is helemaal geen onzin. je kan de ontsteking verlaten, want het vlamfront moet minder ver reizen. dus kortere verbranding dus minder warmteoverdracht naar kop/zuiger. hoe korter de verbranding hoe beter, dat geldt voor ieder blok.Zelde zo iets stoms gezien , degene die dit gedaan heeft moet het toch ook gezien hebben
Is al onzin om er een xtra bougie bij te zetten
Als ik jou was zou ik deze bougies afdoppen en met een enkele gaan rijden.
Volgens mij ga je geen verschil merken.
Weet alleen niet of de bobine dat fijn vind.
is helemaal geen onzin. je kan de ontsteking verlaten, want het vlamfront moet minder ver reizen. dus kortere verbranding dus minder warmteoverdracht naar kop/zuiger. hoe korter de verbranding hoe beter, dat geldt voor ieder blok.
als de ontsteking niet wordt aangepast doet het meer slecht dan goed. en als je de bougie op deze manier plaatst is het inderdaad vrij stom
Alle twin spark BMW's vonken gelijktijdig.
Vanaf 2003 voor alle behalve de 850 meende ikDe 1200 hexheads in ieder geval niet, en een 1150 twinspark durf ik ook te betwijfelen alhoewel ik daar geen technisch artikel van klaar heb liggen. Een 1150 heeft in ieder geval een aparte bobine voor de secundaire bougies (en niet een bobine per cilinder) dus dat is ook al veelzeggend.
Twee bobines is niet hetzelfde als twee ontstekingsmomenten.