Doorgerot afwater gat

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
7.467
1.725
kop van nh
Beste mede forummers,

Mijn vader heeft een seven fifty waarvan het afwateringsgaatje is doorgerot. Bij flinke buien loopt het water dus de tank in.
Als je de vinger door de tankopening steekt, kan je het gaatje voelen.
Is er iets op de markt waarmee dit gaatje te dichten is? Staat in contact met peut dus gungum oid gaat em niet worden denk ik.

Het gaatje is dusdanig klein om een slangetje door te steken.

Bvd!

IMG_7575.jpeg
 
Zelfde euvel als bij yamaha tdm 850.
Keus is of water in je tank via doorgerottte afvoer.
Of gaatje goed dichtkitten.
En controleren of het regenwater wel wegloopt
 
Het stalen buisje loopt door je tank hoogstwaarschijnlijk.
Waardeloze construktie.
En halverwege de tank heb je ook kans op gat.
En dan loopt het water zo bij je benzine in.
Leuk he japanners.
 
Het stalen buisje loopt door je tank hoogstwaarschijnlijk.
Waardeloze construktie.
En halverwege de tank heb je ook kans op gat.
En dan loopt het water zo bij je benzine in.
Leuk he japanners.
Van een beetje regen of was water gaat dat echt niet rotten.
Van zand stof en ander vuil wat zich ophoopt en dan langere tijd vochtig blijft wel.
Mede omdat er vaak op zulke plaatsen amper een coating zit.
 
Het stalen buisje loopt door je tank hoogstwaarschijnlijk.
Waardeloze construktie.
En halverwege de tank heb je ook kans op gat.
En dan loopt het water zo bij je benzine in.
Leuk he japanners.
Of italiaantjes aprilia (rsv)met een kunstof benzine tank wat weer opzwelt door benzine .
Of oostenrijkse ktm 950 etc met kunstof benzine tank die ook opzwelt .
En verf op benzine tank kapot barst hierdoor.
Kortom elke fabrikant heeft wel zo zijn benzine tank gebreken.
 
Of italiaantjes aprilia (rsv)met een kunstof benzine tank wat weer opzwelt door benzine .
Of oostenrijkse ktm 950 etc met kunstof benzine tank die ook opzwelt .
En verf op benzine tank kapot barst hierdoor.
Kortom elke fabrikant heeft wel zo zijn benzine tank gebreken.

Niet echt relevant voor de vraag van de topicstarter. Blijf AUB bij het onderwerp.
 
Bedankt voor alle input. Er gaat een pijpenrager doorheen en dan gaan we kijken of er wat te redden valt met de epoxy.

Nog een vraagje…

Zijn tankdop rubber is ook op zn eind. Gevolg is dat met een volle tank en sturen er benzine onder zn tankhoes loopt.
Nou ben ik zelf goed op de hoogte van alle onderdelen sites, ebay etc. Maar een los rubber is nergens te vinden. Wel imitatie tankdoppen, maar dit heeft niet de voorkeur ivm 2 sleutels. Wie kan mij helpen? Het is een honda rc42 seven fifty uit 97 meen ik.

Cmsnl (en meerdere) komen niet dieper dan een complete tankdop assy. De filler seals die ik overal tegen kom zijn voornamelijk voor oudere honda’s, en die passen niet.
 
Bmw heeft binnenin een rubberen benzineslang lopen. Is dat een optie, de metalen buis inkorten en een rubberen slang monteren?
Zoals ik schreef de metalen buis loopt door de tank heen.aan onderkant tank zie je klein stukje buis.
En daarop zit een slangetje.
Als je pech hebt is het buisje in de tank ook doorgerot.
 
Bedankt voor alle input. Er gaat een pijpenrager doorheen en dan gaan we kijken of er wat te redden valt met de epoxy.

Nog een vraagje…

Zijn tankdop rubber is ook op zn eind. Gevolg is dat met een volle tank en sturen er benzine onder zn tankhoes loopt.
Nou ben ik zelf goed op de hoogte van alle onderdelen sites, ebay etc. Maar een los rubber is nergens te vinden. Wel imitatie tankdoppen, maar dit heeft niet de voorkeur ivm 2 sleutels. Wie kan mij helpen? Het is een honda rc42 seven fifty uit 97 meen ik.

Cmsnl (en meerdere) komen niet dieper dan een complete tankdop assy. De filler seals die ik overal tegen kom zijn voornamelijk voor oudere honda’s, en die passen niet.
Ik weet niet of het bij de Honda ook mogelijk is maar ik meld het toch.

In het Tuono-topic kwam ik iets soortgelijks tegen, dit werd opgelost met een rubberring (O-ring,oliebestendig) die onder/boven de rubberring geklemd werd, zodat de rubber afdichting weer strak tegen de tankdopopening kwam te zitten.
Denk hierbij aan een O-ring van rond de 30mm, misschien groter, en ongeveer 2mm dikte.

(onder/boven is natuurlijk net van welke zijde je tegen de tankdop aankijkt)
 
Zelfde ellende gehad met mijn Triumph Sprint 900. Afvoer zat verstop, water liep de tank in en de carburateurs liepen vol water. Moest een paar dagen zoeken voordat ik doorhad wat het was. Buisje loopt inderdaad in een prachtige spaghettibocht door de tank en je krijgt er dus niets omheen. Uiteindelijk heb ik maar een tweedehands tank gekocht. Ik weet geen andere optie eerlijk gezegd.
 
ik krijg mn vinger net aan door het gat om te voelen. laat staan een dremel / ijzerzaagje om het geheel beetje christelijk af te zagen en een benzineslang overheen te krijgen
En als je de vlotter eruit haalt aan de onderzijde? Mogelijk kan je er dan beter bij? Anders zou een rondgeknipt, plat stuk benzinebestendig rubber een oplossing kunnen zijn? K heb t zelfde probleem met n oude Honda, nog niet echt gezocht naar n oplossing. Dus k hoop dat je wat vindt en t hier laat weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan