Dennis! stelt zich voor

Dennis!

Die hard MF'er
13 okt 2020
751
588
Hallo allemaal,

Na wat weken meegelezen te hebben op dit forum mezelf ook maar even aangemeld.

Ik ben Dennis, begin 30 en momenteel bezig met rijlessen. Theorie heb ik afgelopen week gehaald en AVB staat gepland voor eind november.

Had bij het aanmelden voor rijles eind augustus gedacht dit jaar nog wel mijn rijbewijs en een motor te hebben, maar door de wachttijden bij het CBR bleek het toch allemaal wat langer te duren helaas.

Ik ben van plan een Kawasaki Z900 te kopen als ik mijn rijbewijs heb. Toen ik vorige maand de nieuwe kleuren van de Z900 zag heb ik besloten sowieso te wachten tot 2021 met de aanschaf van de motor. Dat maakt het iets minder vervelend dat het CBR wat vertraging heeft en ik daarvoor later dan gehoopt mijn rijbewijs zal hebben..
 
Welkom Dennis. Ga lekker proefrijden als je je rijbewijs hebt. Je moet altijd zelf ervaren hoe een motor rijdt. Blind verliefd worden is niet handig.:]
 
:W Dennis
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Welkom ^__^ Ik ga zeker mee met @IJzervreter. Koop zeker niet de eerste de beste motor die je test ook al denk je meteen dat die de ware is. Probeer wat verschillende modellen met verschillend vermogen en verschillende zithoudingen. Je merkt dat de beste motor voor je vaak niet je eerste keus is. Then again rijd wat jij wil rijden maar het zou zonde zijn moest je de machine na een jaar al moeten dumpen wegens rugpijn.
 
Bedankt voor het welkom en de adviezen. Hoewel ik het advies van het proberen van verschillende motoren verstandelijk helemaal begrijp, ligt mijn gevoel niet helemaal op dezelfde lijn merk ik. Doorgaans werkt het zo bij me dat als ik iets in m'n kop heb dat al het andere het allemaal niet is. :P Althans..totdat het tegendeel bewezen is, dan ga ik opzoek naar een alternatief.
Zo koop ik auto's bijvoorbeeld ook vanuit de brochure. Als ik dan na een tijdje toch niet tevreden ben ruil ik hem wel weer in..(Gelukkig nog niet voorgekomen..en als dit in de toekomst wel gebeurt natuurlijk wel erg jammer van het geld, ik weet het.. ;) )

Ik kan me wel voorstellen dat bij het kopen van een motor de juiste houding belangrijker is aangezien je dit niet (makkelijk) aan kunt passen zoals bij een auto..
Was van plan de Z900 te proefrijden en als het bevalt te kopen, zonder andere motoren te hebben geprobeerd, maar door alle adviezen die ik lees op dit forum moet ik er toch niet even goed over nadenken hoe ik het maken van de keuze voor een motor ga aanpakken. Misschien dan toch maar wat andere modellen proberen. Wordt vervolgd.. _O-
 
Haha dat besef ik me zoals ik hierboven al schreef.. ;)
Tis allemaal nieuw voor me..moet het maar eens even rustig gaan bekijken dan..:)

De gedachte van 'ik moet niet zo moeilijk gaan doen..als de motor niet bevalt ruil ik hem wel weer in' zit een beetje in mijn hoofd merk ik. Maar misschien ben ik wel wat te nuchter in dat opzicht..8)7Het is natuurlijk fijn om direct een motor te kopen waar je lang plezier van hebt..dat is ook wel weer zo.

Bedankt voor je input in ieder geval!
 
Haha dat besef ik me zoals ik hierboven al schreef.. ;)
Tis allemaal nieuw voor me..moet het maar eens even rustig gaan bekijken dan..:)

De gedachte van 'ik moet niet zo moeilijk gaan doen..als de motor niet bevalt ruil ik hem wel weer in' zit een beetje in mijn hoofd merk ik. Maar misschien ben ik wel wat te nuchter in dat opzicht..8)7Het is natuurlijk fijn om direct een motor te kopen waar je lang plezier van hebt..dat is ook wel weer zo.

Bedankt voor je input in ieder geval!
Ligt er ook an hoe belangrijk die motor voor je is als transportmiddel, ik moet er bijna elke dag mee naar mijn werk.
 
Dat is nog een beetje de vraag..

Ik moet 3 dagen per week naar het werk toe. Dat is een stuk van 60km. heen en weer 60km. terug.(Vooral 80km wegen) En tijdens mijn werkdag moet ik op verschillende locaties in/rondom de stad zijn en rijd ik dus korte stukjes van maximaal 10km. aaneengesloten.
Mijn auto houd ik ernaast dus ik zit niet aan de motor vast wat betreft woon-werkverkeer. Ik verwacht dat ik enkel de motor pak bij lekker(droog en niet te koud) weer, maar ik moet komend jaar gaan ervaren in hoeverre dit gaat bevallen en hoe vaak ik daadwerkelijk de motor pak. Mocht het zo goed bevallen en ik ook in de winter en met regen de motor mee ga nemen dan gaat er een auto uit en zit ik dus ook één dag in de week(er is maar 1 dag in de week dat zowel mijn vrouw als ik een auto nodig heb, dus best jammer om daarvoor 2 auto's te onderhouden) vast aan de motor voor woon-werk. Maar zover is het nog allemaal niet.. ;)
 
Oke oke..ik moet toegeven dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik toch iets te hard van stapel liep met het maken van een keuze voor een motor en ik iets minder onbezonnen te werk moet gaan..:X:P Blij dat ik me hier heb aangemeld, anders was de kans groot dat ik een motor had gekocht voordat ik mijn rijbewijs heb.8)7
Afgelopen dagen aardig wat informatie gelezen(op dit forum en elders op internet) en ik lees verschillende dingen die me aan het nadenken hebben gezet. Vooral of de motoren die ik aan de buitenkant mooi vindt ook wel zo ideaal zijn voor waar ik hem voor wil gaan gebruiken. Zo lees ik bijvoorbeeld vele positieve berichten over lichtere motoren.

Ik heb dus besloten toch eerst wat motoren te gaan proberen als ik mijn rijbewijs heb. O.a. de Triumph street triple.. Ben erg benieuwd wat het aanzienlijke gewichtsverschil tegenover de Z900 doet met de rijeigenschappen. En daarnaast benieuwd naar het verschil in het aantal cilinders. De komende tijd nog maar eens rustig verder informatie inwinnen en mijn lijstje met mogelijke motoren aanvullen. Als ik dan ergens (als er geen lockdown of andere rare dingen tussen komen) komende winter mijn rijbewijs haal, een paar mooie droge dagen vrijplannen om een motor te huren. In de hoop dat ik dan in het voorjaar een weloverwogen keuze kan maken en de gewenste motor op voorraad is.

Nogmaals bedankt voor de adviezen..:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan