Demper SC33 inkorten

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Aangezien dit me het meest toepasselijke topic lijkt post ik het hier maar even.

Ik heb een Blade uit '96 en daarvan wil ik het dempertje inkorten omdat dat denk ik de goedkoopste manier is om wat meer sound en betere looks te krijgen. Het betreft de standaard demper.
Nu heb ik het dempertje er al even afgehaald, maar het lijkt er op alsof het een schotten demper is.

Is er hier toevallig iemand die dit weleens heeft gedaan? Het is een aluminium(?) demper die niet dichtgepopt of geschroeft zit zoals de meeste sportdempers, maar is dichtgelast.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is, ook om het weer een beetje netjes dichtgelast te krijgen? Of kan ik uberhaupt beter opzoek naar een sportdempertje?

Als er iemand is uit de buurt van Amsterdam die mij voor een kleine vergoeding kan en wil helpen als het mogelijk is, graag!! *O*
 
Alles kan, maar is wel veel werk.. om die demper weer dicht te krijgen zil je of een nieuwe einddop moeten maken/kopen, een of andere bus moeten maken of een hele goede alu lasser zoeken die je wil helpen...

daarentegen heb je voor maar een euro of 100 denk ik best een mooi sportdempertje.. ziet er beter uit dat het ingekorte maar nog steeds orriginele ding.. ;)
 
kun je beter voor een prikkie een ouwe lege pijp kopen en die ff opfrissen en inkorten :)
 
Het IS een schottendemper, en je hebt al een mooie schadevrije demper vanaf 100 euro......

Veel plezier met lassen en slijpen :W

Bjorn
 
Okay, antwoorden zijn duidelijk.

Iemand nog tips waar ik het beste kan zoeken naar mooie betaalbare, ikortbare, ovale, carbonnen, open sportdemper?? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan