Elektra-vraag Honda TLR (te weinig stroomsterkte?)

AJ-NX

Rookie
6 aug 2005
8
3
Goedenavond,
Toch maar eens even raad vragen op het MF voor mijn Honda-projectje.
In het verleden is de verlichting en een deel van de bekabeling van mijn Honda TLR verwijderd. Ik wil nu de verlichting en ook een claxon weer terugmonteren.
De kabelboom heb ik reeds hersteld en ook de verschillende componenten zijn weer teruggeplaatst (koplamp, claxon, schakelaar en achterlicht).
Het lijkt er op dat ik te weinig stroomsterkte heb. De verlichting is wat zwakjes en de claxon toont tekenen van leven maar echt geluid komt er niet uit.

De TLR is een motor zonder accu en met kickstarter.
De componenten op zich werken prima als ik ze op een 12V/14,5Ah accu aansluit.
Op de motor krijgen de componenten hun spanning vanaf de spanningsregelaar.

Wie heeft er een handige tip waar ik de oplossing moet zoeken? Bij voorbaat dank!
Mvg, Arn
 
Accu werkt als spanningsafvlakker, zonder accu heb je dus een pulserende gelijkspanninh die als iedere solenoid als wisselspanning wordt gezien, daarbij kan de regelaar helemaal niet omgaan met een installatie zonder accu, zet er maar een pieppiepklein accutje in. Of een flinke Elco, dat werkt ook.

Tot over 18 jaar :?
 
Dank al voor de tips.
Met wat toeren wordt de verlichting wel iets sterker maar de claxon redt het niet.

Een kleine accu plaatsen zat ik ook aan te denken. Locatie wordt even een uitdaging.
Kan ik er zo een accu tussen plaatsen zonder verdere aanpassingen? Moet de accu dan voor of na de spanningsregelaar?
@Rob: wat bedoel je precies met een condensator er tussen? Wat voor een en waar zou die geplaatst moeten worden?

De 200 is inderdaad 6V, dit is een 250, die is 12V. De standaarduitvoering van de 200 is zonder accu, er is een Reflex uitvoering met accu idd.
 
Condensator kan op de plek aangesloten van de accu,
BSNFOT3.png
 
De precieze plek van waar ik de accu of condensator zou moeten aansluiten is mij nog niet geheel duidelijk.
Naast de spanningsregelaar zit wel al een condensator, zie foto. Zou die wellicht niet meer 100% zijn en aan vervanging toe zijn?
condensatorhonda.png
 
Waarde is wat laag, die 22000 van mijn plaatje komt meer in de juiste richting. Ik denk dat die idd de functie van de accu overneemt. Zie wel het verschil tussen 22000 en 2200. Zal ik kijken of ik er nog een heb? Kan ik dan wel opsturen. 25 volt werkspanning is zat
 
Nog even een update. Ik heb de condensator vervangen. Daarmee heeft 'ie ietsje meer sterkte maar voldoende was het nog niet.
Toch maar voor de optie gegaan om er een klein accu'tje bij in te zetten.
Dank voor het meedenken in ieder geval!
 
Het is ook bij alle enduro motoren en brommers (uit die tijd) heel normaal dat de verlichting zo zwak brandt,die hadden ook nooit een accu.
Ik heb er genoeg nieuwe gehad,en stationair hadden die allemaal zwakke verlichting,een claxon heb ik er nooit op gehad.
Die verlichting staat er ook maar op omdat het verplicht is,niet om er goed mee te kunnen zien.
Een accu kan mogelijk helpen,dat heb ik nooit getest.
 
Dat destijds voor dit soort motoren de verlichting niet zo optimaal was wil ik geloven.
Volgens het originele schema is er ook geen claxon aanwezig.
Ik heb het nu opgelost door er een kleine accu bij op te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan