Dunlop 205 Bandjes...?

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
150
A.
vraagje:

ik heb onder die blackbird voor en achter D205\'s zitten, wat mij opvalt is bij nat weer dat die band heel nerveus wordt als je over witte vlakken rijdt...of witte strepen op de weg...

heeft iemand ook ervaring met dit type band...want ik heb er niet zoveel vertrouwen in...(ben in staat om toch maar bt010 voor te laten monteren...

tips anyone?
 
bandenbandenbanden

mijn mening is dat er heeeeeel veel tussen de oren zit!
Met een gemiddelde rijstijl op de openbare weg maakt het allemaal niet zoveel uit. Mijn ervaring is dat als het wat sneller gaat het ook niet veel uitmaakt!
Die dingen hebben allemaal GRIP
Ik rij nu met een BT020 achter en een oude Corsa voor, daarvoor een setje 010´s en D204´s in beide 3500 km versleten. Verschil????
Sorry hoor,maar als jij dat niet voelt kun je net zo goed zijwieltjes monteren.
Mijn vriendin vindt het een wereld van verschil of mijn R1 op Metzeler Rennsports of BT 010\'s staat/rijdt.Nu rijdt zij ook liever op mijn R1 dan de R6,omdat die R6 weer op die shit Dunlop\'s staat.
Ach,kan ik ook lekker gassen op een R6 is nog spannender ook!
Tuurlijk geven alle banden grip,maar het scheelt wel een stuk als die banden jou het fijnste \"gevoel\" geven.En dat doen voor de weg de BT\'s.
Op het circuit is het een ander verhaal ,want daar brand je ze zo op.Glijden overal heen,want worden te warm.Daarom gebeuren er op de openbare weg ook zoveel ongelukken met racebanden.Die koelen met een paar kilometer rechtuit weer snel af,en jij maar vol die bocht in.........
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor,maar als jij dat niet voelt kun je net zo goed zijwieltjes monteren.
Mijn vriendin vindt het een wereld van verschil of mijn R1 op Metzeler Rennsports of BT 010\'s staat/rijdt.Nu rijdt zij ook liever op mijn R1 dan de R6,omdat die R6 weer op die shit Dunlop\'s staat.
Ach,kan ik ook lekker gassen op een R6 is nog spannender ook!
Tuurlijk geven alle banden grip,maar het scheelt wel een stuk als die banden jou het fijnste \"gevoel\" geven.En dat doen voor de weg de BT\'s.
Op het circuit is het een ander verhaal ,want daar brand je ze zo op.Glijden overal heen,want worden te warm.Daarom gebeuren er op de openbare weg ook zoveel ongelukken met racebanden.Die koelen met een paar kilometer rechtuit weer snel af,en jij maar vol die bocht in.........
Tja meningen verschillen. Ik blijf erbij dat op de openbare weg alle huidige banden een goede grip bieden en je de steppies aan de grond kan rijden. Dat ze een verschillend gevoel geven daar ben ik het mee eens.
 
Elke band die goed warm is heeft veel grip, alleen als je eens een keertje iets extra\'s nodig heb, merk je het verschil.

207 heeft absoluut minder grip onder zelfde omstandigheden, gleed regelmatig met achterwiel iets bij ingaan bepaalde bocht met gas erop weg met 207 wat met BT010 een stuk minder is.

En afgelopen jaar en situatie mee gemaakt dat door een beetje te enthousast een haarspeldbocht in te steken me voorwiel een stuk weggleed, maar toch weer grip kreeg waardoor er niets aan de hand was, maar denkende aan de ervaringen met me achterkant in die bepaalde bocht was ik erg blij met me 010 ipv de 207, want ik betwijfel of die het ook zo goed had opgevangen.
 
Eind november ben ik op een zaterdagmiddag nog een stuk gaan rijden. Het was toen een paar graden boven nul. Had er toen achter een BT010 op liggen die bijna versleten was. Hele middag lekker gereden, band kwam goed genoeg op temperatuur. Keer weer huiswaarts, laatste 10 km voelt ie achter wat zoekerig, dus rustig naar huis gereden. Check en ja hoor spijker erin. Had ook nog een bijna versleten Conti Force liggen. Die band er even op laten leggen en tegelijk een nieuwe BT010 besteld.
Zondagmiddag nog een keer gaan rijden, de omstandigheden waren nagenoeg gelijk. Alleen die Conti kwam totaal niet op temperatuur. En het achterwiel maakte een paar keer een stapje opzij.

Dan kan het wel tussen de oren zitten, maar ik blijf lekker bij m\'n Bridgestones. Ook in de regen geeft die BT010 super veel vertrouwen.
 
gizmo,porky en joris...

ik kan me niet anders aansluiten...bij jullie verhalen... :}

de 010 roeleert nou eenmaal...en ff kijken wat er na de wintersport overblijft...maar dan wordt het toch echt die d205 eraf...en de 010\'s erop...

lijkt me gewoon een duidelijk verhaal!!!
de BT-010 van bridgetone...= :} :9~ en :] perfect!
 
Op het circuit is het een ander verhaal ,want daar brand je ze zo op.Glijden overal heen,want worden te warm.Daarom gebeuren er op de openbare weg ook zoveel ongelukken met racebanden.Die koelen met een paar kilometer rechtuit weer snel af,en jij maar vol die bocht in.........

Die Corsa Evo\'s zijn op het circuit beter dan de BT010\'s. Zelf reed ik met BT010\'s, en na een sessie hingen de vellen eraan (voor 2,1 achter 2,2 bar). Terwijl een maat met z\'n 748 met Evo\'s een stuk harder rond ging (1.56 op Zolder, reed zelf 2.09), zonder dat de vellen eraan hingen. Dat grote verschil in rondetijd ligt overigens aan het verschil in rijcapaciteiten, niet aan de verschillende banden.
 
bandenbandenbanden

mijn mening is dat er heeeeeel veel tussen de oren zit!
Met een gemiddelde rijstijl op de openbare weg maakt het allemaal niet zoveel uit. Mijn ervaring is dat als het wat sneller gaat het ook niet veel uitmaakt!
Die dingen hebben allemaal GRIP
Ik rij nu met een BT020 achter en een oude Corsa voor, daarvoor een setje 010´s en D204´s in beide 3500 km versleten. Verschil????
dan moet je es gas geven..... :P
bepaalde banden gaan echt wel glijen bij een bepaalde rijstijl... En als je met je oren langs het asfalt raast geef je graag wat extra geld uit aan klevers dan dat je jezelf en je motor uit een vangrail moet plukken....

Maar er zijn er genoeg die hun dure banden (en dito motor) niet \"waarmaken\" ;)
 
Die Corsa Evo\'s zijn op het circuit beter dan de BT010\'s. Zelf reed ik met BT010\'s, en na een sessie hingen de vellen eraan (voor 2,1 achter 2,2 bar). Terwijl een maat met z\'n 748 met Evo\'s een stuk harder rond ging (1.56 op Zolder, reed zelf 2.09), zonder dat de vellen eraan hingen. Dat grote verschil in rondetijd ligt overigens aan het verschil in rijcapaciteiten, niet aan de verschillende banden.
mischien kan hij zijn vering beter afstellen :P
 
Die Corsa Evo\'s zijn op het circuit beter dan de BT010\'s. Zelf reed ik met BT010\'s, en na een sessie hingen de vellen eraan (voor 2,1 achter 2,2 bar). Terwijl een maat met z\'n 748 met Evo\'s een stuk harder rond ging (1.56 op Zolder, reed zelf 2.09), zonder dat de vellen eraan hingen. Dat grote verschil in rondetijd ligt overigens aan het verschil in rijcapaciteiten, niet aan de verschillende banden.
Zo zie je maar weer dat je het niet begrijpt.(oeps,ik dacht dat je die mayot weer was)
Op het circuit moet de achterband op een lagere spanning staan dan de voorband,omdat deze sneller omwarmt en dus harder wordt.B.V. 2.0 achter en 2.3 voor.
Neemt niet weg dat de corsa\'s inderdaad betere circuitbanden zijn,omdat daar voorheen ook de Suzuki gsx-r600 cup verplicht was om mee te rijden.Dus dan zal het wel goed zijn.
Sterker nog.....een ene Marco Pietjou zie de eindstanden S3 z.a.c.,rijdt elke race met deze wegbanden en wint 9 van de 10 keer op een soes 750,terwijl die hele groep op super corsa\'s of rennsports rijdt.
Hulde voor zijn rijstijl :}
 
Laatst bewerkt:
No hard feelings Porky, btw wie is die mayot. (ik moet ook beter leren lezen, mayocity zeker?)

Was voor mij de eerste keer op een circuit (als we VR0-3 in Lelystad niet meetellen). Dit jaar wil ik het wat serieuzer aanpakken, als eerste ben ik al aan m\'n conditie aan het werken. Verder heb zaterdag Goodridge RVS-remleidingen besteld. Die zet ik er binnenkort een keer op.
En in de Performance Bikes een, naar zij zeggen, goede basisafstelling gevonden. Dus die ga ik van het voorjaar uitproberen (wil natuurlijk wel kijken of ik het verschil merk) en eventueel ook nog de achterkant omhoog zetten.

Gelukkig ben ik wel eigenwijs ... maar niet te eigenwijs om te leren.
 
Laatst bewerkt:
De 3 belangrijkste dingen zijn:
vering,banden en remmen.
Ik rij zelf met metzeler Rennsports rs2 dezelfde als de super corsa\'s,wereld banden!
De vering van mijn R1 heb ik laten aanpassen door Race Tech in Terheijden bij Breda,dus andere veren en binnenwerk voor/achter.
Dit doet WP ook,kost wat maar is waanzinnig belangrijk.
Ik heb nu zwevende gietijzer remschijven en een radiale rempomp,dat REMT!En de hendel is knuppelhard dus supergevoel.
Ik reed laatst op Zolder 1.47,maar toen bleek achteraf mijn balhoofd een paar slagen los te staan,dat stomme gewheely ook :(
Ik denk dat 1.45 haalbaar is,maar ik heb nu een race gixxer 600 die getuned is en geheel door WP is afgeveerd.Ben benieuwd of dat bevalt,maar dat merk ik op Magny Cours wel.Ik neem de R1 als spare-bike mee.
Dus...onthoud die 3 punten!!!
 
mmm...ik hoor het alweer...die pork..die ken wel aardig sturen als ik dat zo lees...

moeten we ook maar is een circuit dagje op zolder organiseren...

als de mfcd is lelystad goed gaat ...dan zit er veeeel meer in de pen!!!
 
zo ik heb de knoop doorgehakt...
vanmiddag ga ik ff bt-010\'s voor en achter erop zetten...

ff bij jossmit...lekker goedkoop....

€334,- incl.montage....nou dat is toch niet duur he?
 
Zo zie je maar weer dat je het niet begrijpt.(oeps,ik dacht dat je die mayot weer was)
Op het circuit moet de achterband op een lagere spanning staan dan de voorband,omdat deze sneller omwarmt en dus harder wordt.B.V. 2.0 achter en 2.3 voor.
Neemt niet weg dat de corsa\'s inderdaad betere circuitbanden zijn,omdat daar voorheen ook de Suzuki gsx-r600 cup verplicht was om mee te rijden.Dus dan zal het wel goed zijn.
Sterker nog.....een ene Marco Pietjou zie de eindstanden S3 z.a.c.,rijdt elke race met deze wegbanden en wint 9 van de 10 keer op een soes 750,terwijl die hele groep op super corsa\'s of rennsports rijdt.
Hulde voor zijn rijstijl :}
Nou dat van Pietjouw zegt toch ook wel wat over wat ik beweer denk ik zo maar!
btw ik ben martin en rij nu op een 99er zx6r, dit is de twaalfde motor en heb op het oude zandvoort nog weleens 1.56 gereden op conti´s TKV. Dus mag ook wel een beetje meepraten dacht ik zo
 
zo ik heb net me bt010\'s eronder laten zetten...

dat rijdt een stuk beter... :)

een nadeel..nat en die silconenlaag erop...dat rijd niet zo...beetje glad nog...

dus kan nog amper bochten nemen....
ff geduld nog.. :)
 
btw ik ben óók Martin en heb op het oude zandvoort nog weleens 1.57 gereden op conti´s TKV op een RD 350 LC (met TZ spulletjes: })
He das leuk, ook met Sterrendagen?
Voor mij was het van 1984 t/m 1986 op z1000j en later gpz900r. Laatste keer in 86 gevallen voor het ingaan van Scheivlak. Zoveel schade heeft lang geduurd voor de portemonnee weer aangevuld was......
pff
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
9
Weergaven
708
Anoniempje313
A
Reacties
2
Weergaven
2K
Reacties
3
Weergaven
907
Anoniempje313
A
Reacties
38
Weergaven
4K
Anoniempje313
A
Terug
Bovenaan Onderaan