dynojet stage 3 jet kit suzuki sv650 99-02: waar kopen? :)

aoleks

MF veteraan
19 dec 2007
5.167
2
Tilburg
hoi!

ik ben bezig met mijn carburateurs reviseren en omdat ik toch van plan ben om een andere luchtfilter en uitlaat te gebruiken, wil ik meteen de dynojet kit er inbouwen zodat ik later de carbs niet opnieuw uit elkaar hoef te halen. nou las ik op de site van dynojet dat er meerdere stages zijn en dat je het beste stage 3 kunt gebruiken als je een sport luchtfilter en een ander uitlaatsyateem gaat gebruiken. geen probleem ermee maar waar kan je zo iets kopen? het enige wat ik op de site zie voor een oud model sv650 is een stage 1. dit zou je moeten gebruiken met de standaard onderdelen als ik het goed begrijp. is er uberhaupt een stage 3 kit voor de sv650 en zo ja, waar kan je dit kopen?

gr
moi B|
 
ik denk persoonlijk dat je geen stage 3 nodig hebt bij alleen een andere uitlaat en lucht filter.
want als ik me niet vergis is een stage 3 voor een getunde motor dus andere nokken assen, koppen geflowed, enz.
ik denk dat je aan de stage 1 en heel misschien stage 2 meer als genoeg zult hebben
 
ik zou het niet weten, dit is wat er op de site staat:

Intended for motorcycles with stock or mildly tuned engines using a well designed aftermarket pipe and individual air filters. In most cases power increases of 10-15% can be achieved. However driveability may be compromised particularly with short stroke, high rpm motors. On some modern engine and airbox designs, individual filters and proper jetting offer no performance improvement yet compromise driveability, in such cases stage 3 kits are not available.
 
ik zou het niet weten, dit is wat er op de site staat:

Bij stage 3 moet je niet enkel een performance filter en sportuilaat hebben.

Meestal moet je ook de hele airbox aanpassen en idd wat tunen in het blok (zie ook hierboven).

Stage 1&2 is voor sportuitlaat en KN filter samen al voldoende.

Sterker nog: bij stage 2 moet je soms al aan de airbox zitten:

Stage 1 Jet Kits
Intended for motorcycles with a stock engine using the stock airbox, air filter and stock pipe. Stage 1 kits are fully adjustable to allow the use of a well designed aftermarket pipes and stock replacement air filters like K&N. Stage 1 kits are designed to improve throttle response and driveability and in most cases power increases of approximately 5% throughout the entire power range can be achieved. anchor point navigation



Stage 2 Jet Kits
Intended for motorcycles with a stock or mildly tuned engine using a well designed aftermarket pipe with a modified airbox and a stock replacement air filter. Stage 2 kits are designed for applications where individual filters cannot be installed and for applications where airbox modification improves the engine's performance. In most cases power increases of approximately 8% can be achieved.



Stage 3 Jet Kits
Intended for motorcycles with stock or mildly tuned engines using a well designed aftermarket pipe and individual air filters. In most cases power increases of 10-15% can be achieved. However driveability may be compromised particularly with short stroke, high rpm motors. On some modern engine and airbox designs, individual filters and proper jetting offer no performance improvement yet compromise driveability, in such cases stage 3 kits are not available.

En Martell is nog aan het twijfelen of ie stage 1 of stage 2 in de Zephyr gaat zetten...

KN filter is er, Remus 4 in 1 ook...

Dynokits ook...

Hmmmm....


Proberen maar!
 
PS: als ze in de ultrasoon moeten, dan geef maar een gil.
 
ja, dat wou ik ook vragen. als je mij daarmee kunt helpen dan zou dat mooi zijn! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan