Eindelijk LEGAAL rijden!!

Ezras

Die hard MF'er
17 sep 2002
507
0
Oudesluis
Pffff, het heeft allemaal wat voeten in de aarde gehad, maar nu dan toch legaal rijden.

'k Was namelijk op 13 januari geslaagd, maar de papieren van mijn motor waren nog niet binnengekomen (tis een import uit België). Maar goed, het was toch niet echt motorweer, dus vond het op zich nog niet zo erg. Maar zo langzamerhand kwamen er wat mooie dagen waarop ik best even op had willen stappen. De verleiding was ook errug groot moet ik je zeggen, maar ik ben verstandig geweest :? , dus toch maar niet gedaan.

Maar ja, drie weken gingen voorbij en nóg niks. Dus maar wéér eens gebeld naar de vriendelijke heren van de RDW. Conclusie: 't Was dus fout gegaan bij de douane, die dachten dat de BPM niet was betaald, dus met plezier de briefjes weer even onder aan de stapel gelegd (in plaats dat ze nou ff gaan navragen ofzo) en ik maar wachten. Nou ja, misverstanden uit de wereld geholpen en zaterdag was het dan eindelijk zover: de papieren waren binnen. Zondag opgehaald en tja, feitelijk nog niet mogen rijden natuurlijk omdat ie nog op niemands naam staat.

Maar ik kon de verleiding nu toch echt niet meer weerstaan en heb even een lekker rondje gereden. Tja hoe was dat? :9 :) :} :9~ *D :P Duidelijk neem ik aan? :) JEMIG, WAT IS DAT LEUK...op je eigen fiets rijden! En wat is het anders dan op de lesfiets. Vond het gewoon luguber om hem boven de 6000 toeren verder te trekken, want dan begint ie pas echt te trekken. Maar het is wel super om te voelen!

Ahum, in Den Helder was het nog even spannend, was net lekker aan het inhalen (samen met mijn zwager; ook op de motor) kwam er politie om de hoek rijden. Oeps! Deed zijn knipperlicht uit naar rechts en ik denk: die gaat keren en erachter aan, maar dat viel gelukkig mee. Kneep hem wel even met een fiets die geen belasting heeft betaald :) .

Maar goed, vanaf gisteren volledig legaal, dus nu kan het feest echt beginnen. Alleen het weer zit nog niet erg mee. Maar één ding weet ik wel, het is nog véél en véél gaver dan lessen! En dat was al leuk... Hoop dat het eind feb een beetje aardig weer is, lekker op de motor naar de motorbeurs in Utrecht.

Kweet het, slaat eigenlijk helemaal nergens op zo'n verhaaltje, maar moest het toch ff kwijt.

Greetz,
Ezras
 
Vraagje...zodra je je kenteken krijgt van het RDW, mag je dan niet meteen rijden (na het maken van de plaat natuurlijk)?
De tenaamstelling wordt toch ook bij de keuring geregeld? :?
Neem aan dat de wegenbelasting ed automatisch mijn kant opkomen dan daarna?
 
Heb hem niet zelf gekeurd, heb het de dealer laten doen. Maar kreeg geen deel II bij de papieren, dus hij stond nog op niemands naam. Of zie ik dat verkeerd?

Greetz,
Ezras
 
Heb hem niet zelf gekeurd, heb het de dealer laten doen. Maar kreeg geen deel II bij de papieren, dus hij stond nog op niemands naam. Of zie ik dat verkeerd?

Greetz,
Ezras

Das erg raar want normaal staat ie dan op de bedrijfsvoorraad van de dealer. Als dat het geval is dan snap ik niet dat hij je de fiets heeft meegegeven (met sleutels en al!) Als ze je er dan mee pakken is de dealer namelijk zwaar de lul. Als je je motor koopt dan moet je meteen dezelfde dag op het postkantoor de motor over laten schrijven.

In mijn geval was het postkantoor al dicht en ik had een enorm eind in de auto gereden naar die dealer. Dus toen heb ik em wel meegekregen alleen zonder de sleutels en kentekenplaat. Als ik de overschrijvingspapieren zou opsturen en het oude deel 2 stuurde hij sleutels, plaat en kentekenbewijs deel 1 op.
 
Das erg raar want normaal staat ie dan op de bedrijfsvoorraad van de dealer. Als dat het geval is dan snap ik niet dat hij je de fiets heeft meegegeven (met sleutels en al!) Als ze je er dan mee pakken is de dealer namelijk zwaar de lul. Als je je motor koopt dan moet je meteen dezelfde dag op het postkantoor de motor over laten schrijven.

Ik denk dat ie me dan errug zielig vond omdat ik zo lang heb moeten wachten :) .
Tja, 't is duidelijk niet helemaal zo gegaan als het hoort, maar goed, nu is het okey, dus maak me er verder niet druk om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan