Doorschakelen op z1000 volle acceleratie

rosiertje

Rookie
22 jun 2015
16
1
Groningen
Beste motorrijders,

ik had een z750 nu een z1000. Wat ik eerder al een klein beetje had is nu nog erger geworden.

Bij volle acceleratie doorschakelen naar de volgende versnelling. Dit omdat ik naar achter schuif op de motor en mij aan het stuur moet vasthouden. Dan durf ik niet mijn linker hand los te laten van het stuur om de koppeling te hanteren. Omdat ik anders alleen aan mijn rechterhandvat trek en dan keihard op mijn plaat ga natuurlijk. Hoe kan ik dit oplossen? Hebben er meer mensen last van op een naked?

Ben trouwens 1.90, misschien maakt dat uit met het afzetten op de pegs?

Hoop op een oplossing!

Mvg Ruben
 
Je hebt toch geen 4 vingers nodig om de koppeling te bedienen?
Zonder koppeling wil ook.

Maar zo snel is een z1000 ook weer niet, zal wel een kwestie van wennen zijn.
 
1) Niet alle vingers gebruiken om te schakelen (bijv. maar 2 vingers, vind ik sowieso fijner).
2) Meer knieën tegen tank drukken.
3) Zonder koppeling opschakelen.
 
Laatst bewerkt:
:^

Bij volle acceleratie kan je gewoon gas dicht, opschakelen.
En je moet een beetje die armpjes knikken en wat naar voren buigen denk ik.
Niet als een apehanger - windvanger op die motor zitten. _O-

Paar stompgripjes op de tank erbij?

KC3R0004.jpg
 
Been- en buikspieren gebruiken: je armen zou je eigenlijk alleen moeten gebruiken om te sturen, voor de rest hangen ze er losjes bij. Het voordeel daarvan is niet alleen dat je onder volle acceleratie gewoon kunt blijven schakelen (en zonodig sturen, ook niet onbelangrijk), maar ook dat je b.v. bij harde windstoten geen onbedoelde stuurimpulsen geeft waarmee je de koers en/of stabiliteit verstoord.

Waarom zou je eigenlijk het stuur moeten loslaten om de koppeling te bedienen?
 
Volgens mij is het een kwestie van wennen. Toen ik de eerste keren op mijn moto guzzi met 48 pk gas gaf durfde ik ook niet te schakelen. elke keer als ik weer op een snellere motor stapte heb ik dat gehad. Nu lukt het prima (Ducati monster s4r pk) maar misschien dat het op een kawasai z1000 anders is, kan inderdaad misschien ook aan het zadel / zithouding liggen.
 
:^

Bij volle acceleratie kan je gewoon gas dicht, opschakelen.
En je moet een beetje die armpjes knikken en wat naar voren buigen denk ik.
Niet als een apehanger - windvanger op die motor zitten. _O-

Paar stompgripjes op de tank erbij?

[afbeelding]

Gas helemaal dicht? Zal wel lekker vloeiend gaan bij jou dan :+
 
Gas helemaal dicht? Zal wel lekker vloeiend gaan bij jou dan :+
Gas vol open kan alleen i.c.m. een quickshifter.
En die heb ik dan ook gemonteerd op de circuitbike. Je wil nooit meer zonder. :9~
Maar voor de rest moet je wel een beetje voorzichtig zijn met je bak.
Gas dicht en open doe je trouwens ruim binnen een seconde om je aandrijving te ontzien. :?
 
Laatst bewerkt:
Gas vol open kan alleen i.c.m. een quickshifter.
En die heb ik dan ook gemonteerd op de circuitbike. Je wil nooit meer zonder. :9~
Maar voor de rest moet je wel een beetje voorzichtig zijn met je bak. :?

Schakelen zonder koppeling (geen quickshifter) gaat botersoepel als je een minimoment een klein beetje gas eraf haalt en meteen weer vol gas. Hoe meer je aan die gashendel loopt te hengsten hoe ruwer het word ;)

Ik ken niemand die bij schakelen zonder koppeling het gas er helemaal af haalt (tot nu dan :P )
 
Laatst bewerkt:
Ik ken niemand die bij schakelen zonder koppeling het gas er helemaal af haalt (tot nu dan :P )
Misschien de motoriek wat verfijnderde rijders dan. :P :+

Gas dicht, opschakelen en snel gas open kan toch binnen een halve seconde om je aandrijving te ontzien. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan