• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

dynamo riem zxr 750 ´89

jorikkie

Die hard MF'er
Lid geworden
1 dec 2005
Waarderingsscore
0
Hallo

Weet iemand toevallig hoe het kan dat bij de kawasaki zxr de riempjes van de dynamo ze snel en vaak breken ??
Heb hem namelijk laten vervangen bij een monteur en er ongeveer 50 kilometer mee gerdeden toen hij weer knapte.
En na een beetje onderzoek ben ik er achter gekomen dat dit wel meer gebeurd bij de kawasaki zxr en de gpx.
De poelies zijn gepolijst nu en er wordt weer een nieuw riempje opgezet.
Maar om problemen te voorkomen zet ik toch de vraag maar even uit...

Greetz Jorik

Ligt het riempje er wel recht op :? staat de riemspanning ook goed :?
Hou er rekening mee, dat een riempje vervangen bést even werk is als het GOED moet..............

Hejj neeffie welkom hahaha.
Tja het is gedaan door een ervaren monteur en heb op internet na gezocht en kwam er achter dat er meer mensen waren met het probleem (vooral uit dat jaartal) vandaar dat ik het hier ook ff navraag ;)

Nooit last van gehad... teller staat op 92k en heb zelf de laatste 30k erop gezet met nog steeds dezelfde riem en weet niet wanneer die voor het laatst vervangen is.
Of je monteur heeft goedkope immitatie gebruikt of je hebt een ander probleem.

de reden van breken is dat de multipoelie niet goed schoon wordt gemaakt.
De oude riem slijt door slippen, en daardoor komt er verbrand residu in de groeven te zitten. worden daarna de poelies niet goed schoongemaakt (met een koperborsteltje) dan moeten ze de nieuwe riem zo strak zetten, om hem mee te laten lopen, en dan nog gaat ie slippen, en door de hoge toeren verbrandt de riem dan alsnog

de reden van breken is dat de multipoelie niet goed schoon wordt gemaakt.
De oude riem slijt door slippen, en daardoor komt er verbrand residu in de groeven te zitten. worden daarna de poelies niet goed schoongemaakt (met een koperborsteltje) dan moeten ze de nieuwe riem zo strak zetten, om hem mee te laten lopen, en dan nog gaat ie slippen, en door de hoge toeren verbrandt de riem dan alsnog

Ja zoiets dacht ik al heb gelijk de poelie maar gepolijst kijken of dat beter werkt ;)

Goed schoonmaken is het i.d. alsvorens men er een nieuwe onderlegt.
Dit wordt vaak niet gedaan omdat er moeilijk bij te komen is. Daarom schrijft het werkplaats handboek ook voor om zelf de carbarateurs er af te halen. Met een beetje pielen is dit gelukkig niet nodig.

Groet Dave Nada

Terug
Bovenaan Onderaan