• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

doffe lak op nieuwe GSX-R

CBRChris

MF'er
Lid geworden
28 aug 2003
Waarderingsscore
0
Los van het feit dat mijn gsxr 750 k5 werkelijk GEWELDIG is toch een minpuntje. Ik heb bij de tank nu al behoorlijk doffe plekken. Erg zonde. Zijn hier middelen tegen? Misschien een dun laagje hansaplast oid? Iemand tips? Thanks!!!

Van dat doorzichtige zelfklevende kaftpapier, heet geloof ik boeklon ofzo en kun je bijh de boekhandel kopen. Dan ff op maat knippen en voila. Of ff met commandant 4 poetsen en daarna met turtle wax oid.

garantie??,zo niet al geklaagd??, folie erop plakken ,je schijnt van die transparante folie te hebben (dealer informeren),en als dat allen geen opties zijn ,in de blanke lak laten zetten ,kan niet al te duur zijn ...\\

s6

thnx... het was al na 1000 km. Zal eens proberen te poetsen maar dat lost het probleem natuurlijk niet echt op. Ik had het nl. ook bij mijn zwarte cbr. (behoorlijk erg).
Maar van dat plak spul, ik ken het wel, ook voor ramen enzo. Dat krijg je toch nooit mooi glad over een ronde oppervlak?

Die folie had ik op mn oude gixxer ook, dat word binnen een jaar geel ;(

Die folie had ik op mn oude gixxer ook, dat word binnen een jaar geel ;(

Liever de folie elk jaar vervangen dan je tank :P

Ik had op m'n vorige zx-6r ook boeklong folie zitten, ging perfect en met een beetje geduld zit het ook behoorlijk strak.

Heb je al was gebruikt ?

Ik heb op mijn tank een dikke laag was aangebracht netjes uitgepoetst, lak voelt gladder aan en is dus aardig beschermd.

Ik heb ook een GSX-R K5. Heb hem een paar weken en heb ong 2000km erop zitten. Na een (regenachtig) weekend in de Eifel heb ik ook doffe/witte plekken op de zijkant van de tank. Ik heb vanmorgen de dealer gebeld en die zei dat ik even langs moest komen maar dat er weinig aan te doen was. Lak wordt niet meer goed hard omdat die aan bepaalde milieu eisen moet voldoen etc. Wat zei jou dealer?

Welke soort folie is trouwens het beste, boeklon, of is er betere?

En heeft er ook al iemand zijn tank in de blanke lak gezet, ik lees hier ook veel over.

Ik baal er in ieder geval flink van, hij was zo mooi ... '(

Heb Precies hetzelfde... Ik wil eigenlijk een dunne (verwijderbare) laag aanbrengen. Missschien dus e.o.a. spuitbare film... Ben dus ook opzoek naar tips hiervoor...
Baal er ook van..

Kijk even in het GSXR-1000 K5 topic

Er zijn speciale folie's te krijgen om dit tegen te gaan. het is bekend probleem ivm zwakkere lak. Bepaalde type leren broeken met de naad op tank hoogt of een groffe naad hebben er meer last van.

Los van het feit dat mijn gsxr 750 k5 werkelijk GEWELDIG is toch een minpuntje. Ik heb bij de tank nu al behoorlijk doffe plekken. Erg zonde. Zijn hier middelen tegen? Misschien een dun laagje hansaplast oid? Iemand tips? Thanks!!!

Hey van je geloof gevallen ;) ?? toch voor een gixxer gekozen ??? :}

PICCIES!!!!

Heheh, ja, inderdaad, na een proefrit verkocht. Heerlijke fiets, makkelijk om heel hard op te rijden (bochten met 200+ zelfs nog stabiel). Thanks voor de tips nog... foto's zijn nog te groot, moet ik nog posten, je ziet ze wel verschijnen ;-)

transparante folie van 3M nemen is top spul,wel prijzig helaas :P

Altijd goedkoper dan een nieuwe laklaag... spul te koop "bij de betere doe het zelf" ?

Weet jij een betere oplossing?
Gaat alleen om de tank, waar je benen tegenaan komen...

Ik had er nog niet aan gedacht eigenlijk, maar hoe wil je dat er mooi omheen krijgen dan? Zonder dat je flappen over mekaar heen krijgt, of is dat spul uitrekbaar?
Mij lijkt een blanke laklaag de beste optie, of polijsten.

Denk dat ik het gewoon probeer, als het niet mooi is haal ik het er weer gewoon af...

[topic=97034]CBR1000-2005 Slechte Lak[/topic]

Schijnt normaal te zijn tegenwoordig... :Z

Zal het eens in de gaten houden op mijn Kawa

bekend probleem van suzuki,is hierboven al gezegd,dat komt inderdaad door de milieueisen.

Ik ben er ff mee terug geweest naar de dealer. Die deed niet echt moeilijk en de tank wordt in de blanke lak gezet. Werd wel verteld dat die ook niet voor altijd zou beschermen, na 10.000 tot 15.000 km kon t weer terug komen, maar dan zien we dan wel weer verder... Ik ben benieuwd hoe het uit komt te zien.

Terug
Bovenaan Onderaan