Deus Ex Machina

Maakt Deus Ex Machina mooie machines?

  • ja

    Stemmen: 11 40,7%
  • nee

    Stemmen: 2 7,4%
  • mwah..

    Stemmen: 5 18,5%
  • maak het liever zelf

    Stemmen: 9 33,3%
  • weet niet

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    27

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
De bouwers hier weten wel waar het over gaat, neem ik aan.Deus Ex machina (check ook Deus op Facebook..) is een custombeweging (merk, of eigenlijk..cultuur) in Australië, Amerika, Indonesië en Italië die 'iets maken' verheffen boven 'bezitten'.

Het is ontstaan in Australië waar in het hoofdkantoor al snel de kreet 'run-what-you-brung' werd gehanteerd. Men legt zich trouwens niet alleen toe op motoren want ook surfen, fietsen en skateboards komen aan bod. In de shop vindt je naast onderdelen ook kleding & schoenen.





Misschien ken je hun project-X die recent in MOTORmagazine stond..

full



Dit is hun nieuwste creatie..de Yard Built XJR 1300 Eau Rouge.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verward, is het nou een kledingmerk dat motoren verbouwt of een motorenverbouwer die een kledinlijn heeft. Hoe dan ook ik zie dagelijks van die hipster gasjes met deus shirts rondhuppelen terwijl ze van hun moeder nooit zouden mogen motorrijden.
 
Ik ben verward, is het nou een kledingmerk dat motoren verbouwt of een motorenverbouwer die een kledinlijn heeft. Hoe dan ook ik zie dagelijks van die hipster gasjes met deus shirts rondhuppelen terwijl ze van hun moeder nooit zouden mogen motorrijden.
:+

Binnenkort ook topics over Wrenchmonkees, Blitz en die hippe website BikeExif :? Of moeten we eerst wachten tot zij ook Nederlandstalige wiki hebben :P
 
een custombeweging (merk, of eigenlijk..cultuur) in Australië, Amerika, Indonesië en Italië die 'iets maken' verheffen boven 'bezitten'.
Met de door hen gehanteerde prijzen wordt 'bezitten' ook alleen voor de happy few.
 
azijn gedronken?

_O-

maar er zijn idd weel mooiere XJR-en gebouwd... ;)

smaak... er valt over te twisten en dan heb je iig wat te doen... :Y

full
 
Motorbouwers die een kledinglijn voeren. Wordt inderdaad alleen plots door allerhande kuthipsters gedragen :+

Leuk om te zeggen; 'I was into custom motorcycles before they were cool' :')
 
Met de door hen gehanteerde prijzen wordt 'bezitten' ook alleen voor de happy few.
Als je bedoelt een creatie van hun bezitten heb je gelijk. Wat zij onder 'bezitten' verstaan is een, standaard, motor kopen en er niets aan doen/veranderen..'iets maken' spreekt (zeker hier) voor zich.
 
Ik bouw mijn eigen deus, wrenchmonkees of wat dan ook wel. En dat voor een fractie van de prijs die zij durven vragen. Hoewel ik de prijzen wel begrijp, die zitten hem puur in de vele bouwuren.

neer3.jpg


en very low budget:
ixos.jpg
 
Het zijn `gewoon jongens`die op een enorm slimme moderne manier marketing voeren, met daarin verwerkt de mooiste sfeerplaatjes die ook weer een moderne retro uitstraling hebben door een maniet van `saturation`(vorige week ontdekt op mijn oude iPhone)

Op zich respect voor hoe ze zich in de markt weten te plaatsen, maar die prijzen slaan helemaal nergens op, geloof ook absoluut niet dat zij veel motoren verkopen.
 
Deze motoren zijn ruimschoots vertegenwoordigd op Bali, het is daar een echte hype onder de expats en de rijkere lokale elite. Wel echt gave machines!
 
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ze gave machines bouwen. Maar dat het een beweging is met een eigen cultuur die 'iets maken' verheffen boven 'bezitten' is natuurlijk schromelijk overdreven. Hun petjes zijn hier bij de scooterzaak op de hoek te koop en dat is natuurlijk gewoon vanwege het geld.

En dat gun ik iedere ondernemer van harte :)
 
azijn gedronken?

_O-

maar er zijn idd weel mooiere XJR-en gebouwd... ;)

smaak... er valt over te twisten en dan heb je iig wat te doen... :Y

[afbeelding]

Iemand trouwens een idee welk merk of model topkuipje dat is? ik dacht eerst altijd ducati 900ss of laverda SFC, maar die zijn beide een stuk boller en groter. -O-

Ooit gezien op een ( ik dacht ) sr500, en sindsdien een beetje op zoek.


Wat die Deus dingen betreft, het zijn inderdaad geen helemaal verkeerde fietsen op zich, maar ook weer verre van bijzonder. Veuls te duur, en veulst te grote yuppie-hype.

En volgens mij zijn die jongens net om dat laatste (yuppies) hoegenaamd niet rouwig, waar een echte hardcore-ombouwer er zich denk ik wel zou aan ergeren.
 
Iemand trouwens een idee welk merk of model topkuipje dat is? ik dacht eerst altijd ducati 900ss of laverda SFC, maar die zijn beide een stuk boller en groter. -O-

Ooit gezien op een ( ik dacht ) sr500, en sindsdien een beetje op zoek.

Peyton Place kuip?
Gull Craft is ook wel nice. :W
 
Het zijn gewoon hele slimme ondernemers, die motoren kunnen morgen vervangen worden door een andere gadget....dan doen die gasten precies het zelfde kunstje weer opnieuw...

ze verdienen iig als een van de weinigen nog geld... lijkt net of niemand daar tegen kan... spin off effect is dat de motoren weer meer in de belangstelling staan...altijd goed zou ik zeggen....


full
 
Laatst bewerkt:
Het zijn gewoon hele slimme ondernemers, die motoren kunnen morgen vervangen worden door een andere gadget....dan doen die gasten precies het zelfde kunstje weer opnieuw...

ze verdienen iig als een van de weinigen nog geld... lijkt net of niemand daar tegen kan... spin off effect is dat de motoren weer meer in de belangstelling staan...altijd goed zou ik zeggen....


[afbeelding]



:^
 
Dank, ik ga zo ff googelen en zoeken! :} ;)

Nondezu. :o Het lijkt wel alsof Peyton Place de japanse Deus is. Net die prijs van dat kuipje bekeken bij hen. :X :X
Bij Gull vind ik niet echt iets bijzonders, ik heb wel ff ergens iets gelezen over een ene 'chuck box' ( dat kuipje is nog mooier) , maar daar is nog moeilijker een site/bestelmogelijkheid van te vinden. -O-

Anyway, back on topic, Deus. Excuses voor deze kleine O/T. :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan