Electro motor?

zelfde accu`s als een toyata prius dus na 150000km zijn ze af en dan kan je hem wegggooien en goed voor het milieu zijn accu`s ook niet dus blijk ik lekkeb bij benzinemotor
 
Levensgevaarlijke dingen!

je hoort ze niet aankomen..........pleit dan wel voor toeteren voor elke bocht net als in vele noord afrikaanse landen.

Ik hoor liever een vette twin
 
Laatst bewerkt:
Levensgevaarlijke dingen!

je hoort ze niet aankomen..........pleit dan wel voor toeteren voor elke bocht net als in vele noord afrikaanse landen.

Ik hoor liever een vette twin


Dat klopt ja.
Ik was dit jaar nog in China en daar rijden ook heel veel elektro scooters en 'brommers' rond. Je moet in het begin wennen aan het feit dat er dus allerhande tweewielers aan komen zoeven zonder dat je ze hoort. En bij een hoop van die bakken is de toeter al stuk..... Het houdt daar trouwens wel een halve stad mobiel.

Als gewoon woon-werk verkeer voor korte afstanden is het natuurlijk wel een praktisch vervoermiddel. We zullen er alleen wel aan moeten wennen.
 
Laatst bewerkt:
Als ze een bereik hebben van 500 kilometer en het vermogen van een Bandit dan koop ik er één.
 
Oh ,is dat zo?

Gezien +90% van alle bruikbare electriciteit in Nederland wordt opgewekt met fossiele brandstof, ja. Misschien als we de overstap naar kernenergie maken niet meer, dat zie ik in de komende jaren nog niet gebeuren.

Maar misschien valt het ook wel mee.... :Z
 
Laatst bewerkt:
.... We zullen er alleen wel aan moeten wennen.....
Precies !
Of we het leuk vinden of niet, zoals we nu met grondstoffen omgaan is niet vol te houden; het wordt te duur.
Bedenk dat wij slechts zijn opgegroeid met interne verbrandingsmotoren die blijven draaien voor het stoplicht, die lawaai maken, vervuilen en een laag rendement hebben. We zijn het zo gewend maar dat wil niet zeggen dat het goed is of niet anders kan...

Fossiele brandstoffen worden duurder, daar is geen ontkomen aan. De alternatieven worden steeds serieuzer en er komt een punt dat de alternatieven beter of goedkoper worden dan wat we gewend zijn. Eén van die alternatieven is deze Vectrix, ondanks zijn beperkingen toch al heel goed bruikbaar lijkt me.

Zelf denk ik dat het slim is om alvast een voorschot te nemen op de toekomst, anders dan velen die domweg willen doorgaan met wat ze gewend zijn; want dat is een doodlopende weg...
 
Laatst bewerkt:
Gezien +90% van alle bruikbare electriciteit in Nederland wordt opgewekt met fossiele brandstof, ja. Misschien als we de overstap naar kernenergie maken niet meer, dat zie ik in de komende jaren nog niet gebeuren.

Maar misschien valt het ook wel mee.... :Z

Waterstof is de toekomst. :Y
 
Laatst bewerkt:
De snelste van de drie is de Vectrix Scooter, die een topsnelheid heeft van 65 mijl per uur. Dat die topsnelheid betrekkelijk laag ligt heeft te maken met de behoefte van motorrijders aan een snelle acceleratie. Stel je de motor anders af, dan neemt de topsnelheid toe en de acceleratiesnelheid af. :N

Ik wacht nog wel een tijd op een moderner broertje, want dat schiet niet echt op zo....
 
Oh nee! :o straks kunnen we niet meer genieten van die prachtige uitlaatmuziek. ;(
En kan je waarschijnlijk geluidjes downloaden voor als je nog eens aan vroeger wilt denken. -O-
:N

Voorlopig nog maar ff niet aan denken en doorgassen! }) }) :] :] :] :]
:W
 
Als dit nou een beetje volwassen wordt dan hebben we straks motoren zonder versnellingen die op ieder moment bergen koppel hebben bij ieder toerental. Sounds fun!?
 
Terug
Bovenaan Onderaan