Dragstar 1100 valt uit

irednas

Rookie
3 mei 2022
3
0
Yamaha xvs1100 classic 2002 valt spontaan uit, hij stottert kort en valt daarna dood. Dynamo zojuist vervangen en daarna een meting gedaan terwijl hij stationair draait netjes 14 volt. Echter tijdens het rijden valt hij spontaan uit en trekt de accu leeg tot 10volt, waarna hij niet meer start. Eenmaal op de druppel lader start hij weer en rijd een paar 100 meter en dan zelfde probleem, accu leeg en start niet meer. Vreemde is echter dat hij tijdens het rijden vermoedelijk de stroom uit de accu trekt. Iemand ervaring hiermee of een idee in welke richting ik het kan zoeken?
 
Yamaha xvs1100 classic 2002 valt spontaan uit, hij stottert kort en valt daarna dood. Dynamo zojuist vervangen en daarna een meting gedaan terwijl hij stationair draait netjes 14 volt. Echter tijdens het rijden valt hij spontaan uit en trekt de accu leeg tot 10volt, waarna hij niet meer start. Eenmaal op de druppel lader start hij weer en rijd een paar 100 meter en dan zelfde probleem, accu leeg en start niet meer. Vreemde is echter dat hij tijdens het rijden vermoedelijk de stroom uit de accu trekt. Iemand ervaring hiermee of een idee in welke richting ik het kan zoeken?

Spanningsregelaar
 
Het vreemde is dat hij tijdens het rijden uitvalt. Ik ben met een "overleden" accu nog 100km verder gereden naar een dealer. Daar bleek dat niet de accu was overleden maar wel de spanningsregelaar. De motor heeft die 100 km gewoon (zonder licht, zonder pinkers en zeker zonder uitzetten) "doodnormaal" gereden en viel niet stil.
Ik neem aan dat je de accu al gecontroleerd en eventueel vervangen hebt?
 
Nog bedankt voor de reacties, het was een zoektocht maar het was een samenloop van verschillende problemen.
1. dynamo was overleden
2. led lichten waren direct op de koplamp aangesloten, daarbij was een + op een + aangesloten dus hierbij ontstond kortsluiting.
3. probleem met toevoer van benzine, alle leidingen gereinigd, tank gereinigd, benzine pomp vervangen
 

Bijlagen

  • 194953[1].gif
    194953[1].gif
    261,2 KB · Weergaven: 5
nou , lekker prutsding dan
Zeker met je eens, verder voor een goede prijs overgenomen en de vorige eigenaar betaald mee aan de kosten op dit moment. Omdat een gedeelte zelf is gedaan valt het allemaal mee gelukkig, maar het is niet waar je op zit te wachten als je een andere motor aanschaft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan