Synthetic.
MF veteraan
Hallo allen,
Ik ben laatst op toertocht geweest in noord-duitsland. Had hem hier in nederland eerst volgegooid met euro 95, wat ik altijd tank.
In duitsland kwam ik tot de ontdekking dat ik moest tanken, dus ik rijd naar de aural-pomp (duitse BP). Ik pak hier de slang van 'super', waar een sticker van "iets" 95 opzat. Daarnaast hing een slang met sticker 98, maar gezien ik altijd 95 tank dacht ik zo het juiste te hebben. ik heb hier dus geen 'benzin' getankt, maar volgens mij gewoon 95.
Uiteindelijk wilde hij niet meer stationair lopen en begin hij in te houden bij vol gas (plotselinge drop van 500-1000 toeren) en kon ik veel minder (ong 50 km) minder op een tank rijden.
Nu vraag ik me af: is de duitse 95 anders dan de nederlandse, en wat kan ik hier dan beter tanken?
edit: na hier in nederland gewoon weer euro 95 getankt te hebben zijn de problemen weer weg ook. gaat om een gpz600r uit '85
Ik ben laatst op toertocht geweest in noord-duitsland. Had hem hier in nederland eerst volgegooid met euro 95, wat ik altijd tank.
In duitsland kwam ik tot de ontdekking dat ik moest tanken, dus ik rijd naar de aural-pomp (duitse BP). Ik pak hier de slang van 'super', waar een sticker van "iets" 95 opzat. Daarnaast hing een slang met sticker 98, maar gezien ik altijd 95 tank dacht ik zo het juiste te hebben. ik heb hier dus geen 'benzin' getankt, maar volgens mij gewoon 95.
Uiteindelijk wilde hij niet meer stationair lopen en begin hij in te houden bij vol gas (plotselinge drop van 500-1000 toeren) en kon ik veel minder (ong 50 km) minder op een tank rijden.
Nu vraag ik me af: is de duitse 95 anders dan de nederlandse, en wat kan ik hier dan beter tanken?
edit: na hier in nederland gewoon weer euro 95 getankt te hebben zijn de problemen weer weg ook. gaat om een gpz600r uit '85
Laatst bewerkt: