dominator start slecht

artvt

Rookie
3 okt 2015
2
0
hoi

Mijn honda dominator nx 650 start de laatste week erg slecht. ook doordat het kouder is schat ik.

accu geladen, is prima.
startmotor hoor je rondgaan maar niet aanslaan.
startmotorkapje eraf gehaald, tandwielen zagen er prima uit, as van startmotor draaide prima.
kick ook gebruikt, maakt niet zo heel veel verschil

je hoort hem ronddraaien, maar hij lijkt maar af en toe te pakken. als hij pakt start hij vrij snel.

iemand een idee?


art
 
probeer eens extra te choken door 6 keer aan de trottle te draaien,met daardoor extra benzine in de cillinders start ie allicht beter.
 
okee, 6 keer aan de choke hendel of de benzinekraan?
of de gashendel?

A throttle is the mechanism by which fluid flow is managed by constriction or obstruction. (wikipedia)

dus ik neem aan benzinekraan?
 
probeer eens extra te choken door 6 keer aan de trottle te draaien,met daardoor extra benzine in de cillinders start ie allicht beter.

Hij bedoeld de gashendel. Dat werkt alleen als je een acceleratiepomp hebt op je carburateur. Zo ver ik weet heeft een NX650 die niet.

Probeer iig eens een nieuwe bougie / controleer die eens.
Ontstekingsproblemen komen vaker voor bij deze blokken.

Klepspeling wil ook wel eens er voor zorgen dat hij slecht start, maar dat gebeurt niet ineens. Dan zal hij geleidelijk aan steeds slechter starten.
 
Mn buurman heeft ook zo een brommer...
Geen onderhoud.. start steeds slechter..

Check je kleppen maar eens en als hij buiten staat de inhoud van de carburateur, kan vocht inzitten..
Ook je luchtfilter, benzinefilter in je benzinekraan.. etc..
Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan