• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

diversion 600 carter overdruk

flierman

Rookie
Lid geworden
14 dec 2005
Waarderingsscore
0
Mijn diversion 600 start goed, rijdt goed en zuinig (1:22) maar het luchtfilterhuis staat steeds vol met olie. Dit loopt gedeeltelijk weg door het overloopslangetje, de rest gaat door het gat in het midden van het luchtfilter en geeft dus een enorme bende. Wat is de oorzaak want steeds schoonmaken heeft geen zin.

Meet eens de compressie? Misschien kan een motorreiniger wat helpen (bij vastgekoekte zuigerveren ed.)
Die blokjes halen bij normaal gebruik makkelijk 100/150 duizend zonder revisie.

Zot heeft hier een keer gepost dat er een kraagje aan de cilinder kon zijn, of zoiets, had te maken met een te rustige rijder als voorganger, wij hadden hetzelfde probleem, toen heb ik hem terug gerodeerd :X , en het probleem was na een weekje opgelost :Y

compressie is goed: alle cilinders 10 bar.
er blijkt een modificatie set van Yamaha te bestaan voor de carterontluchting omdat dit probleem vaker voorkomt. Moet besteld worden (ca 10 dagen)
Bedankt voor de reakties en ik zal melden of dit ook echt helpt.

Heel simpel
Op de kleppendeksel zit onder het luchtfilterhuis een beluchtingslangetje.
Deze moet je even afknijpen, want de carteronluchting bij de koppeling ( lange slang naar luchtfilterhuis) is genoeg.
Vaak komt het voor als het kouder weer is en de beluchting vriest ook wel eens dicht ( overdruk ).
Je hebt dus ook het type met oliekoeler.
Plak deze maar af en het beste is om er een hele goede olie in te doen.
Olie komt nl niet op temperatuur en dus vocht.
Kan het druklagertje in je koppeling ook goed tegen!
Succes
Ruur
RG Tuning almere
036-5452599

zonder die modificatie krijg je ook vaak mayonaise achtige drap achter je peilglas en je naaldlager op de koppeling gaat er aan kapot. komt vaak voor bij diversion.

compressie is goed: alle cilinders 10 bar.
er blijkt een modificatie set van Yamaha te bestaan voor de carterontluchting omdat dit probleem vaker voorkomt. Moet besteld worden (ca 10 dagen)
Bedankt voor de reakties en ik zal melden of dit ook echt helpt.
10 bar goed... Bij een motorfiets :?

Zal wel weer wat gemist hebben.

Terug
Bovenaan Onderaan