• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Deauville gaat slecht in vrij..

VFdennisR

Rookie
Lid geworden
21 aug 2009
Waarderingsscore
0
Heren...

Ik heb gister de Honda Deauville van m'n vader opgehaald (moet naar schade expert, vader net geopteerd, bla bla) en ik kan nou niet echt zeggen dat ie lekker schakelt...

Mijn vader liep daar ook over teklagen, maar ik dacht dat het meer aan mijn vaders geduld lag :+

Tijdens het rijden gaat het schakelen gewoon goed, alleen als ik hem vrij wil zetten doet ie dat absoluut niet, hij gaat dan alleen van 1 naar 2 en met een aardig klak geluid...
vervolgens zet je de motor uit en dan is het geen probleem :?

Ook vind ik als je op een stoplicht aan komt rijden, en je schakelt terug en je remt tegelijk af op de motor dat het klinkt of er een vrachtwagen afremt op z'n versnellingen ... (lees hoog gierend versnellingsbak geluid)

Nou heb ik verder geen ervaring met dit soort motoren dus wil ik het graag ff bij jullie voor leggen... 8-)

Ik hoor het wel...

Greetz... :W

p.s. Klopt het dat die dingen niet vooruit te fikken zijn...? :X

moeilijk in vrij zetten bij stilstand met draaiende motor, komt bijna altijd door een koppeling die niet goed vrijkomt.

het gieren komt door de tandwielen in de bak, en is een normaal verschijnsel.
veel meer motoren hebben dat.

en nee het is geen pk pakhuis, dus echt snel zijn ze niet.

Dat gierende geluid is normaal inderdaad, en dat het geen supersport is klopt ook :Y

Van de één naar de twee en terug gaat normaal inderdaad wel met een behoorlijke "klak", maar hij zou heel makkelijk in zijn vrij moeten gaan. Die is (zowiezo bij Honda bakken) ook heel makkelijk te vinden, als het goed is. Dus als ie niet in zijn vrij wil, dan gaat er toch ergens iets niet goed.

Wat je nog kunt proberen is bij het naar zijn vrij schakelen heel even tussengas geven.

Laatst bewerkt:
Schakelen naar neutraal is idd een probleem bij een Deauville. De meeste kans dat het wel lukt is van 2 naar neutraal, maar zelfs dat is vaak een paar keer proberen.

Je kan kijken of de koppelingskabel niet te veel speling heeft.

Je zal niet snel een bekeuring voor te snel rijden krijgen met zo'n Deauville... Het ding heeft maar een pk of 55 ofzo ;)

Schakelen naar neutraal is idd een probleem bij een Deauville. De meeste kans dat het wel lukt is van 2 naar neutraal, maar zelfs dat is vaak een paar keer proberen.

Je kan kijken of de koppelingskabel niet te veel speling heeft.

Je zal niet snel een bekeuring voor te snel rijden krijgen met zo'n Deauville... Het ding heeft maar een pk of 55 ofzo ;)

Nog nooooit problemen gehad bij het vinden van neutraal op mijn Deauville of een leenfiets. Nou ben ik ook de Honda NTV en CX gewend, dus misschien is het er bij mij onderhand ingesleten ;)
Hij klakt er bij mij in ieder geval zo in.

56pk inderdaad, en nul tot honderd is bijna zes seconden, dus geen fiets voor snelheidsduivels :+ Gold ook voor de NTV en CX; gewoon simpele toerfietsen die niet kapot kunnen.

Laatst bewerkt:
Dat het geen PK pakhuis is, dat had ik ook niet verwacht, ik bedoel: het is niet voor niks een toermotor, alleen vond ik hem wel erg traag... maar nou ben ik mijn ouwe VF1000R gewent, duuus... })

Van z'n 2 naar neutraal is idd ook een aantal keer goed gelukt, maar wat ik vreemd vind is dat ie het de 1e keer wel heb en de andere keer weer niet...

Dat het gegier wat ik hoor bij de tandwielen vandaan komt, dat begrijp ik, ik vond het alleen wat veel geluid zeg maar, nogmaals, ik ben deze motor niet gewent, voor mij is elk geluid nieuw op dat ding... ;)
Ik neem ook aan dat de bak geen eigen olie heb...?

Wat is er trouwens met je vader en die Deauv gebeurt? Toch niks ernstigs?

Uhm... me vader is nogal van: ik wil hem graag op z'n bok zetten...
Dat deed ie dus ergens in een berm, er lag een tegel en daar wilde hij de motor op zetten...dat lukte... met 1 poot... |( de motor viel van hem af, dus niet te houden, alleen kwam ie tot stilstand tegen een lantaarnpaal '( terhoogte van de tank, d'r zitten nu wat krassen en een klein scheurtje in het kuipje...

Dus daar moet een kennis van mij ff naar kijken, die heeft een schade bedrijf...

Greetz... :W

Dat het geen PK pakhuis is, dat had ik ook niet verwacht, ik bedoel: het is niet voor niks een toermotor, alleen vond ik hem wel erg traag... maar nou ben ik mijn ouwe VF1000R gewent, duuus... })

Man ... 56pk op 240 kilo, wat verwacht jij dan :+ :P

Bak heeft geen eigen olie :N

Ik heb ook een klein scheurtje in de kuip (ook een omvallertje) ... is gewoon een gaatje zetten aan het eind van de scheur geen optie voor hem? Of wil hij het echt gerepareerd hebben?

Dan wil ik wel weten wat dat kost :+

Mijn ervaring is dat als je rijdt en terug schakelt, hij automatisch naar de 1 gaat. Als je stilstaat, kan je makkelijker van 2 naar 0 schakelen. Zelfde is het met van 1 naar 0. Zolang je rolt, klikt/klakt hij in de 2, ipv de 0.

Vergis me er zelf ook regelmatig in, af en toe sta ik ook in zijn 2 voor het stoplicht. Altijd ff balen als je groen krijgt :Y

Vanmorgen nog even geprobeerd, maar die van mij gaat moeiteloos terug naar de vrij vanaf de twee. En vanaf de één is het ook geen probleem. Of die van mij is een uitzondering, of ik ben onderhand Honda-bakken gewend (cb400, CX, NTV en Deauville ervaring ;) ).

Ik heb wel soms (maar alleen bij haastig schakelen) dat ie vanuit de twee weer in de vrij springt, maar ook dat is volgens mij een bekend Honda-euvel.

Laatst bewerkt:
Het blijft een lekker beestje. Nog steeds geen spijt van.

Nee, al had ik liever een naked bike gehad, met dezelfde specs (gemoedelijke V-twin, cardan, comfortabel en niet te duur). Ja, die was er (de NTV en Revere), maar dan kom je automatisch bij veel oudere fietsen uit.

[me="Pommel"]is niet zo'n plastic-fan[/me]

Nee, het plastic is lastig bij reviseren. Een klein beurtje loopt al snel in de papieren door die hele ombouw. Zelf ben ik erg blij met de koffertjes. Toch handig, geen tassen geneuzel nodig op de tank of of je rug.

Nee, het plastic is lastig bij reviseren. Een klein beurtje loopt al snel in de papieren door die hele ombouw. Zelf ben ik erg blij met de koffertjes. Toch handig, geen tassen geneuzel nodig op de tank of of je rug.

Ik heb op mijn vorige motorfietsen altijd een Krauser rekje gehad, en dat werkte perfect. Ik vind van die ouderwetse koffers altijd ook wel fraai staan :Y

M.a.w. zodra één van de Japanse merken een keer met een middenformaat naked met cardan komt, ben ik zeker geïnteresseerd :)

Terug
Bovenaan Onderaan