Demper BMW K100 repareren (rammelt)

racekees87

MF'er
1 sep 2008
234
0
Delft
Beste MF'ers!

Ik heb vandaag de demper onder m'n BMW K100 gehaald omdat deze bij bepaalde toeren een rammelend geluid maakte. (resoneert mee)
Nu kwam ik tot de ontdekking dat 1 (of meerdere) van de 4 pijpjes die de demper ingaan los zit(ten).

Nu zit het probleem dus binnenin. Is het mogelijk om het boeltje open te slijpen, kijken wat het probleem is, verhelpen en weer dicht te lassen? Of zal ik problemen tegen gaan komen.

Ik kon nergens een exploded view vinden van de demper als iemand dat heeft zou dat ook handig zijn!

Groeten Kees
 
het is maar net hoe handig je bent.
het is in principe mogelijk om van een handvol schroot de hele demper na te bouwen.
ik zou er de moeite niet voor doen, er wordt op MP zat K100 spul aangeboden voor weinig,
 
weet je heel zeker dat het in het binnenwerk zit, bij de K100 wil ook het hitteschild wel eens een rammel geven. Dan is 1 van de bevestigingspunten hiervan doorgerot en dat geeft ook een rammeld geluid bij bepaalde toeren en losliggende pijp in je demper zou je constant moeten horen.
 
Zijn de pijpen toevallig dubbelwandig?

Zoja, gaatje inboren en weer dichtlassen, dit doe je dan telkens 2 keer per pijp, op die manier las je de binnenste pijp aan de buitenste vast.

full


:)
 
Laatst bewerkt:
Sorry mensen was even niet op het MF geweest!

Maar het is niet het hitteschild deze hebben we al een x verwijderd. Er zit echt binnenin iets los.

Mochten de pijpen dubbelwandig zijn zal ik bovenstaand idee gebruiken. Bedankt Herr Flick!

Wat ik precies zal aantreffen zie ik vanavond. Zal een fotootje posten wat het probleem was!
 
Problem solved :+

Het binnenstuk was los/uit elkaar getrilt.
Aan elkaar vastgelast en vervolgens het hele zooitje weer dichtgelast.

Morgen eens kijken of er niks meer trilt tijdens het rijden :]
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan