Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Ducati 1000 Sport Classic ervaringen?

Nothing

MF'er
22 jul 2005
94
0
Sittard
Hallo,

Ik wilde vragen of hier mensen zijn die ervaring hebben met de
Ducati 1000 sport classic.

Ik wil me namelijk een nieuwe motor gaan kopen en ik kwam deze
gisteren tegen met zoeken op internet.

Eigenlijk had ik al het besluit genomen om de nieuwe Ducati Monster 696 te
gaan kopen, maar nu ik deze gezien heb begin ik toch ernstig te twijfelen.

Ik heb alleen maar weinig ervaringen over deze motor gevonden
en ik wil graag weten wat jullie over deze motor te zeggen hebben?

Uiteraard wil ik nog een proefrit gaan maken van te voren, moet ik trouwens
ook nog op de nieuwe monster gaan doen.

Onderstaand de motor

 
Laatst bewerkt:
Je kan de vraag beter neerleggen bij www.dcnforum.com

Daar is een heel topic over de sport classic

 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #5
Ik wil zaterdag een proefrit gaan maken als het lukt en hopen dat ik
hem in het echt ook nog zo mooi vindt
 
Ik wil zaterdag een proefrit gaan maken als het lukt en hopen dat ik
hem in het echt ook nog zo mooi vindt
Goede keus,'t is nl een pracht motor,loop zelf al een jaar te onderzoeken om deez als 3 e motor te kunnen aanschaffen,heb vorig jaar een testritje van 2u gemaakt daar ik de tijd vergat, zo mooi vond ik het rijden vooral door het geluid wat uit de Termi's (access) kwam,ze waren al ongerust toen ik weer bij m,n dealer terug kwam,ze dachten dat ik misschien hun demo had platgereden
Spiegeltjes zie je niet veel in mede door de stand en trillingen,schakelen moet ff wennen,flink het schakelpedaal omhoog trappen anders wil die weleens tussen de versnellingen in zitten en da's nie zo fijn als je ff lekker door een bocht wil knallen,stuurt geweldig met dito voorrem
veel suc6
 
enigste ervaring die ik ermee heb is in de showroom van de dealer.

moet wel zeggen bij elke ontmoeting met die fiets ( Én de paul smart repl) is het altijd hoi lieffie dag lieffie enne
 
Voor het geval je toch voor een nieuwe zou willen gaan, die ziet er iets anders uit. Heeft tegenwoordig aan iedere kant 1 uitlaatdemper zitten ipv 2 stuks aan 1 kant.

 
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op de nieuwe monster en
de sport 1000 classic en mijn voorkeur ging duidelijk uit naar de classic

Ik had op de monster een beetje het brommer gevoel, omdat hij zo klein is
en licht, dit had ik ook bij de triumph triple. Momenteel rijd ik een xs1100 brik dus dat is 120 kilo verschil. De monster is wel heel erg wendbaar.

De sport 1000 waarop ik gereden heb was volgens mij de 2006 versie, hij had in ieder
geval dubbele uitlaten aan een kant, maar het waren niet de orginele, het geluid
was in iedergeval om van te smullen

Ik weet nu in iedergeval zeker voor welke motor ik wil gaan.
 
Voor het geval je toch voor een nieuwe zou willen gaan, die ziet er iets anders uit. Heeft tegenwoordig aan iedere kant 1 uitlaatdemper zitten ipv 2 stuks aan 1 kant.

[afbeelding]

Kheb op deze proefgereden (+ op een aprilia capanord en een cagiva raptor, maar op deze ging ik het eerst weg). Bulkt van het vermogen alleen ik vond em erg sporttief. Erg strak afgeveerd en flinke polsenkneller. Maar dat was mijn mening toen. Tis iig geen brommer!

Succes met de keuze, ik kan me voorstellen dat je hier voor gaat.

 
Laatst bewerkt:
geinig. Ik zie nu dat ik in het bezit ben van specifiek deze motor. Gekocht in Groningen inderdaad. Hij zal dus inderdaad daar al even gestaan hebben.

ps. @punica: waarom leg jij je hoofddeksel op die prachtige motor?
 
Laatst bewerkt:
geinig. Ik zie nu dat ik in het bezit ben van specifiek deze motor. Gekocht in Groningen inderdaad. Hij zal dus inderdaad daar al even gestaan hebben.

ps. @punica: waarom leg jij je hoofddeksel op die prachtige motor?


Ik heb zelf ondertussen ook een sport1000 gekocht en hij bevalt heel erg goed alleen ben ik helaas in de eerste week dat ik hem had er al mee gevallen en heb nog dieper in de buidel moeten tasten om het weer rijdend te krijgen.

Maar nu heb ik er ondertussen 6000 km op zitten en elke keer stap ik weer smilend van de motor af.

Wat zijn jouw ervaring met de mooiste motor die er is ik hoop een even goede ervaring als die van mij.
 
He wat leuk. Ja, mijn ervaring is nog maar van een aantal dagen maargoed. Ik ben helemaal verliefd. Het enige wat ik graag wil veranderen is de uitlaat. Ik zit te denken over een termi 2 naar 1 uitlaat met computer en luchtfilter.

Dan heb ik direct een paar vragen aan je.
Staat jouw sport1000 ook zo scheef als je hem op de standaard zet? Heb jij veel zaken gemodified?
 


Mijn motor staat ook behoorlijk scheef idd, volgens mij hoord dat zo. Verder heb ik zelf er nog niks aan veranderd.

De Termignoni uitlaten zaten er al op en ook was hij al getuned met een Powercommander, wat hem ongeveer 8 tot 10 pk meer geeft.
Ik heb er ook losse dempers bij, dus ik rijd meestal met open uitlaten wat een heeel mooi geluid geeft . Ik heb de dempers wel altijd bij me voor de zekerheid

Het enige wat ik nog wil veranderen is een andere koppelings deksel en een andere drukplaat. De rest vind ik mooi zoals het is.

Ik vind de Sport classic met die Zard uitlaten ook wel mooi, maar wat ik juist mooi aan de motor vind is het klassieke uiterlijk en dat is wel een stuk minder zonder de spaak wielen en die uitlaten.
 
SC 1000 is gewoon een superfiets. mooi geluid (met Termi's), suuuuuuper looks en toch best een acceptabele zithouding. 2006 monoposto is overigens veel mooier dan dat model erna met aan allebei de kanten een uitlaat
 
Leuk dat er toch een klein groepje sport1000-liefhebbers te vinden is. Mijn vraag aan jullie: Ik heb nog de originele pijpen eronder (2006 monoposto, dus 2 pijpen aan 1 kant) en ik zit te twijfelen tussen het RVS Zard systeem of de conische pijp 2naar1 pijp van termignoni (deze is ook inc. ECU en luchtfilterhuis).

Welke zouden jullie doen en waarom?

@nothing: helemaal mee eens. Die zards staan bruut op die zwarte SC1000 maar voor de rest heeft hij de klassieke balans verloren met zijn aanpassingen!
 
Ik heb 2 Termi's aan 1 kant waarom ? veruit het mooiste

Zard systeem vind ik niet mooi (veel te druk in de andere lijnen van de motor).
 
het blijft smaakt natuurlijk. Ik vind een termi ook mooi, maar persoonlijk zou ik dan voor 2naar1 termi gaan met andere ECU en luchtfilterhuis. Heb je misschien een filmpje hoe die van jou klinkt? En een fotootje? Damn, de twee met een sc1000 wonen ver weg anders hadden we cool eens een ritje kunnen doen met 3 sc1000's

Misschien dat nog meer mensen zich hier gaan melden met een sc1000