Ducati Mostro 1100, Generazione Nuovo PARTE TRE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meen me te herrinneren dat iemand op dit forum een expert is in poetsen... volgens mij was dit GuiltyNL ?

Gooi mijn vraag hier in de groep, wellicht zijn er meerdere adviseurs...

Ik heb een aantal zwarte kunstof delen op m'n vierwieler zitten die ik goed voor de winter wil behandelen. Tevens is er een stukje "wit" uitgeslagen en helpt de cockpitspray voor geen meter :N ...zelfs niet na 4x inwrijven.

Waarmee kan ik alle kunstof eenvoudig behandelen (winterklaar maken) en hoe het "wit" uitgeslagen gedeelte weer (blijvend) zwart krijgen, zonder verf te gebnruiken.

Let wel ik woon 75 meter van het strand en met de stormperiode voor de boeg in okt/nov moet wel heel goed spul zijn.

Alle adviezen welkom :Y
 
Meen me te herrinneren dat iemand op dit forum een expert is in poetsen... volgens mij was dit GuiltyNL ?

Gooi mijn vraag hier in de groep, wellicht zijn er meerdere adviseurs...

Ik heb een aantal zwarte kunstof delen op m'n vierwieler zitten die ik goed voor de winter wil behandelen. Tevens is er een stukje "wit" uitgeslagen en helpt de cockpitspray voor geen meter :N ...zelfs niet na 4x inwrijven.

Waarmee kan ik alle kunstof eenvoudig behandelen (winterklaar maken) en hoe het "wit" uitgeslagen gedeelte weer (blijvend) zwart krijgen, zonder verf te gebnruiken.

Let wel ik woon 75 meter van het strand en met de stormperiode voor de boeg in okt/nov moet wel heel goed spul zijn.

Alle adviezen welkom :Y

ik gebruik voor m'n zwarte delen van turtle wax extreme bumper, cockpit and tyre shine.
werkt bij mij naar behoren en blijft een paar maandjes goed :Y

ben wel benieuwd wat GuiltyNL hierover te zeggen heeft :Y
 
Vanuit Como bij het meer. :-)

Kunstsotf eerst reinigen / ontvetten. Pre Wow werkt heel goed. Daarna is denk ik Trim Restorer het mooist / naturel. Beide producten wellicht niet voordelig, maar heel zuinig in gebruik.

Trim Restorer conditioneert het kunststof, is UV werend en waterafstotend en is niet vet (omdat het intrekt).

Een foto van de verwering is wel handig, dan kan ik zien wat voor verwering het is.

Het weerstaat in ieder geval storm, regen en zilt.

Cockpitspray is niet het product ervoor, maar dat had je al ontdekt. :-)

Turtle hebben wij ook, werkt ook, maar is wat vetter en trekt niet echt in,maar is weer wel voordeliger.
 
Man, geniet eerst van je vakantie en reageer op deze "spam" foto's erna.
Heb een heleboel kunstof wat nog in prachtstaat is (hardtop is nieuw) alleen de complete arm van het 3e remlicht...
full

full
 
Voor zwart kunstof gebruik ik altijd gewoon olie en poets dat ligt uit, werkt super 8-)
Vanuit Como bij het meer. :-)

Kunstsotf eerst reinigen / ontvetten. Pre Wow werkt heel goed. Daarna is denk ik Trim Restorer het mooist / naturel. Beide producten wellicht niet voordelig, maar heel zuinig in gebruik.

Trim Restorer conditioneert het kunststof, is UV werend en waterafstotend en is niet vet (omdat het intrekt).

Een foto van de verwering is wel handig, dan kan ik zien wat voor verwering het is.

Het weerstaat in ieder geval storm, regen en zilt.

Cockpitspray is niet het product ervoor, maar dat had je al ontdekt. :-)

Turtle hebben wij ook, werkt ook, maar is wat vetter en trekt niet echt in,maar is weer wel voordeliger.
 
Olie droogt kunststof uit, trekt vuil en stof aan, heeft geen UV wering en is er niet voor ontworpen.

Wil je het toch met een huis tuin keuken manier doen, gebruik dan pindakaas (geen grap).
 
Oh ja, ik ben op vakantie. :-)

De verwering op de foto eerst behandelen met Professional Polish van merk Poorboy's.
 
Kan zijn maar de gemiddelde auto gaat hier een jaartje mee en dan komt er wel weer wat anders *D tot die tijd blijft het er strak uit zien door het zo nu en dan te bewerken :)
Olie droogt kunststof uit, trekt vuil en stof aan, heeft geen UV wering en is er niet voor ontworpen.

Wil je het toch met een huis tuin keuken manier doen, gebruik dan pindakaas (geen grap).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan