• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Ducati die niet meer vreemd (niet) start :(

Maartjinski

Die hard MF'er
Lid geworden
12 aug 2005
Waarderingsscore
0
Goeie dag mf'ers,

Ik ben de trotse eigenaar van een paso 906.
Ik kocht haar met een kapotte accu en na die te hebben vervangen starte ze prima *O* .
Daarna heb ik ongeveer 450km gereden, over 2 dagen.
Maar nu heeft ze even 2 weken stil gestaan en gister wou ik haar meenemen, maar no go -O- .
Ze gooide iedere keer de zuigers 1 keer rond en daarna hoorde je duidelijk dat het tandwiel van de starterkrans afsprong :? .
Ik dacht meteen aan die accu en heb met behulp van startkabels en een koekblik geprobeerd te reanimeren maar nee hoor, verder dan 1 keer rond komt ze niet B| .
Nou heeft het gister gevroren dus denk ik evt dat het daar aan kan liggen.
Maar heeft iemand er misschien een ander idee over?
Alvast bedankt :Y :]

beide gechecked, de eerste gaat over wel starten maar niet aanslaan, de tweede zou ik inderdaad meer mee kunnen...Maar helaas de dingen die daar tussen staan zijn het ook niet '(

Hallo Maarten. :)

Kijk inderdaad even naar de checklist.

Leuk dat je pas samen met Thomas bij me aan de deur stond, jammer dat ik aan het werk was.

Succes met je 'nieuwe' Paso.

Robin.

Ik heb hem vanmorgen al ff geprobeerd.
Heel even leek het of ie gister vergeten was en fier gooide ie zijn 2 zuigers in het rond... ff dan wel... na slag nummer 3 sprong het tandheugel gewoon weer van de krans af ;(
Ik heb wel gemerkt dat als ik gas geef dat ie dan makkelijker wel rond gaat (2 keer max, nog steeds), maar das logisch de zuigers kunnen dan vrijer lopen doordat ze niet meer aan de gasklep (plunjer) zuigen.

Ai een duc in de vrieskou laten staan vraagt om problemen, cabs bevriezen snel
Je leest niet goed he... Hij start niet, jij hebt het over niet aanslaan, das heel iets anders...
Ik bedoel dat de startmotor hem niet rondgooit dus al zouden de carbs bevroren zijn, dan zou ik daar nog niet eens achter komen |(

:+ Maar je denkt wel iig mee ;)

Meet je accuspanning eens, onbelast en op het moment van starten?
Ik heb er een nieuwe accu in zitten en er gister dus ook startkabels en een auto aan gehad, zelfs al had ik geen accu dan had die moeten starten op de auto power. :Y

Probeer het eens met overstarten van de auto, maar dan wel de accu in de motor helemaal los koppelen.
Dus je startkabels meteen op de accu-kabels zetten, maar niet aangekoppeld laten op de accu van de motor.

Succes

Hoe breng je iemand in de war!!! wat een kolder allemaal. De startkoppeling is gewoon versleten,deze zit in het vliegwiel aan de linkerkant van het blok. Koelvloeistof eraf,deksel verwijderen,dynamo eraf,vliegwiel eraf en hier binnenin zit de startkoppeling. Nieuwe halen erin zetten en alles weer in omgekeerde volgorde monteren.Wel opletten dat de shim over de bus waar het starttandwiel op draait goed op zijn plaats zit bij de montage,anders gaat de krukas slingeren en breekt later!!!!! Geen dank,graag gedaan.

Hoe breng je iemand in de war!!! wat een kolder allemaal. De startkoppeling is gewoon versleten,deze zit in het vliegwiel aan de linkerkant van het blok. Koelvloeistof eraf,deksel verwijderen,dynamo eraf,vliegwiel eraf en hier binnenin zit de startkoppeling. Nieuwe halen erin zetten en alles weer in omgekeerde volgorde monteren.Wel opletten dat de shim over de bus waar het starttandwiel op draait goed op zijn plaats zit bij de montage,anders gaat de krukas slingeren en breekt later!!!!! Geen dank,graag gedaan.

Als van twee weken stilstaan de startkoppeling van een Ducati stuk gaat is dat voor mij al weer een reden om er geen te willen bezitten. :+

Jb37 lezen is niet je sterkste kant wel!? Ik zei versleten,en zou dat misschien kunnen bij een motor van minimaal 16 jaar oud? En wanneer merk je dat,juist als het koud is,de olie dik,de accucapaciteit minimaal,en ga zo maar door. Duw de motor maar aan.laat hem warm draaien en daarna start hij weer als vanouds,tot.... het weer koud is enz. enz.
Gegroet; Thea.

Als van twee weken stilstaan de startkoppeling van een Ducati stuk gaat is dat voor mij al weer een reden om er geen te willen bezitten. :+

Valt allemaal wel mee.

Als ex-bezitter denk ik er nu veel minder zwart-wit over... 8-)

Hier is een heel forum te vinden met paso bezitters.
Dode link

Jb37 lezen is niet je sterkste kant wel!? Ik zei versleten,en zou dat misschien kunnen bij een motor van minimaal 16 jaar oud? En wanneer merk je dat,juist als het koud is,de olie dik,de accucapaciteit minimaal,en ga zo maar door. Duw de motor maar aan.laat hem warm draaien en daarna start hij weer als vanouds,tot.... het weer koud is enz. enz.
Gegroet; Thea.

Twee weken geleden was het ook al koud en had de motor dat probleem niet; hij staat twee weken ongebruikt stil en de startkoppeling is ineens versleten volgens jou?
Met mijn leeskunst is niets mis, die is in ieder geval beter dan jouw sociale vaardigheden als je meteen op deze manier denkt te moeten reageren. :+

Terug
Bovenaan Onderaan