ons motorrijbewijs
Oke duidelijk verhaal! dank je wel. ik had zulke horror verhalen gehoord dat ik erg ging twijfelen of het wel een goed idee was om maar een monster te kijken.. en is het onderhoud duurder dan aan een (bv. kawa)?Ik heb een monster 900ie uit 2001 ( nieuw gekocht ) , als er iets bullet proof is dan is het een monster 900 , zou geen zwak punt kunnen op noemen , na 2002 hebben ze de er een rood sleuteltje erbij gedaan , dat is geen voordeel gezeik met tellers en zo
2000 en 2001 zijn al injectieAls je niet onder de 10°C wil rijden, is er niets mis met een vroege monster.
Ja bij een motorhuis rade de man daar ook aan om meteen naar injectie te kijken. wij hebben een division 600 uit 1845 ongeveer... om een beetje mee te speulevaren, maar zelfs nu wil hij best starten ondanks de carburateurs en leeftijd.2000 en 2001 zijn al injectie
Er is een regulier Ducati Monster topic
Over je vraag: naar mijn bescheiden mening is een Monster met brandstof injectie beter dan een Monster met carburateurs. Injectie loopt gelijk mooier en je kan evt. andere mapping op je ECU (laten) zetten. Op zich rijdt een carburateur motor natuurlijk ook gewoon goed, maar vergt misschien iets meer onderhoud.
Voor wat betreft dat onderhoud. Daarover is in het reguliere Monster topic onlangs een discussie geweest. Ik heb zelf een Monster S2R800. Onderhoudskosten zijn (in mijn geval) beslist niet hoger dan van een andere motor. Inmiddels heeft mijn Monster 73.000 km op de teller en ik heb 1x pech gehad. De krukassensor had het begeven. Onderdeel kost bijna € 100 en is van Duitse makelijk (Bosch). Verder rijdt en stuurt mijn Monster geweldig. Zithoogte zou misschien een fractie hoger mogen zijn.
Mocht je een Monster kopen, let dan op of het onderhoud is uitgevoerd (rekeningen), of de boekjes erbij zijn. Daarin staat het onderhoud afgestempeld en ook belangrijk, de iets oudere modellen hebben 3 sleutels: 2 zwarte en 1 rode. Die rode sleutel is belangrijk om evt. een nieuwe zwarte bij te laten programmeren vanwege de startonderbreker.
Tot slot, de 620 modellen zijn vrij populair. Ik heb erop gereden, hele leuke fiets, maar een zéér giftige voorrem. Pas daar goed mee op, zeker bij een evt. proefrit. De remmen van mijn S2R800 zijn veel beter te doseren. Hieronder de S2R800 Dark.
Oh ja, de wat oudere Monsters hebben géén ABS, géén rijmodie, géén tractiecontrole, alleen een startonderbreker.
Bekijk bijlage 1447640
De eerste generatie monsters heeft carburateurs die bevriezen onder die temperatuur. Er is een oplossing voor, die heet de winterkit, maar ik weet niet of ze nog beschikbaar zijn.oke kan je dat uitleggen?
De eerste generatie monsters heeft carburateurs die bevriezen onder die temperatuur. Er is een oplossing voor, die heet de winterkit, maar ik weet niet of ze nog beschikbaar zijn.
De niet IE versie heeft wel een mooier dashboard zonder toerenteller, vind ik.
hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord! ik ga alles wat je schrijft meenemen als ik op monster jacht ga. en ja ik ben best jaloers op jou fiets.. ziet er heel strak uit!!
De eerste generatie monsters heeft carburateurs die bevriezen onder die temperatuur. Er is een oplossing voor, die heet de winterkit, maar ik weet niet of ze nog beschikbaar zijn.