Het is zover!
Door mijn rijstijl heb ik mijn blok vernield. Ik zou hem even wegbrengen om een keerring te laten vervangen. Want hij lekte ene beetje olie.
Nu blijkt dat de keerring stuk is gegaan door de achterliggende versnellings lager van de secundaire as. Nou das dus kut.
Mij rest de volgende opties:
A huilen en de motor in de sloot drukken.
B laten repareren: kosten 600 a 700 euro
C een ander blok vinden: kosten 500 a 700 euro
Het betreft een Suzuki GSX600F uit 1994. Het blok heeft 65000km gelopen. Kan ik er misschien ook een 750cc blok in stoppen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Of heeft misschien iemand een ingenieus idee?
Vriendelijke groet,
de motorloze
...
Wat je ook doet, volgende keer opletten dat de ketting niet te strak gespannen staat. Da's mogelijk de oorzaak van je omschreven probleem geweest.
Dus een "nieuw" blok is de beste optie.
Mijn ketting stond nooit strak. Altijd 2 a 3 cm speling.
Maar zou een 750cc blok er ook in passen?
Aan de andere kant weet je dan ook nooit wat je koopt.Dus een "nieuw" blok is de beste optie.
een 750 blok gaat niet zo in een 600.
je bent beter dat je dan een geacidenteerde 750 zoekt want de fourche etc zijn wel overzetbaar.
en een geacidenteerde 750 moet te vinden zijn onder de 1000 euro.
Alles tot nu toe nog goed.
Wel sputter de motor vanaf de 4 rpm tot de 6 rpm bij een lage snelheid in een hoge versnelling.
- gasnaalden omhoog?
- sproeiers?
Dat valt wel te fixen, alleen soms als ik "hard" rij. valt de amchine in eens weg, moet ik gas loslaten en als ik dan gas er weer op doe gaat ie vrolijk verder.
Hoe hij dan klinkt op het moment van "invallen" (meestal in de 6e bij 200+ rond de 9 a 10 rpm). Klinkt ongeveer: buuwwhhaaaappppoooommm....Lees: het idee van een lege tank geluid.
Iemand een idee wat dat is?
mooi trouwens dat je een blokkie op de kop hebt kunnen tikken! Kostte dat nou?
700 voor blok
Komt nog bij: ket en tandwielen, stalen remleidingen, 4 liter olie, ditjes en datjes.. Doe the math