discriminatie??!!

Hint: Franstalige Belgen vertikken het om ook maar moeite te doen anderen te verstaan als die geen Frans spreken.
Franstaligen van Brussel doen soms al wat moeite.
Vlamingen doen altijd moeite in welke taal ook.

Zegt een rasvlaming die GEEN frans spreekt :P
 
Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat ze je niet echt hielpen, wilde ook wat eten bij het drinken,zeiden ze dat de keuken dicht was terwijl dat gewoon onzin was, maar ja.

Een vriend was eens zo pissig toen we weg gingen dat de pal voor de deur een burn-out maakte terwijl wij nog even de deur open hielden, haha.

Maar ook meegemaakt bij een echt super de luxe hotel in Lyon, bediende naar buiten, hielp met de spullen van de motor afhalen, spullen inclusief helm en handschoenen werden netjes naar binnen gebracht, met een karretje naar de kamer, we waren met twee motoren, hij reed netjes de motor van me vriendin naar de garage, ik reed wel even mee met me eigen motor, jammer voor hem, hihi.
Werdt heel netjes gevraagd of de rit goed was verlopen, terwijl dat nu een plek was geweest waar ik wel enige weerstand had kunnen verwachten, hoewel het ook daar onzin was geweest, maar ja.

Maar verder wel veel meer hele positieve ervaringen meegemaakt.
 
Discriminatie? :(
Als we saam reden hadden wij er niet zo\'n last van. Maar als we met een hele groep op pad gingen dan wilde men nog wel\'es onvriendelijk reageren!
K\'weet niet zo goed wat het is maar met een grote groep in zwartleer gestoken en met ronkende en niet al te doorsnee motorfietsen is er al gauw een vooroordeel. Terwijl we zo vredelievend zijn. Misschien niet zo doorsnee, maar toch... snik \ '(
 
je kan van de duitsers zeggen wat je wilt, maar ben daar met groepjes en groepen altijd met open armen ontvangen.

zeker in de eifel ziet het bij restaurants soms echt zwart van de motorrijders...

en dan die wegen he..... :z
 
Tijdje geleden ging een vriend tijdens een ritje in Duitsland met een wheelie onderuit (ca. 160 km/u) en de motor was aardig stuk. Vrijwel onmiddelijk stopte er diverse automobilisten die informeerden of alles ok was, of ze konden helpen etc. :}
 
Ho ho, ga nou niet de Duitsers ophemelen.

Ik heb hele goede ervaringen in Duitsland, maar ook meteen de vervelendste.

Niet geholpen worden worde was ook daar, maar het blijven uitzonderingen.

En een beetje off topic, maar alleen Duitsers worden pissig en proberen je van de weg af te duwen als je inhaalt bij een doorgetrokken streep.
Maar ze zijn altijd een minuutje of 10 te laat. })
 
Ik zet altijd (zonnebril) en helm af bij het tanken (behalve bij onbemand tankstation). Staat wel zo vriendelijk en het kost geen tijd en moeite, dus waarom niet!

ik vraag toch ook niet aan het meisje achter de kassa of ze d\'r lingerie uit wil gaan doen??? ik vind het wel best, omdat er overvallers zouden kunnen zijn moet ik m\'n helm af gaan doen?

helemaal geen zin in zeker \'s ochtends niet, dan zit alles net goed en is het net lekker warm, doei!
 
Ik heb er nooit geen last mee,het enigste wat ik
meestal heb is dat ze allemaal van die vragen
gaan stellen zoals hoeveel pk heb zo\'n ding
nou en hoe hard rijd ie wel niet,gaaf ding en
dat soort dergelijke dingen of zoals een
bekende rijd ook motor bla bla bla.
Maar meer niet,ik denk eerder dat het licht
aan wat je aan hebt en wat er op zit zoals
haken kruisen en doods koppen,ja dan wordt je
denk wel gediscrimineerd :?
 
ik vraag toch ook niet aan het meisje achter de kassa of ze d\'r lingerie uit wil gaan doen??? ik vind het wel best, omdat er overvallers zouden kunnen zijn moet ik m\'n helm af gaan doen?

helemaal geen zin in zeker \'s ochtends niet, dan zit alles net goed en is het net lekker warm, doei!

Da\'s wel een erg \"ik is al wat telt en al de rest kan stikken\" redenering vind je ook niet daemon?
Lijkt mij een kleine moeite om dat ventje achter de kassa wat minder schrik /meer pret met ze werk te laten beleven.

Eneeuhh.. Lingerie uitdoen is wel TOTAAL andere situatie hoor. Jammler dat je al met zulke kromme vergelijkingen moet afkomen.
 
ik vind je helm af doen vergeleken met lingerie uittrekken goed. Dat past wel in hetzelfde straatje.

Ik doe hem dus echt niet af. Zeker niet met dit weer. Sta je thuis je helemaal aan te kleden tegen de kou en dan ga je even snel tanken en moet je je helm af gaan doen. Daarna weer opzetten en ben je weer wat tijd kwijt. Ik heb op dit moment een doorzichtig vizier en als ik die open zet ziet iedereen mijn vriendelijke gezicht. Dan moeten ze niet gaan zeiken. Ik houd dat ding dus gewoon op. Vind het al erg genoeg dat ik mijn handschoenen uit moet doen om mijn pinpas te pakken.
 
Op woensdag 28 november 2001 20:18 schreef boom boom het volgende:spreek je geen frans poohbeer? Ga je schamen!! jullie land is toch tweetalig?

Nederland heeft wel wat meer talen: Fries, Limburgs, Brabants, Tukkers, ROtterdams, Amsterdams, Haags en natuurlijk Helmonds.

Fries is geen taal maar een splaakgeblek :P
 
ik vind je helm af doen vergeleken met lingerie uittrekken goed. Dat past wel in hetzelfde straatje.

Ik doe hem dus echt niet af. Zeker niet met dit weer. Sta je thuis je helemaal aan te kleden tegen de kou en dan ga je even snel tanken en moet je je helm af gaan doen. Daarna weer opzetten en ben je weer wat tijd kwijt. Ik heb op dit moment een doorzichtig vizier en als ik die open zet ziet iedereen mijn vriendelijke gezicht. Dan moeten ze niet gaan zeiken. Ik houd dat ding dus gewoon op. Vind het al erg genoeg dat ik mijn handschoenen uit moet doen om mijn pinpas te pakken.

En daar had ik als het \'s ochtends zo heerlijk donker was een heel mooie oplossing voor. 2 knopjes... Een stopt de benzine en een om de deur te vergrendelen :)

Pas als die helm afgaat gaat de deur weer open zodat de videocamera een mooie opname kon maken. Na een overval ga je heel erg opletten.

Je wilt gewoon niet nog een keer het risico lopen om onder schot te moeten staan van de een of andere lamlul. :(
 
Op donderdag 29 november 2001 11:26 schreef zut het volgende:Je wilt gewoon niet nog een keer het risico lopen om onder schot te moeten staan van de een of andere lamlul. :(

Kan ik me ook wel voorstellen, maar meestal tank ik bij drukke tankstations. Die worden zelden overvallen en dan staat er ook een rij voor de kassa. Dan is de kans klein dat er een overval komt.
 
poohbeer,

Vlamingen zijn gewoon aardige mensen...maar die Voerstreek....kunnen ze die niet gewoon aan Frankrijk verkopen..?
Trouwens, als ik goed ben ingelicht dan is België toch drie-talig..?
In de buurt van Eupen kan ik heel goed met Duits overweg.
Trouwens als je opzoek bent naar een heel erg motorvriendelijk hotel dan moet je eens naar de fam. Gansen gaan in Krautscheit. Dat plaatsje ligt net over de grens bij Vianden in de Duitse Eifel.
Heel goedkoop, fl 60,- all in, en dan krijg je te eten dat je beslist niet op kunt zo veel, echt een aanrader..!!
 
Ho ho, ga nou niet de Duitsers ophemelen.

Ik heb hele goede ervaringen in Duitsland, maar ook meteen de vervelendste.

Niet geholpen worden worde was ook daar, maar het blijven uitzonderingen.

En een beetje off topic, maar alleen Duitsers worden pissig en proberen je van de weg af te duwen als je inhaalt bij een doorgetrokken streep.
Maar ze zijn altijd een minuutje of 10 te laat. })

Laten we nou vooral positief over de Duitsers schrijven anders komen ze weer met z\'n allen langs..... :P
 
Op donderdag 29 november 2001 10:32 schreef vr6 het volgende:

Maar meer niet,ik denk eerder dat het licht
aan wat je aan hebt en wat er op zit zoals
haken kruisen en doods koppen,ja dan wordt je
denk wel gediscrimineerd :?

Discriminatie?
Yep, haken kruisen zeker wel. En terecht want het slaat helemaal nergens op om je jas hiermee vol te hangen of zelfs als tattoo en je zo aan jan en alleman te vertonen. :( Maar doodskoppen zijn zo algemeen gebruikelijk onder de chopperrijders en het heeft nergens mee van doen. De koppen worden afgebeeld op sieraden, badges, tshirts en zelfs op motoronderdelen!
Wij hebben ze ook en dat betekent niet dat we de }) zelf zijn. Mensen zijn snel geneigd je te vergelijken met een horde bendes of een MC die een niet al te bepaald goed imago heeft.
Maar wij? Wij zijn hiermee niet te vergelijken. 1 ding hebben wij maar met elkaar gemeen en dat is de liefde voor het motorrijden! :]
 
Ik heb er nooit geen last mee,het enigste wat ik
meestal heb is dat ze allemaal van die vragen
gaan stellen zoals hoeveel pk heb zo\'n ding
nou en hoe hard rijd ie wel niet,gaaf ding en
dat soort dergelijke dingen of zoals een
bekende rijd ook motor bla bla bla.
... En \"Meneer, bent u een motorwout?\" Nu al 2 keer gehoord... Een andere (v/e ventje van rond de 12 jaar): \"Kunt u ook met 180 op het achterwiel rijden? las op een website over iemand die dat kon\"...
Maar de meeste pompen doen er niet zo moeilijk over als je je helm ophoudt... Laatst nog om 0.30 uur getankt langs de A50... helm op, geen probleem... Kan ook helpen dat er net 2 busjes vol met wegwerkers gestopt waren.... :)
 
spreek je geen frans poohbeer? Ga je schamen!! jullie land is toch tweetalig?

Nederland heeft wel wat meer talen: Fries, Limburgs, Brabants, Tukkers, ROtterdams, Amsterdams, Haags en natuurlijk Helmonds.

Je vergeet :Zaans,( }) ), Leids,
Japans, Chinees, Indonees, Maleisch, Turks, Marrokaans, Spaans, Italiaans, Afrikaans, Somalees,Duits, Engels,Bulgaars,Hongaars, Afgaans erhmmmm pff hebben we er nog meer, ik denk het wel.....
 
Over discriminatie gesproken, ik reed van de zomer met 30+ Celsius in mijn hemd en korte broek over de boulevard te cruisen, laidback 20 ofzo..

Ik parkeer netjes de fiets op de daarvoor bestemde plek en stap af.. Direct een man naast me.. druk sprekend over de gevaren van onbeschermd motorrijden, ik geef de man groot gelijk en meld dat ik op 2 kilometer afstand woon en rustig rijd.. bla..bla..

Ik begreep hem best, totdat hij begon over mijn uiterlijk.. Ik had toendertijd knalrood haar en mijn linkerbovenarm is een hele tattoo, dus de woorden \"Randgroepjongelui\", \"Tuig\" en \"Idioot\" was zijn volgende stap..

Meneer reed op een Goldwing en was van top tot teen int leer.. Het zweet stond hem op het voorhoofd.. :)

Ik wordt best vaak gediscrimineerd, maar de lol is dat ik tijdens mijn werk in mijn pak ineens een hele man ben volgens velen.. :r ..

Goh, dat herken ik toch wel.....Sommige van mijn belgische collega\'s hebben mij voor het eerst gezien tijdens een toertocht met de motor. Ik was toen in vol leer, en bepaalde mensen zag je toen kijken, wies da? en zo van tsjonge, helemaal leer....zo\'n snel ding, moet dat hier?!
En toen ik na het weekend op kantoor kwam (3 delig) toen was het van....sjeez, JIJ in pak....uhhmmm oh..was jij diegene in dat leren pak...ohh..ehhhh, dus..
 
.....duitsers
ik kom regelmatig in duitsland (woon 10 km van de grens) en ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen problemen mee heb, integendeel zelfs
over het algemeen zijn de duitsers netter in het verkeer dan de gemiddelde nederlander
bijv. als je in Nederland in wil voegen laat bijna niemand je er tussen (in duitsland wel)
de max. snelheid in duitsland is beter dan in Nederland + je kunt er mooier toeren eifel enz.

Een aanrader route 67 (www.route67.de) als het mooi weer is komen er ontzettend veeeeeeeel motorrijders (de bbq om 9:30 al aan om braadworsten te bakken)
laatst was ik er op zondag, kwam er een of andere club met streetfighters :} ....wat een mafkezen.. heel appart verbouwd die dingen

moeten we maar een keer afspreken met wat mensen :]
 
Discriminatie?
Yep, haken kruisen zeker wel. En terecht want het slaat helemaal nergens op om je jas hiermee vol te hangen of zelfs als tattoo en je zo aan jan en alleman te vertonen.

Nou, ik heb eens een T-shirtje gehad met hakenkruizen. Echter, je hebt linksomdraaiende en rechtsomdraaiende hakenkruizen. Ze stonden er beide op (niet gigantisch groot; gewoon verwerkt in een patroon van allerlei symbolen), maar ze waren wel wat opvallend.
Lastige is dat iedereen je dan gelijkt aan ziet als een nazi, omdat dat het \"teken\" van Hitler\'s tijd was. Terwijl het van origine een Grieks symbool is (dat t-shirt was dus vol met griekse symbolen; had het gekregen van iemand die naar Griekenland was geweest). Ik heb het twee keer gedragen, maar vanwege de vele misopvattingen heb ik me er van ontdaan... jammer dat mensen toch vaak zo impulsief kunnen reageren / naïef kunnen zijn. Aan de andere kant, gezien onze historie, is het ergens wel te verwachten...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan