Defensie terrein Havelte

Jim

MF veteraan
20 aug 2008
1.760
29
Hi :W

Ik had een vraagje, ben wel eens in de buurt van Havelte, en rijd een een SM. Nu weet ik wel dat je daar niet echt mee door het zand kan baggeren, maar wilde er toch eens gaan kijken (ook naar andere rijders).

Welke lokatie is het exact waar het toegestaan is?

Jim:W
 
Ik zou graag een kijkje gaan nemen, dat ik het met mijn banden niet op red snap ik. Maar zie wel eens filmpjes van noppenrijders die daar rijden. En lijkt me leuk daar eens te gaan kijken, moet alleen even een lokatie weten :)
 
Zoals Mister C al aangaf.
Het defensieterrein is sowieso niet toegankelijk voor gemotoriseerde burgers, en je hebt een goeie kans om de KMar tegen te komen op KTM's.
Die rijden daar 7 dagen per week rond en hebben een topconditie.
Pakkans is vrij groot, aangezien zij ook elke vierkante meter van het terrein kennen.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het terrein wel huren voor een georganiseerd evenement, kost maar 100 Euro begreep ik.
 
Voor sommige organisaties zoals de KNMV, onder bepaalde voorwaarden en clausules kan dat, maar dan wel een jaar van tevoren reserveren + ze rekenen standaard ook nog schuifkosten van de shovel die ze erna gebruiken.
Die kosten kunnen aardig oplopen.


Je kunt het terrein wel huren voor een georganiseerd evenement, kost maar 100 Euro begreep ik.
 
Laatst bewerkt:
Waar kan je dan legaal baggeren. Op utube zie je de mooiste plekjes... Is de vs etc weliswaar, maar hebben we dat in NL niet?
 
Waar kan je dan legaal baggeren. Op utube zie je de mooiste plekjes... Is de vs etc weliswaar, maar hebben we dat in NL niet?

Het zullen er niet veel zijn maar toch wel wat. Ik denk dat veel crossers deze gebieden liever voor zich houden om te voorkomen dat iedereen daar gaat rijden en er overlast ontstaat. Je zou ook deel kunnen nemen aan de dood KNMV georganiseerde Off the road ritten. Dat is voor jou een kwestie van enduro wielen scoren neem ik aan?

groetjes sebas
 
bdm-20101115-0037-baggeren.JPG

Mooi plekje om te baggeren. Maar die hebben ook een vergunning.

Offroad rijden mag je eigenlijk nergens in NL. Helaas maar waar... en er wordt ook steeds steviger opgetreden.
 
Laatst bewerkt:
Waar kan je dan legaal baggeren. Op utube zie je de mooiste plekjes... Is de vs etc weliswaar, maar hebben we dat in NL niet?
Half Drenthe bestaat nog uit onverharde paden, daar is genoeg mogelijk voor de beginner. Als je per se op je SM-bandjes wil gaan rijden, zul je wel moeten wachten tot het een stuk droger is dan nu. Of investeren in een paar enduro-wielen.
 
ik woon zelf bij havelte in de buurt, en de Kmar is daar idd erg fanatiek op het terrein.
 
Offroad rijden mag je eigenlijk nergens in NL. Helaas maar waar... en er wordt ook steeds steviger opgetreden.

Dan ben je bijzonder bijziend. Als je het niet erg vind om af en toe wat verbinding over asfalt te rijden, kun je honderden kilometers offroad rijden in nederland. Er zijn ook veel stukken die 'op het randje' zijn, maar waar ik nog nooit problemen heb gehad.
Wij rijden vooral in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Limburg en Brabant.
Akkerrandjes, schouwpaden, bospaden, bosjes (zonder natuurwaarde!), veldwegen. Als je een klein beetje uitdaging wilt, moet je gaan rijden als het lekker nat is :) want zomers met 100km/u over een veldweg kletteren zit voor mij weinig lol in.
En wat mij betreft kun je beter op een oud loeder rijden, want met een moderne enduro met zn hippe vering en 110kg schoon aan de haak, heb je in het Nederlande landschap ook geen enkele uitdaging behalve hard hard hard rijden.

De tuintjes van staatsbosbeheer kun je beter uit blijven.
 
Laatst bewerkt:
Dan ben je bijzonder bijziend. Als je het niet erg vind om af en toe wat verbinding over asfalt te rijden, kun je honderden kilometers offroad rijden in nederland. Er zijn ook veel stukken die 'op het randje' zijn, maar waar ik nog nooit problemen heb gehad.
Wij rijden vooral in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Limburg en Brabant.
Akkerrandjes, schouwpaden, bospaden, bosjes (zonder natuurwaarde!), veldwegen. Als je een klein beetje uitdaging wilt, moet je gaan rijden als het lekker nat is :) want zomers met 100km/u over een veldweg kletteren zit voor mij weinig lol in.

De tuintjes van staatsbosbeheer kun je beter uit blijven.

Mee eens, maar dat blijven wegen, dus heet dat allroad rijden ;)
Offroad is in Nederland niet toegestaan volgens mij. Zelfs in de berm mag je niet rijden B|

(Anders zouden mijn snelweg km's er een stuk leuker uitzien!)
 
ik woon zelf bij havelte in de buurt, en de Kmar is daar idd erg fanatiek op het terrein.


En dat is maar goed ook want die sporen die die onverlaten daar achterlaten zorgen er voor dat mijn pantser niet vloeiend rijd en daar moet ik weer van zeiken :P
 
Laatst bewerkt:
En daar gaan die strenge KMar meneren niet zo happy mee zijn...al die urine in zo'n natuurgebied.... :N



A52C273F2703A2A9E73C7DFB3D15E9CF-kmar-crosser.jpg




En dat is maar goed ook want die sporen die die onverlaten daar achterlaten zorgen er voor dat mijn pantser niet vloeiend rijd en daar moet ik weer van zeiken :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan