• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

"Duitse" 100pk restrictie RF900r

Tiger800xc

MF'er
Lid geworden
17 sep 2005
Waarderingsscore
0
Hallo motormensen,

Ik heb een Suzuki RF900r uit 1995. Deze is in 2000 geimporteerd uit Duitsland.
Origineel heeft deze fiets 135 pk, maar het blijkt dat ik dus maar 100 pk heb ;(
Ik heb zelf al een eens gekeken en kan geen restricties vinden. Ik heb gekeken in het luchtfilter, in het inlaat van de carburateur, bovenin de carburateur (aanslag gasklep)en in de uitlaat. Maar kan niets vinden..... :X In de computer kan het ook niet zitten, want die heeft hij niet.... :+

Kan iemand mij vertellen waar ik nog meer kan kijken, of een oplossing weet??

Misschien kan ik dan eindelijk mijn maatje op zijn RF 600 voorbij blazen })

Bijlage: Ik op de fiets.jpg

Andere deksels boven op je carburateurs, gaatjes in de gasschuiven, andere maat sproeiers, kan van alles zijn?
Maar weet je zeker dat hij wel begrensd is, vaak is dat daar alleen op papier zo.

Dit alles heb ik ook gecontroleerd, maar kon niets bijzonders vinden.... '(

Maatje van me heeft een rf600r en ik ga gelijk op met hem qua snelheid. Op top laat het ook te wensen over....op papier zou het 270 moeten zijn...ik heb amper de 240 gehaald..

Misschien even op de testbank....dan weet ik het zeker...

Toch wel........., maar het gebeurt zeer zelden.
De laatste keer dat ik het gezien heb is bij een fzr1000 uit 1990 of zoiets, uitlaten in sommige europese landen hadden beduidend minder doorlaat...............

Oké het kan bijna niet dan. :+ In ieder geval zal er dan aan de inlaatkant ook wat aangepast moeten zijn. Zover ik weet is geen enkele reguliere restrictie in Duitsland naar 98 pk zo. (ik weet ook niet alles natuurlijk)
Tegenwoordig moeten die restricties volgens mij redelijk eenvoudig en goedkoop terug te draaien zijn. In japan gaan ze echt niet voor elk ander europees land een ander uitlaatsysteem ontwerpen neem ik aan.

Dankzij mijn nieuwe RF900-vriend Nico (Ikuzus) weet ik nu waar mijn fiets geknepen is *O* Mijn RF is waarschijnlijk dus geknepen in de aanzuigrubbers. Of er zitten geheel andere rubbers op, of er zit een plaatje in de rubbers die de aangezogen luchtstroom knijpt.

Dit ga ik dus aankomend weekend even uitzoeken 8-)

Weet iemand nog een adres waar ik deze originele (100kw ipv 74kw) aanzuigrubbers kan kopen voor een zacht prijsje??

In ieder geval, Nico bedankt!!! :} :} :}

Nog even een aanvulling....; Als ik dan het aanzuigrubber vervangen heb door een originele zuigt de motor dus meer lucht aan. Moet ik dan ook gaan knoeien met mijn benzinetoevoer?? Of regelt de motor dat zelf??

Laatst bewerkt:
Dit alles heb ik ook gecontroleerd, maar kon niets bijzonders vinden.... '(

Maatje van me heeft een rf600r en ik ga gelijk op met hem qua snelheid. Op top laat het ook te wensen over....op papier zou het 270 moeten zijn...ik heb amper de 240 gehaald..

Misschien even op de testbank....dan weet ik het zeker...

op de testbank er mee dan weet je het zeker :+

Als in Duitsland een 100 pk grens is voor motoren , waarom zijn er dan MZ motoren met meer dan 100 pk.

Gr,
Henk

Is dacht ik een verzekeringskwestie ofzo, meer pk is meer premie (weet het niet zeker)

@TS:

Ik ook op de fiets :P , doe maar de Garoeten aan Ikuzus, die weet er idd een hoop van, jammer dat ie een ban heeft
[Dode link verwijderd]

Heel simpel. In Duitseland haal je je rijbewijs in stappen. Je kan daar dus niet gelijk op een dikke 1000 stappen. Tenzij die geknepen is!
Zo weten ze ook een ZXR750 te knijpen naar < 50 pk.
Ik heb zelf een Duitse fiets, en daar kreeg ik ook andere deksels bij geleverd.
Verder heb ik 3 jaar geleden de CBR600 van mijn vriendin terug geknepen naar 25 kw door andere inlaatrubbers te monteren. 25 kw inlaatrubbers hebben een metalen plaatje erin zitten met een klein gaatje erin.
Mijn tip, check je inlaatrubbers of er niet toevallig een plaat met een gaatje in zit, en check je deksels.

Suc6!

Heel simpel. In Duitseland haal je je rijbewijs in stappen. Je kan daar dus niet gelijk op een dikke 1000 stappen. Tenzij die geknepen is!
Zo weten ze ook een ZXR750 te knijpen naar < 50 pk.
Ik heb zelf een Duitse fiets, en daar kreeg ik ook andere deksels bij geleverd.
Verder heb ik 3 jaar geleden de CBR600 van mijn vriendin terug geknepen naar 25 kw door andere inlaatrubbers te monteren. 25 kw inlaatrubbers hebben een metalen plaatje erin zitten met een klein gaatje erin.
Mijn tip, check je inlaatrubbers of er niet toevallig een plaat met een gaatje in zit, en check je deksels.

Suc6!

sorry, ik ben niet zo heel erg technisch onderbouwt...maare welke deksels bedoel je predies??
:? :? :?

Ok |( thanx...

Maar wie weet waar ik deze originele aanzuigrubbers kan vinden??? Nieuw of 2dehands?? Als iemand een goed idee heeft mag het ook gemaild worden. Vind ik wat overzichtelijker.

Alvast bedankt! :}

Laatst bewerkt:
Ok |( thanx...

Maar wie weet waar ik deze originele aanzuigrubbers kan vinden??? Nieuw of 2dehands?? Als iemand een goed idee heeft mag het ook gemaild worden. Vind ik wat overzichtelijker.

Alvast bedankt! :}

zie ook mijn post in het RF 900 topic :)

je kan die rubbers bij elke dealer bestellen, kosten ongeveer 17 tot 20 euro perstuk

Terug
Bovenaan Onderaan