Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

elektrisch probleem suzuki impulse

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
Ik ben aan een opbouw bezig van een suzuki impulse, nu heb ik het volgende probleem:
bij het starten hoor ik de startrelais zoemen, ik dacht eerst dat de startrelais kapot was en heb die vervangen. Maar het blijft gewoon hetzelfde, de rest van de elektriciteit werkt gewoon (lichten,grootlicht stoplicht enz.) aangezien je de originele kabelboom maar op 1 manier kan aansluiten.

Het lijkt toch eerder hij gewoon de stroom niet kan doorgeven, de onderbreker van de pikkel heb ik reeds getest.

Dank voor reacties
 
meet eens tussen het uitgaande contact en het frame, krijg je daar spanning ?
zoja dan is je startmotor waarschijnlijk naar de herrie, of de kabel kapot, massa startmotor niet goed.
Zoniet, dan blijft je relais hangen, een simpele tik met steeksleutel 10 kan al helpen.

edit, schema er ff bijgepakt.




trouwens, als je probeerd te starten, en het relais gaat zoemen, worden de aangesloten kabels dan warm ? kan zijn dat je startmotor vast zit door vuil of roest, daardoor wel stroom trekt maar niet in beweging komt.
 
Laatst bewerkt:



je hebt het er druk mee met ineens al die impulse topics,


 
  • Onderwerp starter
  • #6
De accu is nieuw, die heeft eigenlijk alleen nog maar aan de oplader gehangen...verder dacht ik nog aan de zekering maar daar zie ik niets mis mee. De startrelais heb ik reeds vervangen, de massa van de startmotor zal ik eens nakijken. Normaal gezien heb ik de hele kabelboom aangesloten en elke stekker is verschillend.

Dit weekend wil ik hem horen draaien, zal denken aan je tips Tinus


@Tinus, ik vermoed dat ik een benzine pomp en thermostaat mankeer, van de thermostaat ben ik niet zeker die zou deels in het blok ingebouwd kunnen zijn(volgens wphb van gsx-r400)... De sloper van wie ik al onderdelen kocht zei dat de benzinepomp in de tank zit???

edit: thermostaat lijkt me in orde, maar ik mankeer nog een verbindingstuk tussen de filter onder de benzinetank naar de carburators toe.
 
Laatst bewerkt:
de gsx400x heeft geen benzinepomp.

je hebt een benzinekraan met vacuum systeem, dat gaat naar je carbs, verder niet.
het enige electrische in je tank is de vlotter.

Je benzineslang mist nog, begrijp ik dat goed, en heb je wel een vacuumslang ? die zit aan de achterkant van je benzinekraantje.

Het je trouwens een foto en wat verdere specs van je motor, want ik heb ineens het vage vermoeden dat je een andere motor hebt dan dat ik denk dat je hebt.
 
sluit het startrelais een kort.
dus de dikke aansluitingen op het relais doorverbinden.
de startmotor moet dan gaan draaien, zoniet dan is toch echt de accu te zwak of de startmotor versleten.
massa van de startmotor kun je uitsluiten door er even 1 te maken met een startkabel.
 
  • Onderwerp starter
  • #9

Ik vond het alleen een beetje raar, geen benzinepomp???Zal wel aan mij liggen. Ik zal eens kijken of ik wat meer informatie vind. Vacuumslang heb ik liggen hoor.

De startrelais heb ik al eens kortgesloten blijft hetzelfde, mss is de batterij toch te zwak


Het gaat om deze, bouwjaar '88
 
Laatst bewerkt:
Een GSX400XS impulse dus, dan hebben we het idd over dezelfde motor.


Als je lampen aanstaan, en je overbrugd het startrelais zoals je al eerder deed, wat doet je verlichting dan? gaat dat uit/zwakker branden of gebeurd er niets ?
In beide gevallen neig ik naar de startmotor te wijzen, koolborstels versleten oid.
 
Ik ga morgen eens een andere accu proberen, de verlichting verzwakt wanneer ik probeer te starten.
Morgen komt er een kameraad kijken met verstand van elektriciteit en meetapparaat. Een andere startmotor heb ik ook nog liggen...
 
Andere accu heb ik geprobeerd, geen verschil... nu heb ik een massa gemaakt op de startmotor en toen zag ik op het dashboard het lampje van de pikkel -onderbreker oplichten. Morgen deze verbinden.
 
Er zit wel een schakelaar op de jiffy, maar het enige wat die doet is een lampje op het dash schakelen, meer niet. Als de schakelaar niet aanwezig is, dan brand blijkbaar het lampje continue.
Als je niet van plan bent om die schakelaar terug te zetten, gewoon het lampje ff eruit halen en klaar.
 
Laatst bewerkt: