einde voorkruipen bij verkeerslichten?

LoSBoL

MF veteraan
22 okt 2004
23.355
19
Waterland
hebben we er weer een potentieel bekeuringsmomentje bij gekregen sinds 1 mei?




'File inhalen via uitrijstrook
Verder mogen bestuurders die een doorgaande rijbaan verlaten en een uitrijstrook gaan volgen, niet terugkeren op de hoofdrijbaan vanaf het punt waar op de uitrijstrook pijlen de rijrichting aangeven.

Hiermee wordt tegengegaan dat bestuurders de doorgaande rijbaan verlaten, via de uitrijstrook een file inhalen en vervolgens weer invoegen.'




bron: http://www.zibb.nl/10250084/Auto/Au...icht/Nieuwe-verkeersregels-per-1-mei-2009.htm
 
als ik het zo lees, denk ik aan een uitvoegstrook op de snelweg..
iets wat dus al niet mocht, maar nu echt netjes opgenomen is in de wet.
zou me er met de motor dus ook niet druk over maken
 
als ik het zo lees, denk ik aan een uitvoegstrook op de snelweg..
iets wat dus al niet mocht, maar nu echt netjes opgenomen is in de wet.
zou me er met de motor dus ook niet druk over maken


Ik mag hopen dat de wettekst er duidelijker uitziet, want zo als het er hier staat kan het op verschillende wijzen geïnterpreteerd worden, het is maar net hoe je het lezen wilt.
 
Ik mag hopen dat de wettekst er duidelijker uitziet, want zo als het er hier staat kan het op verschillende wijzen geïnterpreteerd worden, het is maar net hoe je het lezen wilt.

Is dat niet een beetje wat ze juist willen? Dan maken ze het passend voor de gebeurtenis als ze het nodig hebben!!!
 
je mocht al helemaal niet voorkruipen bij het verkeerslicht door over het vak voor een andere richting te rijden ("niet volgen van de richting aangegeven in het voorsorteervak")

Je mag alleen tussen de auto's door officieel...
 
Is toch echt maar op 1 manier te lezen... uitrijstrook.
Er staat geen voorsorteervak en het deel waarom wij in mogen halen in de file is omdat destijds de regel is geschrapt dat je elkaar niet over dezelfde rijbaan mag inhalen.
 
hebben we er weer een potentieel bekeuringsmomentje bij gekregen sinds 1 mei?




'File inhalen via uitrijstrook
Verder mogen bestuurders die een doorgaande rijbaan verlaten en een uitrijstrook gaan volgen, niet terugkeren op de hoofdrijbaan vanaf het punt waar op de uitrijstrook pijlen de rijrichting aangeven.

Hiermee wordt tegengegaan dat bestuurders de doorgaande rijbaan verlaten, via de uitrijstrook een file inhalen en vervolgens weer invoegen.'




bron: http://www.zibb.nl/10250084/Auto/Au...icht/Nieuwe-verkeersregels-per-1-mei-2009.htm




:?

Waar haal je in naam des HEEREN die conclusie vandaan? Echt, ik zit me hier tot bloedens toe achter de oren te krabben, maar waar je het vandaan haalt is me een raadsel.

Uit onderstaande tekst blijkt duidelijk dat vanaf 3 juni het hebben van minder dan vier wielen verboden is. Altijd de motorrijders naaien hè.

Op de T-helpercellen komen er oppervlakte-receptoren voor. Zo zijn er bij alle T-cellen CD3-moleculen aanwezig. Typisch voor T-helpercellen zijn echter de CD4-moleculen. CD4 komt voor op ongeveer 60% van de mature T-cellen. Deze worden ook CD4+ T-helpercellen genoemd.

De TCR (T-Cel-Receptor) van de T-cel kan binden aan een klasse 2 molecule (MHC-II of HLA-II), die een antigeen presenteert. Deze klasse 2 molecule bevindt zich op een antigeen-presenterende cel, bijvoorbeeld een dendritische cel, of een granulocyt. Deze MHC-II moleculen kunnen wel gestimuleerd worden tot expressie op bijvoorbeeld endotheelcellen en fibroblasten door interferon-gamma.

Voor de activatie van de T-cel moet er nog een signaal zijn. Dat bestaat uit binding van het C28-eiwit op de T-cel met een co-stimulatoire molecule B7-1 of B7-2, die ook aanwezig is op de antigeen presentererde cel (APC). Bij afwezigheid van dit laatste signaal gaat de T-cel in apoptose of wordt ze gewoon niet geactiveerd.
 
blokmarkering zie ik eigenlijk alleen bij uitrijstroken op de snelweg? gewone wegmarkering is iets anders, toch?

dan klopt het dus nog steeds dat dit geen rare regel is ofzo
 
:?

Waar haal je in naam des HEEREN die conclusie vandaan? Echt, ik zit me hier tot bloedens toe achter de oren te krabben, maar waar je het vandaan haalt is me een raadsel.

hoho, rustig aan hoor, dat je jezelf tot bloedens toe achter de oren krapt wil ik niet op mijn geweten hebben. :X

Uit onderstaande tekst blijkt duidelijk dat vanaf 3 juni het hebben van minder dan vier wielen verboden is. Altijd de motorrijders naaien hè.

_O-
 
Laatst bewerkt:
je mocht al helemaal niet voorkruipen bij het verkeerslicht door over het vak voor een andere richting te rijden ("niet volgen van de richting aangegeven in het voorsorteervak")

Je mag alleen tussen de auto's door officieel...

:^ , dit verandert daar helemaal niets aan. Daarnaast zal het me niet heel veel interesseren ook, het scheelt mij flink wat tijd met woonwerk verkeer... Mocht ik er een keer een boete voor krijgen is dat jammer en vette pech voor mij, maar eigen schuld en je zal me er niet over horen zeuren :)
 
:^ , dit verandert daar helemaal niets aan. Daarnaast zal het me niet heel veel interesseren ook, het scheelt mij flink wat tijd met woonwerk verkeer... Mocht ik er een keer een boete voor krijgen is dat jammer en vette pech voor mij, maar eigen schuld en je zal me er niet over horen zeuren :)


Ik pak eigenlijk altijd een blokmarkering mee, maar volgens mij mocht je voorheen pas bekeurt worden voor het niet volgen van de rijrichting als de doorgetrokken streep begon, zoals ik het nu lees wordt deze mogelijkheid uitgebreid tot de eerste pijl.
 
Laatst bewerkt:
ik verbaas mij zo af en toe over de motorrijders die netjes in de rij staan bij een stoplicht in de stad

waarom rij je dan motor in de stad? kun je beter gaan fietsen ..
 
ik verbaas mij zo af en toe over de motorrijders die netjes in de rij staan bij een stoplicht in de stad

waarom rij je dan motor in de stad? kun je beter gaan fietsen ..
ik ga meestal voor aan staan ik blijf soms ook wel eens in de rij staan dit is dan meestal omdat ik een beetje moe ben of geen haast heb en zo iets heb van pff dag sta goed hier. Of simple weg dat ik denk dat ik er niet langs kan. of omdat er maar 1 auto voor me staat...

maar jah das soms maar :W
 
ik ga meestal voor aan staan ik blijf soms ook wel eens in de rij staan dit is dan meestal omdat ik een beetje moe ben of geen haast heb en zo iets heb van pff dag sta goed hier. Of simple weg dat ik denk dat ik er niet langs kan. of omdat er maar 1 auto voor me staat...

maar jah das soms maar :W

:^ Same here
 
Ik sluit altijd achteraan, ik haal ze toch wel weer in. Of ik moet toevallig aan komen rijden en het licht springt net op groen dan ga ik er weleens voorbij. Maar meestal sluit ik achteraan om zo de status van de motorrijders hoog te houden haha
 
je doet juist afbreuk aan het imago van de motorrijders door achteraan te sluiten :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan