Demonteren kleine kuip van Yamaha FZ1 modeljaar 2008

Pat's FZ1

Rookie
12 mrt 2024
3
0
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een "klein" probleempje.
In het kort:
September vorig jaar mijn FZ1 in de garage gezet zonder mankementen. Vorige week haalde ik hem er uit om weer eens een ritje te maken.
Bij het starten, wat hij meteen deed (druppellader gebruikt), zag ik dat het display en de toerenteller het niet meer deden. De lampjes voor het richting aangeven etc. wel.
Nu heb ik geprobeerd de kleine kuip te demonteren om de cockpit eruit te halen. Had namelijk op dit forum gelezen dat er een bedrijf is die de cockpit zou kunnen repareren.
Alleen krijg ik de kuip niet ver genoeg af om de cockpit los te schroeven.

Heeft iemand een idee (of filmpje) welke schroeven ik los moet maken? De afdekplaten en spiegels is me nog wel gelukt maar daarna loop ik vast.

Ik hoor het graag.
 
Tellers gaan meestal niet stuk van stilstaan in de winter. Is er kortsluiting geweest of zo of heb je je accu losgehaald en verkeerd aangesloten gehad ?
 
Ik heb niks met de accu gedaan.
Ik zag het laatste leven uit het display verdwijnen. Heb nog geprobeerd erop te tikken (zoals je vroeger deed bij een gloeilamp die het dan weer deed).
Tellers gaan meestal niet stuk van stilstaan in de winter. Is er kortsluiting geweest of zo of heb je je accu losgehaald en verkeerd aangesloten gehad ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan