duister zaakje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ninoter

MF'er
19 mrt 2007
200
0
Nu heb ik me motor te koop gezet.
En er heeft iemand interesse, alleen zit ik met t volgende probleem..

Ze vaart, en heeft interesse, sterker ze wilt hem op afstand kopen en via paypal betalen. Plus 450 euro omdat in naar londen gaat voor haar zoon. Hij wordt dus vooraf betaald en opgehaald.

Is dit zaakje betrouwbaar?

Aan de ene kant ben ik blij dat ie verkocht is maar aan de andere kant klinkt dit te mooi.. Kan ik genaaid worden?
 
Standaard verhaal van oplichters uit (voornamelijk) afrika. Zelf ook al eens zo'n mailtje gehad van een meneer die zogenaamd op een boorplatform werkte, en iets voor zijn zoon wou kopen.

Niet doen dus!
 
Laatst bewerkt:
Niet doen :N :N


stinkt/ruikt verdacht......... :/
Paypal is ook weleens wat mee, was hier ergens een topic over.

er zijn er nog zat waaraan je hem "normaal" kan verkopen :)
 
Standaard verhaal van oplichters uit (voornamelijk) afrika. Zelf ook al eens zo'n mailtje gehad van een meneer die zogenaamd op een boorplatform werkte, en iets voor zijn zoon wou kopen.

Niet doen dus!

Ik heb het inderdaad ook een keer gehad alleen dan met een telefoon. mailtje in gebrekkig engels om een paypal account aan te maken. dit was alleen via MP, kreeg daarna een mailtje van MP en ze zeiden dat ik benaderd was door een onbetrouwbaar persoon en dat deze persoon van MP was verwijderd.. niet doen dus!
 
Ja hier is er weer 1 *O* *O* *O*

Inmiddels staat het internet (en ook MF) vol met deze praktijken.
ff zoeken en dan vind je ook de uitleg hoe deze zwendel werkt.
 
Ken het, heb eens een ouderwetse filmcamera van pa willen verkopen via marktplaats. Kreeg een reactie in gebrekkig Engels dat ik hem op kon sturen naar een adres in Ivory Coast en dat het goed zou komen.

Heb een klein plastic totempaaltje uit mijn vroegere country en western-verzameling opgestuurd O-)
 
Standaard verhaal van oplichters uit (voornamelijk) afrika. Zelf ook al eens zo'n mailtje gehad van een meneer die zogenaamd op een boorplatform werkte, en iets voor zijn zoon wou kopen.

Niet doen dus!


:Y


Iets soortgelijks meegemaakt, :') :')


een mail gehad in steenkolenengels>>> U hebt gewonnen!

het kwam eropneer dat 1 of andere hoogstaand figuur uit Afrika af kwam reizen om mij een koffer vol met geld te brengen, :Y :W
dit mocht ik aan niemand vertellen, top secret 8-)


maar.... ik moest wel even 250euri overmaken naar z'n rekeningnummer voor eventuele hotel/douanekosten......... _O- _O- _O- :z O-)






dat er mensen zijn die het doen, je vraagt het je af hé....... :') :')
 
100804_de_hond.thumb.jpg
 
Prima manier om van je motor af te komen en waarschijnlijk ook nog van wat geld. In London verkopen ze natuurlijk geen motoren, duh!
 
:Y


Iets soortgelijks meegemaakt, :') :')


een mail gehad in steenkolenengels>>> U hebt gewonnen!

het kwam eropneer dat 1 of andere hoogstaand figuur uit Afrika af kwam reizen om mij een koffer vol met geld te brengen, :Y :W
dit mocht ik aan niemand vertellen, top secret 8-)


maar.... ik moest wel even 250euri overmaken naar z'n rekeningnummer voor eventuele hotel/douanekosten......... _O- _O- _O- :z O-)






dat er mensen zijn die het doen, je vraagt het je af hé....... :') :')
\

Mensen die daadwerkelijk geld overmaken verdienen het om opgelicht te worden :)
 
Via Paypal kan je bedragen die je overgemaakt hebt ook weer terugboeken he, binnen 30 dagen volgens mij. Dus ... :N
 
Let wel op dat zij eerst geld gaat overmaken he, dus ik krijg eerst een paar duizend eurie. Vervolgens komt er iemand dat ding op halen. Wat zou erna mis kunnen gaan?
 
Ok dit is een vroeg vrijdagtopic?
Als dat niet zo is dan.....dan zal ik maar niet zeggen wat ik nu denk over jou :')
 
Dit is echt een truuk. Ze maakt geld over via Paypall (duurt een paar dagen voordat je het ook daadwerkelijk hebt maar ze stuurt al wel het bewijs dat ze het heeft overgemaakt). Ondertussen komt ze de motor ophalen en direct daarna restorneert ze het geld weer naar haar eigen rekenen. Resultaat: geen geld + geen motor = genaaid
 
Als je het doet, hou ons dan op de hoogte!


+1



je bent gewaarschuwd door iedereen hier, als je het dan nog wilt doen...

houd ons ff op de hoogte, :} :)



ik zou eens snel die topics zoeken die over Paypal gaan en buitenlanders die wat van je overseas willen kopen. :Y
 
nike-just-do-it.jpg


Geld wordt niet overgemaakt, maar gaat naar een paypal account, dan sturen ze teveel en of je de rest even wil terugsturen. Of je stuurt de motor, die komt zogenaamd nooit aan en je geld wordt van de rekening gehaald.
Of waarschijnlijker, jij krijgt een mail van een nep paypal account..

Er zijn honderden manieren om je te flessen, wil je weten hoe ze het doen, ga er dan op in. Of lees dit even:
Nigeriaanse oplichting - Wikipedia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan