electrische storing!?!?!?!?!?!?!?!?

gixxer1

MF'er
2 apr 2004
72
0
Nijmegen
Ik heb bij het doorverbinden van het contact slot van mijn r1 racer uit 2001
kortsluiting gemaakt. Nu wil de motor niet meer rond gaan als ik op de start
knop druk, maar hij gaat wel rond als ik het start relais doorvebind.
Ik heb de schakelaar van de zijstandaard al doorvebonden.

Heeft iemand een idee waar ik het zoeken moet?

Alle zekeringen inclusief de hoofdzekering zijn nog goed!

Alvast bedankt
 
je zou eens kunnen proberen om te meten of er spanning van/naar je startknop gaat
daar zou het moeten zitten waarschijnlijk krijgt hij geen spanning
door die kortsluiting maar pak een multimeter en meet
want meten is weten
 
volgens mij komt er van je contactslot een stuurspanning naar je startknop wanneer je contact aanstaat dan en wanneer je dan op de startknop drukt stuurt hij die spanning door naar je start relais zodat die de spanning van je accu doorstuurt naar je startmotor
ik weet niet wat jij aan wou sluiten maar het kan zijn dat je die stuurspanning van je startknop gebruikt (verneukt) heb zodat die dus niks meer doorgeeft
 
Ik denk dat idd je startknop doorgebrand is :Y pak een multimeter zet deze op DC
20 volt de zwarte draad op massa en de rode op je startknop daar zou je +12 Volt moeten meten, wanneer je deze knop indrukt geeft deze de 12 volt door aan je startrelais waardoor de spoel bekrachtigd word en het relais contact zich sluit waardoor je startmotor gaat draaien.
 
Zit er geen transponderchip in de sleutel van zo'n R1?

Als de sleutel op de keukentafel ligt kan je drukken tot je een ons weegt...
 
Ik heb een ander kontact slot gemonteerd en nog steeds het zelfde verhaal.
Maar nu als de motor loopt (gestart door verbinding temaken bij het startrelais)
loop de coolfan meteen mee en de temp meter staat op low.

Ben nu zo,n dag of twee aan het puzellen maar wordt niks wijzer
 
dan word het moeilijk zou kunnen dat je met de kortsluiting de cdi gemold heb?
de draden waar je kortsluiting op had gemaakt staat daar nog stroom op?
zoals het orgineel was?

wat was je PRECIES aan het doen toen je kortsluiting maakte?????
en je dodemansknop??????
 
Ja dat de fan aan springt is inderdaad vreemd!
Maar in de cdi zit het niet anders zou hij slecht of helemaal niet
lopen!
Ik hoop dat ik er snel uit ben, want ik moet 23 mei rijden op zolder.
En anders maar met aan duwen de motor starten! En de coolfan doorschakelen
met de schakelaar op het stuur!

Ben te lang bezig, ik zie het effe niet meer :Z
 
Wat bedoel je met verbinding maken bij het startrelais? de dikke draden doorverbinden ? zo ja dan krijgt je relaisspoel dus geen 12 volt en die word gestuurd door de startknop. Zet je ouwe kontaktslot er weer op aangezien je nu meer problemen hebt.(koelvin die aanslaat). verbind de startknop eens door kijken of de motor wil starten. Zo niet dan is je relais naar de klojo of een draadbreuk van de startknop naar het relais. Kortom meten is weten. Kan toch echt niet zo moeilijk zijn hoor ! :X

Zijn er geen draden aan elkaar gesmolten in de draadboom van het kontaktslot door de kortsluiting .
 
Een R1 kan een Cyclelock hebben maar is optioneel.

Dat je fan nu loopt komt door de combination meter, deze stuurt de fan. Die zou dus defect kunnen zijn als gevolg van de sluiting.

De startknop stuurt het start relais, door deze naar massa te schakelen. Al dan niet via de optionele cyclelock.

Heb je een schema, dat maakt het allemaal wat eenvoudiger.

Zie het schema, om te zien wat je moet doorverbinden om je contactslot te omzeilen. Als je geen cyclelock hebt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan