Een minimale aantal posts om te mogen adverteren

Hoeveel posts tot iemand mag adverteren ?

  • lid worden en meteen adverteren

    Stemmen: 27 30,0%
  • 50 posts

    Stemmen: 19 21,1%
  • 100 posts

    Stemmen: 38 42,2%
  • 200 posts

    Stemmen: 6 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    90
mensen kunnen het je ook gewoon vragen via PB ? je hoeft niet een heel forum te doorzoeken |(
gezien jij al hele poos op mf zit vertrouw ik jou eerder dan iemand met 5 posts

Je kan toch aan iedereen van alles vragen via pb of mail? Wat is je punt?
 
maar als jij er nou niet was :o :+

Dan vraag ik me af wie zo'n motor koopt,ervaren "rotten"hiero weten wel wat ze kopen.
Of als je dat niet weet vraag je toch aan een ervaren persoon of het iets is.
Of je leest je in ,in een type motor.

Ik heb ooit mijn eerste motor gekocht met verborgen gebreken (valschade),dat is met geen 2e keer overkomen :)
Was bij een "eerlijke" motorzaak :')
 
Laatst bewerkt:
Ja precies, dus in plaats van "hey ik kan geen enkele history over de motor of verkoper vinden: ik koop die motor niet(!)" (want voldoet niet aan -jouw- voorwaarden) moet iemand eerst 30 dagen lid zijn en 30 postings hebben gedaan, met hetzelfde resultaat: geen history over die fiets alleen wel grappige plaatjes die deze verkoper post in show your bits

Je wilt iemand eerst 'kennen' door deze te lurken/bespieden en als je deze wel 'kent' ook nog beetje verder afdingen in plaats van te kopen naar waarde, onder het mom van goeie oude kameraden enzo. Waarom niet juist meer betalen om je 'vriend' ook wat te gunnen?

Passie betekend niet goeie sleutelaar/onderhouder, sommigen ratten hun bike anderen poetsen deze, de volgende stelt zn ketting te strak, en een ander smeert de ketting met een kwastje op zn/haar knietjes na elke rit.

Ik heb ooit eens een brommer verkocht waar ik gewoon dagelijks op rond reed, ding ging stuk 3 uren later. Op mn eerlijke blauw/grijze ogen was het overmacht (een o-ring ontbrak waar ikzelf nooit gesleuteld heb), de koper dacht en denkt daar anders over, en we waren al heel lang redelijk goede kennissen, dat veranderde snel. Wat eigenlijk in mn voordeel heeft gewerkt want wie wil er zulke kennissen die je willen laten betalen voor iets wat niets met jou te maken heeft.

Controle issues: dingen naar je hand te willen zetten of bepalen die buiten je reikwijdte/vermogen liggen.

Ik vindt stom
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch aan iedereen van alles vragen via pb of mail? Wat is je punt?

die kunnen van alles verzinnen ,ik heb al tig keer naar een motor wezen kijken waar geen reet van klopte terwijl die gene zij dat het een goed ding was

nu neem ik van jou eerder wat aan als trouwe MF'r dan van een net Lid of iemand die er net op zit dat is me punt.

persoonlijke voorkeur dus doe je niks aan
 
Laatst bewerkt:
Ik acht de kans dat je hier veel medestanders in gaat vinden vrij klein. je moet een profiel hebben om wat op motorshopper te plaatsen. Het is een algemene site die expres niet direct aan motor-forum is gelinkt. Dus krijg je mensen die met vrijwel geen historie iets plaatsen. Als je dat zou versoberen haal je de aantrekkingskracht er volledig uit.

Bovendien wat is er mis met een beetje gezond verstand? Ik reageer enkel als ik denkt dat ik iets aan een verhaal toe kan voegen. Ik heb geen behoefte om elk schroefje wat ik los of vast draai te delen met het hele forum. Ik heb nog minder behoefte aan mensen die daar een profiel uit zouden willen schetsen. Daar hebben we google voor.. Denk je dat je bij handel van elke aanbieder een volledig achtergrond profiel geschetst krijgt; het betreft gewoon dat gezonde verstand en een al dan niet zelf te vinden en/of meegebrachte stukje technische achtergrond informatie.
 
Op zich ben ik wel voorstander van minimaal aantal posts, maar 100 / 200 is wel echt veel. Daar kun je zo maar een jaar over doen als je niet heel actief bent. Nu vind ik wel dat een verkoop deel een toegevoegd deel van een forum is en dus niet een veredelde marktplaats waar iedereen direct maar op moet dumpen, zonder betrokken te zijn bij dat forum.
 
Waar ik op uit ben is een een eerlijker betrouwbaarder verkoop topic te creëren
met misschien feedback ,reviews van de verkoper,koper.
waar dus iedereen baad bijheeft ( los van motorschopper )

de meeste ads zijn toch van mensen die HIER alleen lid worden voor een ad
en niet via motorschopper , ik weet het zit gelinkt er aan maar toch
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen

Het lijkt ondertussen wel marktplaats hier met die mensen die alleen lid worden om hun motor te verkopen.

Ik zelf zou onder andere graag van een bekend lid kopen door je alles kan opzoeken
de history van de motor en weet of die gene betrouwbaar is of een echte liefhebber is van motoren en er zuinig mee geweest is enz enz.

Nu gooit ondertussen iedereen ze motor hier maar neer.....ik ben er op tegen.
Doe een regel van minimaal 100 posts voor je je moois kan verkopen.
Zo als dat op meerdere forums zo gaat

graag jullie mening ook :)

EDIT: of een aantal dagen,weken of maanden lid zijn is ook een goede :)

Raar he dat mensen lid worden van een motor forum om hun motor te koop te zetten :z en de criteria die je aandraagt, een minimaal aantal posts, of 1 maand lid geeft je meer vertrouwen dan iemand die alleen maar lid wordt om zijn fiets te koop aan te bieden? En iemand die hier aangemeld is is zuiniger met zn motor dan iemand die dat niet is :? Wat een onzin allemaal.
 
die kunnen van alles verzinnen ,ik heb al tig keer naar een motor wezen kijken waar geen reet van klopte terwijl die gene zij dat het een goed ding was

nu neem ik van jou eerder wat aan als trouwe MF'r dan van een net Lid of iemand die er net op zit dat is me punt.

persoonlijke voorkeur dus doe je niks aan

Dan zoek je toch lekker verder naar die trouwe MF'er?? :?

Ga ik mijzelf toch herhalen.
Omdat jij dus te lui bent om te zoeken naar die trouwe MF'er moet de rest wijken. :N
 
Laatst bewerkt:
Raar he dat mensen lid worden van een motor forum om hun motor te koop te zetten :z en de criteria die je aandraagt, een minimaal aantal posts, of 1 maand lid geeft je meer vertrouwen dan iemand die alleen maar lid wordt om zijn fiets te koop aan te bieden? En iemand die hier aangemeld is is zuiniger met zn motor dan iemand die dat niet is :? Wat een onzin allemaal.

ik ben het eens dat je niet van te voren kan weten wat je koopt , tot je gaat kijken.
Van een aantal leden hier is het duidelijk dat ze verstand van zaken hebben en dan kan een ieder voor zichzelf uitmaken of het meerwaarde heeft om daar voor de motor te gaan kijken.

als voorbeeld een VTR met een lichter vliegwiel, die zou ik graag kopen als ik weer een VTR zou willen...
ik weet even de naam/nick niet meer , maar het was richting Zwolle.
 
Dan zoek je toch lekker verder naar die trouwe MF'er?? :?

Ga ik mijzelf toch herhalen.
Omdat jij dus te lui bent om te zoeken naar die trouwe MF'er moet de rest wijken. :N

daar gaat het niet om . ik had het over vroeger toen ik nog niet wist hoeveel een doosje bougie vonkjes kost ;)

ik zit graag een maand achter de pc om de juiste motor te vinden

ik open een algemeen topic om te vragen wat mensen vinden van aantal posts of dagen lid zijn voor ze mogen adverteren, en wat voor voordelen daar aan zitten. jij ziet er niks in prima. ik wel respecteer dat :W
 
Laatst bewerkt:
De poll zegt tot nu toe ja zoveel posts dan pas adverteren . door stil te zijn kom je er nooit achter wat mensen fijn vinden , blijkt dat er toch behoefde is aan verandering in de verkoop sectie

Luie admins hier ook geen tevredenheids onderzoeken :9
 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel tof vind om wat te "shoppen" in die sectie, dus nee sorry, ik ben er wat tegen.
 
Alsof motoren van MF-ers beter zijn dan markplaats :') Kan zo een voorbeeld opnoemen over iemand die het geniaal vond zijn ketting om te draaien om zo nog een ton te draaien :')
 
Gewoon een kleine drempel instellen, adverteren mensen dan zonder dat ze die grens hebben gehaald dan zijn ze gewoon 'motorshopper verkoper'. En als ze die grens wel hebben gehaald dan zijn ze 'echter MF verkoper'. et voila. Zo werkt het ook al bijna :)

(en met kleine drempel bedoel ik maandje lid en 10-25 posts ofzo)

Maar ik snap ook wel dat je eigenlijk dit soort dingen niet wil op je advertentie site. Dan wil je, simpel gezegd, gewoon dat mensen makkelijk veel advertenties kunnen maken en dat je veel bezoekers krijgt. Zonder allerlei beperkingen of verschillende soorten gebruikers.
 
Alsof motoren van MF-ers beter zijn dan markplaats :') Kan zo een voorbeeld opnoemen over iemand die het geniaal vond zijn ketting om te draaien om zo nog een ton te draaien :')

Voordeel hiervan is dat je dat terug kan lezen in zijn/haar berichtengeschiedenis :P
 
Laatst bewerkt:
Iedereen met een MF account mag zijn motor verkopen, dus ook mensen met 0 postings. Echter, als blijkt dat mensen zich hier aanmelden om meerdere motoren te verkopen, dan is dat idd "misbruik" en dat is niet toegestaan. We willen niet dat gebruikt worden als een pure marktplaats, we zijn en blijven natuurlijk een groep motorrijders die incidenteel iets te verkopen hebben.

Als je iemand met nul of een gering aantal postings minder vertrouwt, dan kun je daar eenvoudig rekening mee houden door zijn/haar profiel te bekijken en te zien hoeveel postings er geplaatst zijn.
 
Moet zeggen dat ik een minimum aantal postings zeker geen slecht idee vind, maar dan wel een laag aantal. Bijvoorbeeld 5. Dat is al een grote drempel voor mensen die echt alleen maar willen adverteren.

Overigens zal adverteren met 0 postings ook altijd mogelijk blijven. Je kunt op Motorshopper ook een account aanmaken. Dat is geen MF account, m.a.w. je kunt er niet mee posten op MF. Advertenties van niet-MFers kunnen wel in TKM worden bekeken, maar je kunt ze ook filteren (door te kiezen voor "MFers" bij "Aanbieder"; als je kiest voor "Particulier" zitten daar ook de advertenties van Motorshopper-gebruikers tussen).

Dit zijn allemaal bewuste keuzes geweest om het op die manier te doen en aan te bieden. Zo kun je als adverteerder of als potentiële koper zelf kiezen waar je adverteert en wat je precies wilt zien :)
 
\
lol nou hier is mooi voorbeeld van zomaar adverteren :P
zo kwam ik ook op het idee . dit is typisch een leek die er geen reet van snapt
met het nodige commentaar

Te koop: Suzuki gsxr 750 te koop\



Hij is boos :X ,floep weg advertentie :?

hebben jou inspanningen toch nog ergens toe geleid O-)

Die motor staat nu op Marktplaats, met exact dezelfde omschrijving (in de titel zelfs 'eind 2004' ), nadat hij er hier door 46 mensen op gewezen is dat de motor uit 2000 komt. Triest figuur.
 
voorop, ik heb geen verstand van advertentie en dergelijke.

maar ik denk dat dit idee voor het motor forum niet voordelig is, omdat hoe meer acounts -> hoe meer advertentie inkomsten.
 
De poll zegt tot nu toe ja zoveel posts dan pas adverteren . door stil te zijn kom je er nooit achter wat mensen fijn vinden , blijkt dat er toch behoefde is aan verandering in de verkoop sectie

Luie admins hier ook geen tevredenheids onderzoeken :9

De admins hebben juist erg veel tijd gestoken in het verkoopgedeelte.
Eerst was het helemaal apart en kon je op MF geen motor meer verkopen, alleen via motorshopper.
Vonden de gebruikers niet leuk, dus ze hebben dit aangepast zodat motoren wel weer op MF te bekijken zijn.
Er kon niet gereageerd worden op de advertenties via MF. Ook hier kwamen klachten over, dus ook dit is aangepast.
" Ik wil alleen van MF'ers kopen" dus de optie filteren op MF 'ers is toegevoegd.

Ik zou de oude topics eens opzoeken waar het allemaal uitgelegd werd. Dan kun je zelf zien hoeveel de admins het hebben aangepast naar de zin van de MF'ers.
Je kunt het nooit voor iedereen naar de zin maken, maar zeggen dat ze lui zijn en hier niet op in gaan vind ik te kort door de bocht. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan