Dag mensen,
Ik heb onlangs mijn motorrijbewijs gehaald en wil binnenkort een motor kopen (géén 25kw). Na wat zoekwerk op het www dacht ik aan een Yamaha Fzs600 uit 2001/2002 met tot 30.000km. Ik heb opzich wel wat te besteden, maar wil toch even een prijsindicatie van wat het totaalplaatje me gaat kosten.
Daarom de volgende vragen:
- Kan iemand een indicatie geven van wat ik kwijt ben aan toebehoren die er nog bijkomen (ik snap dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt...maar ga uit van het gemiddelde materiaal)
- Hoe zou ik deze motor volgens jullie het best kunnen verzekeren: WA+/All-risk (25jr, Drenthe, geen auto, ga wel wat kilometers maken)
- Weet iemand zwakke plekken aan dit model of zaken waarop ik moet letten bij aanschaf?
Alvast bedankt,
Unzeen
Ik heb onlangs mijn motorrijbewijs gehaald en wil binnenkort een motor kopen (géén 25kw). Na wat zoekwerk op het www dacht ik aan een Yamaha Fzs600 uit 2001/2002 met tot 30.000km. Ik heb opzich wel wat te besteden, maar wil toch even een prijsindicatie van wat het totaalplaatje me gaat kosten.
Daarom de volgende vragen:
- Kan iemand een indicatie geven van wat ik kwijt ben aan toebehoren die er nog bijkomen (ik snap dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt...maar ga uit van het gemiddelde materiaal)
- Hoe zou ik deze motor volgens jullie het best kunnen verzekeren: WA+/All-risk (25jr, Drenthe, geen auto, ga wel wat kilometers maken)
- Weet iemand zwakke plekken aan dit model of zaken waarop ik moet letten bij aanschaf?
Alvast bedankt,
Unzeen
en dat scheelt in prijs.
Of bedoel je misschien de nieuwwaarderegeling?
. Toebehoren behalve pak en helm zou ik niet weten :D. Zwakke plekken van de fazer; uiterst betrouwbaar, hoewel ik mn vertrouwen in yamaha nu wel kwijt ben. een vriend van me heeft een diversion600 met 20.000km gekocht. Na een paar duizend kms was zn motorblok totaal naar de knoppen en heeft ie er voor 800 euro een nieuwe in moeten laten zetten :s. Kwam doordat een cilinder vol was gelopen met benzine (waarschijnlijk door roest in de tank) en vervolgens sloeg de motor aan door de andere 3 cilinders en plofte zn blok
.
Thanks 

Allrisk is idd allrisk, al het riscico gedekt.. behalve een terroristische aanslag denk ik.. maarja, dan heb je andere zorgen dan je motor neem ik aan.