diversion probleem

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
Ik heb een ouwe div92 als woonwerk moto en ik heb het volgende probleem:
De bougies willen soms niet vonken(nieuwe bougies) dan weer wel, ze worden ook snel zwart... hij gaat regelmatig op 3 of 2 cilinders lopen.

Volgens mijn garagist ligt het aan kou en vocht.
Heel binnenkort gaat hij binnen voor onderhoud, ik zou graag weten wat ik eraan kan laten doen en of het dan nog de kosten waard is.

alvast bedankt voor de reacties en hopelijk de gouden tip
 
Heeft me broers fz750 ook wel eens, alleen vonken die bougies wel (gecontroleerd). Carbs wel goed schoon? Werken de bobines nog? Krijgen alle bougies wel benzine? En als je bougies zwart zijn, heeft dat te maken met je benzine/luchttoevoer.
 
Het kan elke keer een andere cilinder zijn dus ligt niet echt aan bobines lijkt me, bovendien vonken ze wel en krijgen ook benzine.
Ik rij er dagelijks mee dus vuile carbs?Ook al forté geprobeerd trouwens.
Het lijkt eerder dat de bougies 'verzuipen', choke gebruik ik zelfs niet .

Afstelling is niet gewijzigd, tijdje terug reed hij prima
 
Laatst bewerkt:
Appart dat het telkens een andere cilinder is, daar ben ik ook niet bekend mee. Kan zijn dat je 2 cilinders aan 1 bobine hebt zitten, dan moet het tussen 2 cilinder telkens wisselen. Dan is het een kwestie van proberen met een andere bobine. Filters kunnen ook wel eens een probleem dat ze vuil zijn.
 
Je choke kan blijven hangen, zeker als je hem niet vaak gebruikt gaat het mechanisme moeizaam. Koop een werkplaats handboek! Weet je wat je moet zeggen bij de monteur, of beter, word zelf monteur.
 
Ik volg de redenering, idd 2 cilinders op 1bobine maar dan zouden de 2 bobines kapot moeten zijn.
Toch geven ze vonken. De filter zou een goede kunnen zijn.
Morgen ga ik eens langs bij de garage voor info, of de kosten niet hoger vallen dan de waarde van de motor.

btw ik heb een wphb, ff kijken in het boek voor de choke
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan