Opvulbus demper maken

-rick-

MF veteraan
8 apr 2010
1.655
5
Amersfoort
Goedenavond mensen,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb voor mijn B600 een leuke demper op de kop getikt. Zat wat werk aan, maar dit leek mij goed te doen, dus ben er blij mee.
Het enige wat me niet zelf lukt, is de aansluiting... -O-
Nou zit ik mij soms hier te verbazen over de werktuigbouwkunsten van de mensen hier, dus dacht hier een balletje op te gooien :)

De aansluitdiameter van de demper is 60mm (net iets groter, zal het precies opmeten als iemand het kan maken) en de aansluiting van mijn linkpijp is 55mm. Ik vroeg mij dus af of iemand een idee heeft waar ik een opvulbus kan vinden hiervoor? Of heeft iemand de mogelijkheid zoiets te fabriceren (en wat gaat dit kosten)?
Want een opmaat linkpijp wordt mij denk ik echt te duur, ondanks dat dit wel het mooiste is. -O-
Via google kom ik alleen uit bij opvulringen voor camera lenzen, dus dat werkt niet echt :+

Ik ben ook via pb te bereiken.

BVD voor het meedenken ;)
Gr Rick

p.s. Trouwens nu ik hier toch ben, heeft iemand ervaring met carbonfolie op zijn demper? Ik zit te kijken naar 3M di-noc (echte kleur/textuur), maar het verschilt per site of dit nou echt hittebestendig is...
 
Laatst bewerkt:
Is het een slipon demper? Zo ja zou je een bus kunnen laten draaien die de ruimte tussen je linkpipe en demper opvult. Simpel klusje voor iemand met materiaal en een draaibank. Kosten zullen ook laag zijn.

Succes!
 
Is het een slipon demper? Zo ja zou je een bus kunnen laten draaien die de ruimte tussen je linkpipe en demper opvult. Simpel klusje voor iemand met materiaal en een draaibank. Kosten zullen ook laag zijn.

Succes!

Het is inderdaad een slip-on demper. :Y
En dat van dat busje leek mij ook de oplossing, dus eigenlijk mijn vraag of iemand hier in de gelegenheid is om dit te doen?

gr Rick
 
Plaats eens een piccie,moet raar zijn dat ik niet een betaalbare bijdrage kan leveren. O-)
 
Plaats eens een piccie,moet raar zijn dat ik niet een betaalbare bijdrage kan leveren. O-)

hwke4j.png


Demper ligt op mijn stage, maar heb mijn extreme technisch-teken skills even losgelaten :+

Maar heb op metaalcenter.nl nu een buis gevonden van 60,3m buitendiameter en 54,5mm binnendiameter, en dit lijkt redelijk aan mijn afmetingen te voldoen. En dat voor 6eu *D
Hoef ik alleen binnendiameter een 0,5mm op te schuren/af te draaien *O*

Ben maandag op mijn stage en dan laat ik wel even weten of ik het daar bestel of niet.
 
Laatst bewerkt:
Opschuren? Kan je het beter even afdraaien, weet je ook zeker dat het rond is van binnen.
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe demper.

Zat alleen zelf meer te denken aan staalgevlochten pakking of zo. Nu nog één vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan