Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.828
- 16.569
Dit topic.Uh, topic van de CBR250R of G310R?
Ben benieuwd of Honda nog met de CBR250RR (de nieuwe, helaas niet de oude 4-cil) hier in NL komt of dat ie niet door de Euro4-eisen komt. Wat een ding joh. Ziet er gelikt uit en de topsnelheid ligt zo rond de 185-190km/u. Ik heb 185km/u gezien op een video op een circuit. Voor 250cc 4-takt is dat best wel heel erg leuk.
Dit haalde ik nog wel eens in de tunnel, 121 km/u is toch meer man.7.000 RPM = 112.9 km/u, nieuwe setup = 121.0 km/u.
Vanochtend wel een behoorlijk harde tegenwind, maar voor de rest gewoon op toeren houden.Een groter voortandwiel is voor zo'n lichte motor geen aanrader, zeker als je geen Aziatisch postuur hebt.
Overigens is de CBR 250 met de standaard gearing niet ideaal op de snelweg bij snelheden van méér dan 120 km/h. Ik ga denk ik een groter voor tandwiel monteren om zo de toeren en de 'effectieve' kruissnelheid wat te verhogen.
De eerste versnelling was ook al zo belachelijk kort.Dat hangt van je uitgangs punt af denk ik26.4 pk is vergeleken met zwaardere motor natuurlijk niets, desondanks haal je zelf met een flinke tegenwind redelijk makkelijk 120.
Het blokje van de 250 gaat boven de 7000 omw/minuut redelijk wat brandstof verbruiken wat inhoudt dat je cruissnelheid niet echt boven de 110 km/h ligt.
Door voor een 15T tandtwiel te monteren zakt het toerental in de 6e versnelling met ongeveer 500 omw/minuut. Maakt de 1e versnelling een stuk langer (beter bruikbaar) en maakt snelweg rijden een stuk comfortabeler. Brandstofverbruik neemt ook met zo'n 5% af.
Uiteraard wordt je 0-100 tijd wat langer...
Ja, het zal niet alleen maar voordelen geven.Er zitten voor- en nadelen aan. Mijn ervaring met een GSX400E met ruim 40 pk was dat een 400/18 band ipv de originele 350/18 door de langere gearing op de snelweg voor veel minder fut zorgde. De topsnelheid werd ook niet hoger.
Dit topic.
Van de G310R heb ik alleen nog maar een rijtestje in de Motoplus gelezen.
Maar zou ook een leuk broertje zijn van de S1000R die hier staat.
Die CBR250RR is zeker gaaf, er zijn veel promo filmpjes van.
Prijsje zal dan wel niet meevallen..
Dat is wel jammer bij de BMW G310R dan.Ah dat was jaren terug. Ik weet niet meer wat ik heb gezegd, ik herinner me alleen nog een zere kont na een uurtje rijden. Maar dat is wel vaker zo bij lichte motoren.
De G310R heb ik een testje van geschreven op mijn website (en die zijn over het algemeen wat uitgebreider dan in een motorblad, omdat ik meer over de motor zelf schrijf en niet over de bloempjes in de wei en de koetjes langs de weg. Lichte motoren krijgen soms maar 1 A4'tje, bij Gods gratie 3 stuks). Ook best een geinig ding, maar op de snelweg loopt ie al aardig hoog in toeren en dan moet je de 120km/u nog aantikken. Maar best een leuk speelding voor woon-werk bijv. Vond alleen dat zadel niet prettig, je zit en je kan niet naar voren of achter schuiven. Aan de andere kant; ik kreeg geen pijn aan mijn kont, dus verzitten was ook niet nodig.
Die CBR250RR zal denk ik te stevig aan de prijs zijn en dan koopt men bijv. liever een Ninja 400. Niet dat dat gelijk is, maar wel meer koppel (zal niet heel veel harder lopen dan die RR).
De eerste dag was het even wennen, mede door de harde tegenwind en veel pekel (slecht zicht) op de weg.De eerste versnelling vond ik echt veel te kort in mijn comfortzone, en kan nu nog iets beter cruisen 105-120 km/u.
Morgen dus even duurtesten richting een cursus.
Dat is wel jammer bij de BMW G310R dan.Mijn S1000R is ook veel te kort gegeard.
En op Zandvoort heb ik dit jaar tien minuten mogen rijden en kwam al voor start finish over de 11.000 RPM in zes.
Projectje 2018.
De Ninja 400 heb ik ook over gelezen, die ga ik zeker in de gaten houden.
De CBR250R is nu te traag om de IRC banden echt op de proef te stellen, en het is niet eens dat mijn op en afritten sneller gaan met andere motorfietsen, maar het potentieel is er wel met een lichte motor.
Nu even kijken wat voor site je hebt.
Motor-Forum is voor eeuwig.Misschien ook een kwestie van wennen hoor. Het is een lichte 1-pitter. Ik weet nog wel dat de eerste keer op een DRZ400 de snelweg op ook tegenstond vergeleken met een 650cc. Duh, meer koppel dus lager toerental. Maar de CBR250R is te lang geleden om het nog voor de geest te halen hoe die op de snelweg reed.
De Suzuki is zelf best zwaarIRC banden... ik ben er niet weg van. Die ze onder de GSX-250R hebben geparkeerd zijn ronduit ruk, waardeloos op een motor, enorme vertraging qua stuurinput en wat de banden doen.
En ik ben dik tevreden. Alleen het benzineverbruik was nu € 0,0560 cent per kilometer.Snelheid kost geld, maar zoals ik al eerder zei: die eindoverbrenging is niet voor niets zo kort.
Motor-Forum is voor eeuwig.
Monomuis in "De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?"De Suzuki is zelf best zwaarmaar het sturen zal vast een heel pak beter kunnen.
Op de Honda vallen ze me niet tegen na alle verhalen hier..
De verwachting is ook niet heel hoog natuurlijk, als het nat is ga ik langzaam en recht door de bocht.
Droog kan ik gewoon maximum attack de slingers van de oprit naar de snelweg nemen.
Het enige wat tegenvalt is de levensduur, als ik het zo lees moeten ze nog 10.000 km meekunnen. (Sta nu op +/- 7.000 km)
En ben wel benieuwd hoe e.a. voelt met een paar Pirelli sloffen.
Aan de andere kant kan de motor ook eigenlijk niet sneller op de plekken waar ik de banden beter zou kunnen benutten.
Apart, misschien is het gewicht van de motor te hoog voor de nylongordel in het canvas.M-F eeuwig? Zou nog niet uitmaken, archive.org pakt het anders wel mee.
Bij de GSX-250R is het probleem niet het gewicht, wat 'm slecht laat sturen. Het zijn echt de banden die gewoon vaag zijn. Alsof er stroop onder de banden zit, je krijgt er hele trage stuurreacties van en dan hoef je echt niet als een pro te rijden, want ik ben ook geen pro.
Zo lang je niet agressief wil inhalen is een 250/300 meer dan genoeg in het dagelijks verkeer.Ben benieuwd of Honda nog de CB300R naar Nederland haalt.
Die ziet er ook best strak uit. Blijft alleen wel een beetje achter met één cilinder. Maar aan de andere kant; je komt er overal wel mee.
G310RR onderweg. De plannen lijken voorzichtig toch wat concreter te worden.Die TVS is idd een mooie machine en het blokje van de G310R. Leuk blokje, hoewel je op de snelweg echt wel wat te kort komt. Het is voor mij te lang geleden dat ik op de CBR250R heb gereden, maar volgens mij staat die meer zijn mannetje op de snelweg (even los van maximale snelheid, die ontloopt elkaar niet zo).