tsja, ik heb 'm gekocht, en terwijl ik 'm naar huis toe reed schakelde ie af en toe al niemer naar z'n 6e versnelling, even later ook al niet meer in z'n 2.....mmmm toch lastig.... achteraf bleek het slijtage te zijn geweest. Daarna kwam ik erachter dat mun olie elke week wit was....dit kwam dus doordat er een stuk van't blok af was zodat het regenwater in het blok terecht kwam (daarbij was de karteronluchting niet aangesloten zodat het luchtfilter, dat normaal in verbinding staat met de karteronluchting, niet aangesloten was. En zo kon er dus ongefilterde lucht in m'n motortje terecht komen
....)Enfin, dus ikke de olie d'ruit hale,"heej de oliebout kan ik d'r gewoon uittrekken..." zegt m'n pa......kut.......draad naar de klote.....mar da was nog nie alles......ik vond hem altijd al niet lekker lopen. Dus ik probere af te stellen, kom ik erachter dat de carburateur constant valse lucht zoog (verholpen door 't gaatje dicht te stoppen). Dus ik helemaal opnieuw gaan afstellen, en voila, hij loopt perfect!! tot vorige week maandag
VASTLOPER!!!!! Borgveertje vastgelope!!! ^%^#$@%$@%$#%$#@@^^%**&^&*^, dus op zoek naar een andere zuiger.......pfff teveel geld, maar ineens, jajajaja, zuiger met cilinder compleet van Ruudje uit Donge!! prachtig mooi cilinderke, meteen in elkaar zette....toch nog effe thermostaat teste, neje en precies wa er nog mis aan kon gaan: thermostaat kapot!! 'k heb maar een banaan gepakt en achter de computer gaan zitten en vraag ik jullie vriendelijk: hebben jullie misschien nog een thermostaatje voor mij?
alvast bedankt, en vriendelijke groeten, Erik Buijs
(p.s. maar de 2e versnelling nie eruit