Diversion 600 vraagje

Burning Rubber

MF veteraan
7 sep 2006
12.880
227
Arnhem
Hallo iedereen!

Ik kan een diversion 600 kopen, 25 kilowatt in het echt en op het kenteken voor een zacht prijsje van 700 euro. Catch: ding heeft 1 ton gelopen.

Mijn vraag: Kan zo'n fiets dat aan of is hij dan echt op? Voor zo'n lage prijs moet je natuurlijk niet zeuren, ik zeg ook niets over de deukjes en krasjes. Echter; als ik na 5000km al aan een blokrevisie moet denken is het weggegooid geld natuurlijk.

Van wat ik hier op het forum zo heb kunnen lezen staat de diversion bekend om een onverwoestbare motorfiets. :)
 
Voor zover ik weet is een Diversion gebouwd op kilometer eten, niet roekeloos opvreten. Maar dat doet ie wel consistent en zonder al te veel mokken/problemen. Ik zou zeggen gewoon kopen, voor 700 euro kun je je ook geen al te grote buil vallen :)
 
Laatst bewerkt:
Assem niet afgeragd is, is dat blok wel OK.

Maar toch maar effe van dichtbij kijken of er niet heel snel een nieuwe ketting/tandwielset aankomt. Of een verse uitlaat 4bochten-collector-dempers? Remschijven die opgebruikt zijn, ...

Zoals je al zei: als je bij je 700€, na een paar maand al voor 1000€ kosten hebt, heb je dan een goede deal gemaakt?

Voor een beetje handige sleutelaar niet onoverkomelijk, maar als je bij het minste probleempje de dealer nodig hebt: laten staan en iets anders zoeken !!!

Anderzijds, kan het best dat je voor je 700E een goede fiets hebt waar je nog wel een paar 10duizend km plezier kan aan hebben.
 
En let op de voorvork bij die divjes. Ik heb wel eens op een gezeten die nogal wiebelde. Soms moet je daar wat aan doen, en dan rijden ze prima!
 
Okay, voorvork controleren; waar precies op letten?

Verder natuurlijk dingen als bandjes en kettingset. Olie op het blok, geur van de uitlaatgassen. 100.000 km lijkt natuurlijk enorm veel maar voor een 4cilinder toermotor, kweet niet. :P

Proefrijden en misschien maar meenemen. Ik heb trouwens op sites als marktplaats motorblokjes gevonden voor weinig. Denk aan 150 tot 200 euro, kan ik altijd doen ipv revisie. :)
 
Niet gekocht. Nog nooit zulke versleten tandwielen gehad, ketting had zeker 7cm speling. Blok was aan de onderkant bruin v/d roest en stationair klonk het niet lekker in de cilinderkop. Wel een rondje op gereden, had er 1,5 uur voor gereden. Zithouding is heerlijk, veel power ondanks 25kw. Alleen niet de gok waard. :)
 
Niet gekocht. Nog nooit zulke versleten tandwielen gehad, ketting had zeker 7cm speling. Blok was aan de onderkant bruin v/d roest en stationair klonk het niet lekker in de cilinderkop. Wel een rondje op gereden, had er 1,5 uur voor gereden. Zithouding is heerlijk, veel power ondanks 25kw. Alleen niet de gok waard. :)

cylinderkop? was dat een soort rammel? misschien is dat gewoon kleppen stellen. Maar als ik de rest zo hoor heb je een verstandige beslissing genomen.
 
Ik dacht eerst ook aan de kleppen, maar zo veel verstand heb ik er nu ook weer niet van. Als de toeren wat om hoog gingen had je er geen last van. Ik dacht dat het ook de distri ketting had kunnen zijn. Gezien dat het oliefilter niet meer van het motorblok te onderscheiden was (alles bruin v/d roest) dacht ik dat het niet veel onderhoud gehad zal hebben. En dat achtertandwiel joh, ik heb nog nooit zoiets gezien. Volgens mij hebben ze hem gewoon omgedraaid toen 'ie versleten was. :/

Nu lekker doorsparen voor een met 40 tot 50k op de teller want ik vond de houding op zo'n ding erg fjin. :)
 
Niet gekocht. Nog nooit zulke versleten tandwielen gehad, ketting had zeker 7cm speling. Blok was aan de onderkant bruin v/d roest en stationair klonk het niet lekker in de cilinderkop. Wel een rondje op gereden, had er 1,5 uur voor gereden. Zithouding is heerlijk, veel power ondanks 25kw. Alleen niet de gok waard. :)


Eerste motor zeker?
Power in zijn 1 tot de 20 gaat het nog wel daarna :Z
 
As je op een div rijdt, maakt dat toch geen reet uit of je nu er 4.72365 of 5.6826 of 6.1236 seconden over doet tot aan 100km/u.
De essentie van een div is dat je met een no-nonsense motor rijdt, die zelden stuk gaat, goed meekan, weinig verbruikt, een soepel 4 cylinder blok heeft en lekker stuurt. maw een fiets om op te rijden en blijven rijden en niet om mee te posen of te koersen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan