doordraaien

Darryl

MF'er
7 aug 2007
33
0
Purmerend
hallo,

Heb net me olie/ olie filter vervangen en met het er op zetten van de kering en ''de dop''
heb ik de boutjes die m vast zetten doorgedraait en het koppie is afgebroken. |(
valt dat schroefje vervangen te worden of zit ie echt aant blok vast, en zo ja valt dat dan misschien nog te lassen?!
hoop dat jullie kunnen helpen want dit is gewoon KxT.
Alvast bedankt...
 
Laatst bewerkt:
ergens een 'linkse tap' of 'terugdraaitap' kopen of hoe ze het ook noemen, klein gaatje in het boutje boren, afgebroken deel inspuiten met kruipolie, even in laten werken en tap erin draaien, de tap vreet zich vast in je boutje en je draaid 'm eruit :)
als je daar genoeg ruimte voor hebt dan.. foto's doen wonderen
 
Zijn het vastgezette tapeinden waarop een moertje komt? Dat begrijp ik niet echt uit je verhaal.

Het kan zijn dat zo'n tapeindje behalve ingeschroefd, ook tevens hard verlijmd zit, met loctite ofzo en dat maakt het niet makkelijker.

Ga je in zoiets boren, dan zou ik uit voorzorg al een LINKSdraaiend boortje nemen want niet zelden komt een tapeind(je) dan al tijdens het boren spontaan naar buiten en die kans gun ik mezelf graag.
 
heb foto in bijlage toegevoegt.
kan zien dat rechts het boutje dr nog gewoon zit maar links boven is ie afgebroken.
volgens mij zitte die boutjes vast aant blok er achter en valt t niet los te draaie of te boren?!
full
 
Het is niet te zien op die foto, maar het lijkt erop dat er nog een stuk draadeind uitsteekt. Als je 2 moeren er nog op zou kunnen krijgen kun je het misschien makkelijk losdraaien.

Of anders één moer en die lassen.

Om zulke dingen voor elkaar te krijgen loop je waarschijnlijk wel flink overal aan te draaien, vast is vast he. Niet overdrijven als je dingen vastdraait.
 
~
Het is niet te zien op die foto, maar het lijkt erop dat er nog een stuk draadeind uitsteekt. Als je 2 moeren er nog op zou kunnen krijgen kun je het misschien makkelijk losdraaien.

Of anders één moer en die lassen.~
draaieinde steekt id nog stukje uit met niet genoeg voor een moer om t goed vast te zette..

valt die draaieinde zelf ook los te maken en te vervangen of moet dan die hele .. olie tank uit elkaar of kan het geheel anders gelast worden?
 
\
Het is niet te zien op die foto, maar het lijkt erop dat er nog een stuk draadeind uitsteekt. Als je 2 moeren er nog op zou kunnen krijgen kun je het misschien makkelijk losdraaien.

Of anders één moer en die lassen.\
draaieinde steekt id nog stukje uit met niet genoeg voor een moer om t goed vast te zette..

valt die draaieinde zelf ook los te maken en te vervangen of moet dan die hele .. olie tank uit elkaar of kan het geheel anders gelast worden?

Niet om t vast te zetten, die moer moet erop om dat draadeind eruit te draaien!
 
Ik zou er een griptang op zetten. Dat is zo'n tang die je vastklemt en die niet meer loslaat tot je hem ontgrendelt. De schoefdraad is zeer waarschijnlijk toch beschadigd tijdens het afbreken, en met een griptang krijg je meer grip. Het draadeind is toch verrot, met die 2 moeren is vooral handig als je een draadeind heel wil houden, en dan nog draai je vaak eerder demoeren los of de draad over dan dat het draadeind loskomt.
Als dat niet werkt: heet stoken met een hobbybrander. Aluminium zet meer uit dan staal en dan zou het draadeind beter los moeten komen, weer met de griptang.
Als je er (nog) geen hebt: zo'n tang is niet zo duur en reuze handig voor dit soort klussen.
Als dat nog niet werkt kun je er alsnog wat op lassen.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan