Draad bougie gat kapot

Stuffie

MF'er
1 okt 2022
43
12
Gister wilde ik "ff snel" bougies wisselen, blijkt het draad bij cilinder 1 naar de haaien, bougie draait dus niet vast..
Nu wil ik het draad repareren met de kop nog dr op, heb een kitje gevonden ->https://time-serts.com/store/m10x10-spark-plug-repair-kit-short-pn-4010-103/
Maar om dat zelf te halen voor 1/2x gebruik... Zijn er geen bedrijven of motorzaken die dit ook op deze manier kunnen fixen? Denk dat dit goedkoper zal zijn dan zo'n soort set.

Alvast bedankt
 
Als je het los kan brengen dan kom je er onder uit qua kosten
Maar arbeidsloon is ook niet goedkoop.
Wel meer zekerheid van een goede reparatie.
Recht tappen en nauwkeurig werken is niet iedereen gegeven.
Sommige klusjes gaan een eerste keer nog wel eens fout.
En alles natuurlijk achteraf weer netjes reinigen.
 
mocht je toch voor een set gaan... in NL heb je de set al voor 22 euro !!!! :+
foto als voorbeeld:
Schermafbeelding 2023-06-13 om 15.39.08.png
 
Als je het los kan brengen dan kom je er onder uit qua kosten
Maar arbeidsloon is ook niet goedkoop.
Wel meer zekerheid van een goede reparatie.
Recht tappen en nauwkeurig werken is niet iedereen gegeven.
Sommige klusjes gaan een eerste keer nog wel eens fout.
En alles natuurlijk achteraf weer netjes reinigen.
Ja eigenlijk heb ik liever niet dat anderen aan mijn hok werken haha
Zelf zal t me ook wel lukken met goed gereedschap, maarja t draait allemaal om de knaken uiteindelijk
Ik zou t zooitje kunnen opleveren zodat alleen tank en luchtfilter dr nog af hoeven, dan zou je zeggen n geoefend man heeft dan in totaal n uur nodig ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Ja eigenlijk heb ik liever dat anderen aan mijn hok werken haha
Zelf zal t me ook wel lukken met goed gereedschap, maarja t draait allemaal om de knaken uiteindelijk
Ik zou t zooitje kunnen opleveren zodat alleen tank en luchtfilter dr nog af hoeven, dan zou je zeggen n geoefend man heeft dan in totaal n uur nodig ofzo?
Kop er af....
Ik denk dat een bedrijf geen risico mbt spanen in cilinder wil lopen.
 

Je ziet ook waarom je beter de kop eraf kan halen.
Om deze reden zou ik dus juist geen vet gebruiken omdat dr dan achter de rand allemaal vet met stukjes blijft zitten
Als ik t al zelf zou proberen zou ik de zuiger halverwege compressiestand zetten met alle kleppen dicht
Als je dan droog zou tappen en aangezien de verbrandingsruimte ook droog is, blaas je met perslucht de spanen terug uit t bougiegat
 
Om deze reden zou ik dus juist geen vet gebruiken omdat dr dan achter de rand allemaal vet met stukjes blijft zitten
Als ik t al zelf zou proberen zou ik de zuiger halverwege compressiestand zetten met alle kleppen dicht
Als je dan droog zou tappen en aangezien de verbrandingsruimte ook droog is, blaas je met perslucht de spanen terug uit t bougiegat
Dat kan goed gaan.
 
neen, economische overweging. denk je dat de klant het leuk zou vinden om de motor uit een heftruck te moeten halen, omdat anders de kop niet van het V6-blok genomen kan worden, om dan de kop eraf te pakken om de draad van de bougie te herstellen ? je mag eens raden hoeveel klanten daarvoor gaan kiezen of voor wat vet aan een tap.
hooguit een half uur werk, of 2 keer de camion op naar de werkplaats en terug en dan nog eens minimum 3 dagen werk... reken maar uit.
al enkele keren gedaan en nog nooit problemen gehad.

maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan