• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

een brik in de hooiberg vinden

CB400F

de zwarte zwabberaar
Donateur
Lid geworden
19 nov 2002
Waarderingsscore
134
Nou echt eens een brikwaardig verhaal,

krijg gister toch een geinig telefoontje, mijn ouders hebben 2 jaar geleden een 2e huis gekocht in Frankrijk (ja je moet wat als je bijna met pensioen gaat) en hebben daarbij gekozen voor een oude boerderij die toen net een jaar uit bedrijf was.

Vorig jaar samen met mijn vriendin op de motor heen geweest en kwam er achter dat het een prachtige toeromgeving is, dus beetje die oude meneer gek gemaakt dat hij toch maar weer aan de motor moest :P beld hij me gisteren op dat hij in een hooischuur op het land een R75 gevonden heeft. :+
Bij wat navraag bleek dat dat ding van de buurman is, maar die gebruikt hem al 20 jaar niet meer en was hem eigenlijk gewoon kwijt. Schijnt in best redelijke conditie te zijn, dus ben nog even in afwachting van de foto's Maar wel erg leuk om daar ook een motor klaar te hebben staan (zit voor mijn werk nog wel eens in die regio met het koekblik of zo'n metalen vogel)

De ruimte is er zeker, de schuur heeft voldoende ruimte voor wat paardekrachten (is ook de oude paardenstal)
full

Leuk verhaal. ik ben benieuwd naar de foto's.
maar help mij even: een R75 - is dat een oude BMW? Ik ken alleen maar R80, R65 en K75? Of is het een ander merk? :?

Ik denk ook dat het dit type is, maar het kan ook nog deze zijn:

BMW-R75-1941.JPG

dat is zou oudere broertje (1941-1944). Ik heb geen idee nog welke het is, maar daar kom ik vast snel genoeg achter. Zoals ik in de opening al schreef, ik wacht de foto's af.

Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat het dit type is, maar het kan ook nog deze zijn:

[afbeelding]

dat is zou oudere broertje (1941-1944). Ik heb geen idee nog welke het is, maar daar kom ik vast snel genoeg achter. Zoals ik in de opening al schreef, ik wacht de foto's af.

Als het deze is moet je die maar van de buurman aftroggelen 8-).

Helemaal mee eens Ralf, maar weet je wat zo'n Wehrmacht-machine tegenwoordig waard is...?
Daar koop je wel 4 Liberators voor....

Dat is wel heel erg gaaf om zoiets te vinden. 8-)

gelukkig is het een heel aardige buurman, gaat geen troggelen worden. voor een paar felsjes wijn moeten we een heel end kunnen komen. :P

Helemaal mee eens Ralf, maar weet je wat zo'n Wehrmacht-machine tegenwoordig waard is...?
Daar koop je wel 4 Liberators voor....

Dat bedoel ik dus met aftroggelen, die dingen zijn niet te betalen.

Die paar flesjes wijn van CB400F lijkt me dan een aardige ruil. Ook voor een latere R75 trouwens! 8-)

ik wou net zeggen.. heb laatst nog een naar een oude BMW gezoch,, maar is toch een XS650 geworden simpelweg omdat ik er het geld niet voor had..

Nou echt eens een brikwaardig verhaal,

krijg gister toch een geinig telefoontje, mijn ouders hebben 2 jaar geleden een 2e huis gekocht in Frankrijk (ja je moet wat als je bijna met pensioen gaat) en hebben daarbij gekozen voor een oude boerderij die toen net een jaar uit bedrijf was.

Vorig jaar samen met mijn vriendin op de motor heen geweest en kwam er achter dat het een prachtige toeromgeving is, dus beetje die oude meneer gek gemaakt dat hij toch maar weer aan de motor moest :P beld hij me gisteren op dat hij in een hooischuur op het land een R75 gevonden heeft. :+
Bij wat navraag bleek dat dat ding van de buurman is, maar die gebruikt hem al 20 jaar niet meer en was hem eigenlijk gewoon kwijt. Schijnt in best redelijke conditie te zijn, dus ben nog even in afwachting van de foto's Maar wel erg leuk om daar ook een motor klaar te hebben staan (zit voor mijn werk nog wel eens in die regio met het koekblik of zo'n metalen vogel)

De ruimte is er zeker, de schuur heeft voldoende ruimte voor wat paardekrachten (is ook de oude paardenstal)
[afbeelding]

Het komt nog wel eens voor,maar is redelijk zeldzaam,daarom geluk met de nwe vonst,ps,ben ook op zoek naar ideeen om iets in een mooie omgeving te beginnen in frankrijk oid,bv een of the road cq quad camping,iemand ideen? :Y

Dat bedoel ik dus met aftroggelen, die dingen zijn niet te betalen.

Die paar flesjes wijn van CB400F lijkt me dan een aardige ruil. Ook voor een latere R75 trouwens! 8-)

Ideaal die wijngaard :P

Het komt nog wel eens voor,maar is redelijk zeldzaam,daarom geluk met de nwe vonst,ps,ben ook op zoek naar ideeen om iets in een mooie omgeving te beginnen in frankrijk oid,bv een of the road cq quad camping,iemand ideen? :Y

Het huis van mijn ouders is in de streek Bourgonge, maar in de streek Champagne, wat overigens echt een heel mooie streek is kom je weinig tegen. Hoewel het er prachtig is zijn we eigenlijk geen andere motoren tegen gekomen. Denk dat je dan of iets meer naar het oosten moet nog, of toch aan de kust. Verkijk je er trouwens niet op, vriend van me is er ook ooit aan begonnen, maar die is er heel hard van terug gekomen (gelukkig had hij zijn motor zaak hier nog aan gehouden, anders was het financieel echt niet meer te redden geweest voor hem

gisteren plaatjes gezien, het is een 71-er. Ziet er netjes uit maar heeft wel een beetje aandacht nodig. Erg leuke fiets voor daar

komen eraan, nog even toestel van mijn ouders leegtrekken dan plaats ik ze meteen ;)

oeps, dit moest ik nog steeds doen, (handige sodemieter camera in Frankrijk laten liggen -O-
Maar weet inmiddels wel al wat meer. Het is een R75/6. Ben even aan het kijken geweest wat het kost om hem daar in de verzekering te gooien, maar dat is echt belachelijk duur voor niet Fransen.
Denk dat het goedkoper gaat worden om hem in nederland in te voeren, oldtimer verzekering erop en dan maar af en toe even over te halen, snelheidsbekeuring halen (om aan te tonen dat ie echt in Nederland geweest is) en dan weer terug te rijden :+
maar goed heeft allemaal geen haast, daar toch ruimte genoeg :P, nu nog zoveel ruimte in NL krijgen (of verhuizen :P)

@Mr. Oizo :W hier inderdaad ook dezelfde ;)

ow ja nog even voor het sfeertje in deze schuur stond de motor dus:
full

Is een schuur geweeest waar de landbouw voertuigen in stonden, een varkensstal en een maalsteen en broodoven. Boven zat een graanzolder. Ziet er niet zo groot uit, maar is toch groter dan mijn huis in NL :P

Terug
Bovenaan Onderaan