Drooggewicht Fireblade 1000RR op kenteken

sebase

Rookie
6 feb 2007
2
0
Hoi,

Eerste topic hier dus hoop dat ik het juiste forum heb gekozen voor deze vraag.

Ik wil een, uit DE, geimporteerde blade kopen. Zag vandaag het kentekenbewijs en daarop zag ik het drooggewicht staan op 201 kilo (rijklaar 208 kilo). Volgens de specs van Honda zou het drooggewicht 179 kilo moeten zijn.

Weet iemand of het RDW 'anders' weegt of dat er wellicht iets anders aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!!!
 
RDW weegt zeker anders! Ze doen het zoals het hoort, moto rijklaar zetten en hop op de weegschaal.

De (japanse) fabrikanten wegen elk individueel onderdeeltje, schrijven de waarde neer in een tabel, vergeten tussendoor alle vloeistoffen, oliëen, benzine, ... mee te tellen en uiteindelijk bekomen ze een fictief drooggewicht dat het enorm goed doet als verkoopsargument maar niks te zien heeft met de realiteit. Het is maar wat je belangrijk vindt.
 
RDW weegt zeker anders! Ze doen het zoals het hoort, moto rijklaar zetten en hop op de weegschaal.

De (japanse) fabrikanten wegen elk individueel onderdeeltje, schrijven de waarde neer in een tabel, vergeten tussendoor alle vloeistoffen, oliëen, benzine, ... mee te tellen en uiteindelijk bekomen ze een fictief drooggewicht dat het enorm goed doet als verkoopsargument maar niks te zien heeft met de realiteit. Het is maar wat je belangrijk vindt.
Vergeet het boordgereedschap niet.


Italianen zijn realistischer. Drooggewicht is daar zonder brandstof.
 
Bij de fabrikant is het drooggewicht ook echt droog, dus zonder vloeistoffen.
Bij de RDW willen ze dacht ik ook proefrijden en dan moet er toch echt koelvloeistof, olie en benzine in zitten.
Koelvloeistof zal een litertje of 5 zijn, olie rond de 3,5 en benzine 18?, opgeteld dus 26,5 kilo (afgerond op een soortelijk gewicht van 1 kg/ltr voor het rekengemak) dus tel uit je winst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan