beetje rotwerk om de dynamo eruit te halen, en ook niet nodig, je kan gewoon op de fasen meten, gewoon ff stekkertje loshalen bij de spanningsregelaarzit daar de dynamo niet achter het cilinderblok zoja kijk dan maar naar de koolborstels
Is een afgeleide van een auto dynamo wat de werking aangaat en geen vaste magneet dynamo welke in de olie zit zoals bij de meeste jappen
Effe update, fasen gecheckt alledrie 1.3 , met motor aan geeft ie alle metingen bij 2500 toeren al 60 V .
Spanningsregelaar gemeten met diodetest volgens dit artikel
http://www.sportbikez.net/forum/f8/how-to-troubleshoot-a-charging-system-11591/
Was ook goed, wat stekkertjes ingespoten met contactspray en de ballastweerstand bij de achterlichten vastgezet.
Nu meet ik stationair op de accu 13,8 en met 3000 en 5000 toeren duikt ie niet meer onder de 13,3 in tegenstelling tot de 12,5 en 12,8 die ik eerst meette.
Zo nog effe stukkie rijden om te kijken of ie nu wel meteen start na een ritje.
Dat geschakel is weg.
Ik snap niet precies waar ik dat spanningsverschil moet meten.
Er gaan vanuit de regelaar een blokje met 3 zwarte draden naar de drie gele vd stator.
En een blokje zit een draad aan met een bruine streep en een met een witte streep.
De bruine gaat over in een rode naar de plus pool en een rode van onder de tank.
De witte zit aan een blauwe van onder de tank.
Het blokje die naar de drie fasen gaan rookt licht zie ik net. Of zou dat door contactspray komen?
Haha ik word er helemaal gek van.
Heb een suzukidealer gebeld en alle waardes kloppen nu.
Dat maakt in het begin goed contact maar soldeerverbindingen die trillen scheuren ook los en de kans is groot dat je draden breken.die stekker brandt er wel vaker uit, ik heb hem ertussenuitgeknipt de boel aan elkaar gesoldeerd
Zwolle toevallig?
Ik zit op mn werk dus heb effe geen tijd om uitgebreid te zoeken.
Vanmorgen na een kort ritje wou hij niet meer starten, even gewacht toen startte hij weer.
Snel naar huis gereden en uitgezet en weer proberen te starten, niks.
Poos gewacht toen startte die weer, effe snel gemeten.
Uit 20,12V stationair 13,70V 3000 toeren 12,50V 5000 toeren 12,80V
Als ik hem uitzet heb ik daarna 12,65V en dit loopt na een poos weer terug tot 12,18V
Dus alleen na een rit wil hij niet meteen starten.
Alle lampen aan zijn de waardes 0,03V lager.
Wie oh wie weet het?~
Je werkplaatshandboek misschien?