Tijdje geleden heb ik een vf400 f gekregen met wat werk aan , nieuwe bandjes op gezet , keerringen vervangen , remblokken vervangen en nu zou ik hem binnen willen doen voor kleppen te laten stelle en carbu´s te laten regelen .
Alleen komt er plots een dillema naar boven bij mij : voor 2000 - 3000 euro koop je een mooie 600 van de jaren 90 ( voor de moment valt mijn oog op een rf 600 ) onderhoud kost 300 tot 500 euro voor de vf 400f en ik heb er al iets meer als300 euro ingestoken , zijn het eigenlijk niet allemaal gewoon verloren kosten
ik heb heel veel plezier met mijn brikken , maar ben gewoon bang voor wat ze allemaal gaan tegenkomen als ze het onderhoud doen .
Mischien toch maar eens een iets wat nieuwere moto kopen of toch maar de vf binnen doen met het risico dat het weeral een verloren zaak is waar ik gewoon geld in blijf pompen
Hebben jullie nog nooit voor dit dillema gestaan met jullie brikken
ps : ik weet het alles zelf doen is goeiekoper maar deze v4 schrikt mij gewoon een beetje af tegenover die lekker gemakelijke parallel twin waar ik van kom en waar ik alles zelf aan dee
Alleen komt er plots een dillema naar boven bij mij : voor 2000 - 3000 euro koop je een mooie 600 van de jaren 90 ( voor de moment valt mijn oog op een rf 600 ) onderhoud kost 300 tot 500 euro voor de vf 400f en ik heb er al iets meer als300 euro ingestoken , zijn het eigenlijk niet allemaal gewoon verloren kosten
ik heb heel veel plezier met mijn brikken , maar ben gewoon bang voor wat ze allemaal gaan tegenkomen als ze het onderhoud doen .Mischien toch maar eens een iets wat nieuwere moto kopen of toch maar de vf binnen doen met het risico dat het weeral een verloren zaak is waar ik gewoon geld in blijf pompen
Hebben jullie nog nooit voor dit dillema gestaan met jullie brikken
ps : ik weet het alles zelf doen is goeiekoper maar deze v4 schrikt mij gewoon een beetje af tegenover die lekker gemakelijke parallel twin waar ik van kom en waar ik alles zelf aan dee
Begint een goed concept te worden
en die pruts en pruttel meeting is mischien nog wel een goed idee , heb wel een grote garage en een nog grotere oprit 
).
) en dat er altijd wel iets aan is , bij de kawa was dit allemaal zo simpel maar bij de vf is dit blijkbaar een ander verhaal
is het trouwens waar dat je bij een vf 400 f de nokkenas eerst een paar graden moet verschuiven voor je de kleppen stelt , of zijn de kleppen gemakkelijk te stellen en moet ik er maar eens aan beginnen