.
Ik was er niet helemaal met de kop bij.

Voorheen overdreef de teller ongeveer +10% en nu schijnt hij -2-3% onder te meten. (Nog zelf controleren)
Dus puntje bij paaltje rij ik harder zonder meer toeren te maken.
Maar wil je eigenlijk overal +10 km/u sneller (zonder bekeuring) boven de toegestane snelheid.
Een stukje beleving is dat, dus een hogere weergave is eigenlijk wel zo veilig.

Morgen 2x 100 kilometer rijden, dan gaan we het weer merken.
(Straks nog dertig terug via een omweg..)
 
Laatst bewerkt:
@ eerste zin

e harde tegenwind hielp ook niet echt mee in het testen en rijcomfort.
 
Laatst bewerkt:
Ter informatie, met dank aan Gearing Commander ⚙ :

Oude setup:
  • 6.000 RPM = 096.8 km/u, nieuwe setup = 103.7 km/u.
  • 7.000 RPM = 112.9 km/u, nieuwe setup = 121.0 km/u.
  • 8.500 RPM = 137.1 km/u, nieuwe setup = 146.9 km/u.

En 6.000 RPM was voorheen zeker over de 100 km/u op de teller.
 
Ander lijstje wat even minder moeilijk knippen/plakken was.



Dus ik moet niet vergeten op mijn woon~werk traject bij de 6.000 RPM te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Een groter voortandwiel is voor zo'n lichte motor geen aanrader, zeker als je geen Aziatisch postuur hebt.
 
Een groter voortandwiel is voor zo'n lichte motor geen aanrader, zeker als je geen Aziatisch postuur hebt.
Vanochtend wel een behoorlijk harde tegenwind, maar voor de rest gewoon op toeren houden.
En ik schakel van nature al veel, 80 km/u in zes hoeft van mij niet, voelt zo nutteloos.

Mijn SZR660 vroeger hield ook niet van lagere snelheden dan 100 km/u in zes.

Dit gaat goed komen.
Leuk dat je meeleest
 
Laatst bewerkt:
Ik zat weer even opnieuw vanaf pagina dertig terug te lezen en dit dekt de lading wel:
Overigens is de CBR 250 met de standaard gearing niet ideaal op de snelweg bij snelheden van méér dan 120 km/h. Ik ga denk ik een groter voor tandwiel monteren om zo de toeren en de 'effectieve' kruissnelheid wat te verhogen.
De eerste versnelling was ook al zo belachelijk kort.
 
Er zitten voor- en nadelen aan. Mijn ervaring met een GSX400E met ruim 40 pk was dat een 400/18 band ipv de originele 350/18 door de langere gearing op de snelweg voor veel minder fut zorgde. De topsnelheid werd ook niet hoger.
 
Er zitten voor- en nadelen aan. Mijn ervaring met een GSX400E met ruim 40 pk was dat een 400/18 band ipv de originele 350/18 door de langere gearing op de snelweg voor veel minder fut zorgde. De topsnelheid werd ook niet hoger.
Ja, het zal niet alleen maar voordelen geven.
De eerste versnelling vond ik echt veel te kort in mijn comfortzone, en kan nu nog iets beter cruisen 105-120 km/u.
Morgen dus even duurtesten richting een cursus.

In India preferen ze juist dertien tanden, veel 80 km/u max en secundair verkeer.
Maar op Amerikaanse fora las ik veel over de vijftien tanden.

Kon de S1000R ook maar een tandje meer, want ik hoef daar ook geen 60 km/u is zes.
 

Ah dat was jaren terug. Ik weet niet meer wat ik heb gezegd, ik herinner me alleen nog een zere kont na een uurtje rijden. Maar dat is wel vaker zo bij lichte motoren.
De G310R heb ik een testje van geschreven op mijn website (en die zijn over het algemeen wat uitgebreider dan in een motorblad, omdat ik meer over de motor zelf schrijf en niet over de bloempjes in de wei en de koetjes langs de weg. Lichte motoren krijgen soms maar 1 A4'tje, bij Gods gratie 3 stuks). Ook best een geinig ding, maar op de snelweg loopt ie al aardig hoog in toeren en dan moet je de 120km/u nog aantikken. Maar best een leuk speelding voor woon-werk bijv. Vond alleen dat zadel niet prettig, je zit en je kan niet naar voren of achter schuiven. Aan de andere kant; ik kreeg geen pijn aan mijn kont, dus verzitten was ook niet nodig.

Die CBR250RR zal denk ik te stevig aan de prijs zijn en dan koopt men bijv. liever een Ninja 400. Niet dat dat gelijk is, maar wel meer koppel (zal niet heel veel harder lopen dan die RR).
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel jammer bij de BMW G310R dan. Mijn S1000R is ook veel te kort gegeard.
En op Zandvoort heb ik dit jaar tien minuten mogen rijden en kwam al voor start finish over de 11.000 RPM in zes.
Projectje 2018.

De Ninja 400 heb ik ook over gelezen, die ga ik zeker in de gaten houden.
De CBR250R is nu te traag om de IRC banden echt op de proef te stellen, en het is niet eens dat mijn op en afritten sneller gaan met andere motorfietsen, maar het potentieel is er wel met een lichte motor.

Nu even kijken wat voor site je hebt.
 
De eerste versnelling vond ik echt veel te kort in mijn comfortzone, en kan nu nog iets beter cruisen 105-120 km/u.
Morgen dus even duurtesten richting een cursus.
De eerste dag was het even wennen, mede door de harde tegenwind en veel pekel (slecht zicht) op de weg.
Maar Rotterdam - Tilburg verliep fantastisch lekker meerijden met het overige verkeer.
En nu ben je óók iets boven de maximum snelheid comfortabel, dus net zo snel als een willekeurige dikke motorfiets.

En van het gas af de uitvoegstrook op kan je nog steeds 75-80 km/u tokkelen in zes.

Wel merk ik eerder snelheidsverschillen als de weg omhoog gaat.
Maar die kom ik persoonlijk niet zo vaak tegen.
 
Laatst bewerkt:

Misschien ook een kwestie van wennen hoor. Het is een lichte 1-pitter. Ik weet nog wel dat de eerste keer op een DRZ400 de snelweg op ook tegenstond vergeleken met een 650cc. Duh, meer koppel dus lager toerental. Maar de CBR250R is te lang geleden om het nog voor de geest te halen hoe die op de snelweg reed.

IRC banden... ik ben er niet weg van. Die ze onder de GSX-250R hebben geparkeerd zijn ronduit ruk, waardeloos op een motor, enorme vertraging qua stuurinput en wat de banden doen.
 
Laatst bewerkt:
Motor-Forum is voor eeuwig.
Monomuis in "De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?"

IRC banden... ik ben er niet weg van. Die ze onder de GSX-250R hebben geparkeerd zijn ronduit ruk, waardeloos op een motor, enorme vertraging qua stuurinput en wat de banden doen.
De Suzuki is zelf best zwaar maar het sturen zal vast een heel pak beter kunnen.

Op de Honda vallen ze me niet tegen na alle verhalen hier..
De verwachting is ook niet heel hoog natuurlijk, als het nat is ga ik langzaam en recht door de bocht.
Droog kan ik gewoon maximum attack de slingers van de oprit naar de snelweg nemen.

Het enige wat tegenvalt is de levensduur, als ik het zo lees moeten ze nog 10.000 km meekunnen. (Sta nu op +/- 7.000 km)
En ben wel benieuwd hoe e.a. voelt met een paar Pirelli sloffen.

Aan de andere kant kan de motor ook eigenlijk niet sneller op de plekken waar ik de banden beter zou kunnen benutten.
 
Laatst bewerkt:
De eerste tank met het grotere tandwiel voor is een tegenvaller.
263 kilometer en 9.89 liter.

Zo hoog was het verbruik nog nooit. (Nooit lager dan 1:29.5)

Maar ik reed ook nog nooit zo hard met de CBR.
Doe nu qua geduld niet meer onder voor het rijden op dikkere motorfietsen.
In de voorhoede van het dagelijks verkeer.

Volgende week misschien een rustigere week en minder wind.
Ik wil een keer 1:32 halen.
 
Laatst bewerkt:
Snelheid kost geld, maar zoals ik al eerder zei: die eindoverbrenging is niet voor niets zo kort.
 
Snelheid kost geld, maar zoals ik al eerder zei: die eindoverbrenging is niet voor niets zo kort.
En ik ben dik tevreden. Alleen het benzineverbruik was nu € 0,0560 cent per kilometer.

Maar ik kan je wel een stukje gelijk geven, richting Braboland zijn er meer heuvels en dalen.
En daar merkte ik dat er duidelijk gas bij moest af en toe.
Voorheen reed het meer op de automatische piloot.

Maar het bokt of smoort op geen enkele manier, zoals ik eerder bij een SZR660 merkte.

75 km/u in zes gaat op vlakke wegen ook nog, en heb zelfs een paar kilometer 80 km/u gereden maandagavond omdat het zo lekker spinde.
 
Laatst bewerkt:

M-F eeuwig? Zou nog niet uitmaken, archive.org pakt het anders wel mee.
Bij de GSX-250R is het probleem niet het gewicht, wat 'm slecht laat sturen. Het zijn echt de banden die gewoon vaag zijn. Alsof er stroop onder de banden zit, je krijgt er hele trage stuurreacties van en dan hoef je echt niet als een pro te rijden, want ik ben ook geen pro.

Maar de IRC's zitten er nog onder dus? Ben benieuwd of Honda nog de CB300R naar Nederland haalt.
Die ziet er ook best strak uit. Blijft alleen wel een beetje achter met één cilinder. Maar aan de andere kant; je komt er overal wel mee.
 
Apart, misschien is het gewicht van de motor te hoog voor de nylongordel in het canvas.

Ik merk weinig aan de IRC's, de Honda heeft eerder overstuur dan onderstuur, alleen bij nat is de grens klein.
Inmiddels wel de originele schaamranden van dik twee vingers eraf gereden.

Ben benieuwd of Honda nog de CB300R naar Nederland haalt.
Die ziet er ook best strak uit. Blijft alleen wel een beetje achter met één cilinder. Maar aan de andere kant; je komt er overal wel mee.
Zo lang je niet agressief wil inhalen is een 250/300 meer dan genoeg in het dagelijks verkeer.

In oktober twee dagen op training geweest voor de zaak, de ene dag op de BMW S1000R, de tweede dag op de CBR250R.
Eigenlijk merk ik geen verschil in tijd van aankomst of comfort onderweg.

Bij de BMW heb ik iedere dag hoge (snelheids)verwachtingen, maar kom bedrogen uit met koekblikken die overal in de weg rijden.
Met de Honda mis ik ook wel wat bochten door verkeer onderweg, maar heb daarbij niet de acceleratiedroom.

In maart zal ik wel weer opnieuw moeten leren rijden richting het circuit.
De snelheid en vooral snelheidsbeleving is er misschien wel uit.
 
Laatst bewerkt:
G310RR onderweg. De plannen lijken voorzichtig toch wat concreter te worden.
 
Hey,

Juist een 2dehands CBR 250R gekocht met +-15k, optisch niet meer in topstaat, maar voor een goede prijs meegekregen. Motor zal voornamelijk voor het dagelijks vervoer gebruikt worden, al kan een tour tochtje op zijn tijd niet ontbreken.

Verder wil ik met de motor soms naar mijn kot in Kortrijk rijden ( ben afkomstig van het Antwerpse). Dus zal nog op zoek moeten gaan naar een hoes en een paar goede sloten voor deze daar buiten te kunnen stallen...

Met welke banden rijden jullie op de CBR 250r?
Hieronder zitten bij mij nog de standaard "IRC road winner" banden. Beide banden hebben nog ruim voldoende profiel (vanachter meer dan vanvoor...) wat me doet vermoeden dat al zeker de achterband al vervangen is geweest door nogmaals de originele band. Ik vindt echter weinig goeds over deze banden terug en ik overweeg dus indien dit de moeite is de banden te vervangen. Iemand suggesties ?