Draairichting Battlax BT45

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.650
113.266
Rèswèk
Ik heb een Battlaxje BT45 laten monteren, achter, maar kan op de band niets over de draairichting vinden. Er staat wel een pijltjesachtig teken op, maar daar staat niet bij dat het om de draairichting gaat. Het bijschrift daarbij is alleen "Rear Use Only" Nou, daar hoef ik niet over in te zitten.

Heeft zo'n bandje een draairichting? het profiel ziet er wel naar uit.
 
ja voorband moet om een of andere reden psies andersom, weet iemand de reden? :P

Als je een achterband vóór monteert moet-ie andersom draaien omdat dan de weerstand wegdek/loopvlak/hechting dezelfde kant opgaat met remmen als dat de band achter ondervind met gasgeven.
 
Oplossing
alleen als een achterband voorop gelegd wordt gaat dat op ,anders moet een voorband gewoon met de aangegeven draairichting erop gelegd worden.
Hij bedoelt vast dat de richting van het profiel de andere kant op schijnt te lopen, visueel dus. Maar je moet uiteraard gewoon de pijlrichting aanhouden...
Voorband is immers hoofdzakelijk voor te remmen en de achterband voor tractie te geven en dat zijn tegengestelde kracht-richtingen..

Het pijltje ziet er ongeveer zo uit: _\, met wat fantasie is het echt niet zo moeilijk daar de rijrichting uit op te maken...

Grtzz HagaSan, ook met BT045 op de XJ600.
 
Op maandag 24 februari 2003 20:41 schreef Haga-San het volgende:Het pijltje ziet er ongeveer zo uit: _\, met wat fantasie is het echt niet zo moeilijk daar de rijrichting uit op te maken...

Grtzz HagaSan, ook met BT045 op de XJ600.

In het pijltje staat "rear use only". Mijn twijfel is gerezen omdat er geen "rotation" ofzo in het pijltjesachtige ding staat.

Op dunloppen staat ook een pijltje, maar dat geeft echt niet de draairichting aan. Temeer omdat het op allebei de kanten van de band een andere kant op wijst :+ Het gaat hier dan even over [off-topic] Slicks voor de autorace [/off-topic]
 
Terug
Bovenaan Onderaan